Of ik het met mijn verzorgpaard nu zou durven... Ik denk het niet
Die loopt mij zo omver, en niet opzettelijk, maar die kijkt niet waar ze haar voeten neerplant als er bermkabouters zijn. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Die loopt mij zo omver, en niet opzettelijk, maar die kijkt niet waar ze haar voeten neerplant als er bermkabouters zijn.
Merrie vond het erg leuk, stapte flink door en was een leuke afwisseling! Verder inderdaad nooit galopperen, en ik deed het gewoon met halster en touw maar moet ik erbij zeggen dat merrie erg koel is buiten en het daar ontzettend rustig was als ik ging fietsen; in de spits ging ik het sowieso niet doen
. Maar basis blijft dat ze netjes opgevoed worden en dus goed te hanteren zijn. 
.
( freestyle/ grondwerk lessen
).
.
.
. 
.
... volgens mij snappen ze dit ook op den duur is mijn ervaring ( de honden vooral, die gaan los voorop ook de kant die ik roep
).
).
Hagar_Helga schreef:Ik fiets graag met mijn paarden. Ook dat moet je opbouwen, door eerst te zorgen dat je paard als je naast hem/haar loopt op je stem harder/zachter of stil gaat staan.
Gebruik een fiets met achteruittrap-rem zonder hoge stang.
Ik gebruikte voor mijn grote paarden touwhalsters en een leadrope van 3m.
Ga eerst alleen een rondje in stap. Daarna de draf en als dat goed gaat middendraf. Galopperen doe ik wel, maar dat vergt wel wat training en volledige gehoorzaamheid. (Ik fiets al 5 jaar met paarden.)Dat raad ik niet aan.
Zorg dat je paard aan de hand/longe de commando's goed kent - en er ook naar luistert!
maar gelukkig doet de HO! (nu stilstaan) het altijd uitstekend 

pony ernaast en gaan!xSlvna schreef:Ohja, nog een, neem iemand anders mee en laat die fietsen, ga je zelf op de bagagedrager zitten met het paard vast, is wat veiliger en je staat zo op de grond.