Zichzelf meteen al een 'showteam' noemen, wat vinden jullie?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 16:21

Narita schreef:
Ik vind de hele vrijheidsdressuur-hoek van de paardensport een groot rommeltje :=
Allemaal jonge meisjes die hun shetlander een paar trucjes aan hebben geleerd en nu vinden dat ze experts zijn in het onderwerp en allerlei mensen foute tips gaan geven of zelfs lessen gaan geven.
De enige goede vrijheidsdressuur-showteams die ik ken in heel Nederland ken zijn Nalanta en Amable van Bokt. En zelfs daarbij ben ik het zeker niet eens met alles wat ze doen. Vind het heel jammer van die hoek, het lijkt me best leuk maar door het imago zijn er al veel mensen die afhaken denk ik.

Hier sluit ik me helemaal bij aan.
Vele teams, waaronder Nalanta, zetten vaak alleen maar de grotere oefeningen op hun twitter/facebook o.i.d. Dan vind ik het wel begrijpelijk dat men het normaal vind om direct het steigeren, liggen o.i.d. aan te leren, aangezien je die oefeningen op hun pagina's steeds ziet.

NikkivanOlst

Re: Zichzelf meteen al een 'showteam' noemen, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 17:33

Mmm ik vind het niet zon probleem.. laat die meiden fijn hun showtjes doen op lokale maneges, een groter evenement gaat uiteindelijk vaak toch wel verder zoeken.

Wel vind ik dat er een groot verschil is tussen show en show. Een leuke show op muziek kan vaak al leuk zijn met een paar oefeningen en grondwerk of rijden er bij, als het maar klopt en leuk aangekleed is. Met een storyline werken is al lastiger. Heel vaak herhalen mensen oefeningen tien keer ofzo, is de lol er snel vanaf voor paard en publiek.

Het lastigste is een informatieve show. Daarvoor moet je zelf vlot kunnen spreken en leuk kunnen praten en dat kost oefening en moet iemand liggen....

Inderdaad krijgt VD langzaam een steeds vreemdere indruk 'naar de buitenwereld', al moet kk zeggen dat steeds meer mensen die sportgericht zijn toch wel iets meerwaarde zien in (goed uitgevoerde) vrijheidsdressuur voor hun sport paard.

Het enige wat ik jammer vind aan de bergen showteams en bijbehoorende fb paginas is dat ze vaak gevaarlijke tips geven aan brginners. Bijvoorbeeld het steigeren aanleren door je paard zijn been op te tillen en hem omhoog te duwen etc

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 18:22

liedje89 schreef:
VivaByoux schreef:

Hoe zou ik mijzelf dan moeten noemen? Ik heb een spiegelreflex camera en maak geregeld foto's voor andere en mezelf. Niet tegen betaling maar dan mag ik mezelf toch wel fotograaf noemen? Iedereen die een camera in handen heeft is op dat moment fotograaf, of dat nou hobby/proffesioneel of onproffesioneel is.

Je kan ook iedereen die kookt in principe op dat moment bestempelen als kok, maar je ook meteen als kok te gaan adverteren als je een ei hebt gebakken is natuurlijk wel een beetje vreemd. Ik heb het idee dat dat in veel takken wel gebeurt, paarden die kunnen flemen en een rondje los meelopen zijn ineens een show, "fotografen" die alles op de auto stand fotograferen maar wel een flinke site aanmaken met hun 10 lucky shots...
Ik heb trouwens idee dat het meer komt omdat het makkelijk is om jezelf te adverteren, niet zo zeer omdat perce zoveel meer mensen op een klungelige manier hun paard een kunstje leren oid. Je maakt zo een website, facebook pagina etc. aan en als je een beetje handig bent (of een leuke template gebruikt) is het soms ook niet van "echt" te onderscheiden .

Het is opzich niet erg maar ik denk dat je wel steeds kritischer moet worden als je mensen in gaat huren. Ik ken bijv wel mensen die erg teleurgesteld waren omdat ze zo'n "fotograaf" hadden ingehuurd voor een bruiloft en daardoor uiteindelijk geen fatsoenlijke foto's van zo'n bijzondere dag hebben, dat is toch echt wel balen. Lijkt me ook als je een feest of showtje op wil zetten wel lastig dat je je door een heleboel een beetje arrogante amateurs moet waden om een echte show te vinden ^)

Oke laat ik mij dan even duidelijk onderscheiden, ik ben een hobby-fotograaf. Ik werk niet vaak in opdracht en ga er voornamelijk zelf op uit om mijn plaatjes te schieten. Daarbij heb ik enkel een aparte facebook pagina gemaakt omdat ik zo'n 900 fotos schoot, waarvan er zeker 120 a 200 leuk zijn en om die dan allemaal op mijn eigen facebook te plaatsen: nee dankje. Daarom heb in een aparte pagina.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 18:25

Wat maakt het uit hoe iemand zich noemt?
"The proof is in the pudding" nietwaar?

xxtasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 12:02

Ik ben zelf ook bezig met vrijheidsdressuur en ik ben er ook al een tijdje mee bezig met Sjors. Van te voren heb ik het ook al met paarden van anderen gedaan dus ik weet ondertussen wel wat ik doe. Op mijn site heb ik ook de voor en tegen van sommige oefeningen en ik zet erbij hoe je het niet en wel moet doen en verschillende manieren.

Als ze zichzelf zo willen noemen, prima toch? Ik heb ook Showteam eerst, maar nu is het gewoon team omdat Sjors en ik nog geen shows geven. Als we dat wel gaan doen dan verander ik het weer.

Helaas zijn er inderdaad veel mensen die vinden als hun paard fleemt dat ze meteen een showteam zijn, dat is jammer.. Maar laat ze dromen, misschien komen ze er ooit wel. Wij begonnen allemaal met dromen :')