Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
janderegelaa schreef:Door hem in de wei te zetten? Ik snap dat wandelgedrag niet. Wandelen is voor honden, anders hadden ze wel een speciale uitlaatriem voor paarden gemaakt.
janderegelaa schreef:Door hem in de wei te zetten? Ik snap dat wandelgedrag niet. Wandelen is voor honden, anders hadden ze wel een speciale uitlaatriem voor paarden gemaakt.
cobiie schreef:janderegelaa schreef:Door hem in de wei te zetten? Ik snap dat wandelgedrag niet. Wandelen is voor honden, anders hadden ze wel een speciale uitlaatriem voor paarden gemaakt.
Helemaal mee eens, zet je paard in een gecombineerde groep langs een drukke weg en je haalt er een verkeersmak paard uit. Het feit dat je op Bokt moet vragen hoe je moet handelen zegt me dat je beter niet zonder supervisie kan gaan wandelen.
Batlow schreef:Dat is niet waar. Er worden met trekkers gereden langs de weg en in de wei naast de kudde, maar als ik hem uit de wei haal en langs een trekker kom is er paniek.
edit: Geen paniek, maar onrust. En in de wei staan ze allemaal te eten. Dan staan ze samen, maar uit de wei is hij alleen.
Narita schreef:cobiie schreef:
Helemaal mee eens, zet je paard in een gecombineerde groep langs een drukke weg en je haalt er een verkeersmak paard uit. Het feit dat je op Bokt moet vragen hoe je moet handelen zegt me dat je beter niet zonder supervisie kan gaan wandelen.
Kom jij mijn paard maar even ophalen dan. Er komen hier vaak motoren voorbij, en als ze in de wei staan is het geen probleem maar als je met d'r op de weg loopt en er komt er eentje langs heb je toch wel even een paard in paniek naast je. In de wei is ze met paardenvrienden en vaak komen ze als je langs de weg wandelt toch even een stukje dichterbij.
Batlow schreef:Nee hoor zeker niet. Dat weet jij namelijk niet. Ik ben op eigen terrein altijd kalm, loop altijd door als er wat engs is. Niet alles ligt altijd aan de eigenaar. Soms vind een paard iets gewoon echt eng, ongeacht jouw reactie
Vanaf veulen is alles aanleren overigens veel makkelijker dan een wat volwassener paard.
Batlow schreef:Nee hoor zeker niet. Dat weet jij namelijk niet. Ik ben op eigen terrein altijd kalm, loop altijd door als er wat engs is. Niet alles ligt altijd aan de eigenaar. Soms vind een paard iets gewoon echt eng, ongeacht jouw reactie
Vanaf veulen is alles aanleren overigens veel makkelijker dan een wat volwassener paard.
LibertyLucky schreef:Wat een boel rare reacties ?
Het is vind k,niet meer dan normaal om met je ( jonge) paard te wandelen en hem aan het verkeer/buiten te laten wennen?
Het is een paar wat tegen de 2,5 loopt geen veulen?
Daarbij is wandelen ook iets wat je gewoon kunt doen met je paard,je hoeft niet alleen maar te rijden :S
ik zelf liep erg graag met mijn paard en die kon trouwens niet bereden worden
ook met mijn leasepaarden gaf ik vaak de voorkeur aan een lekker wandeling
Batlow schreef:Ik kan prima met hem alleen lopen ook als er een hond voorbij komt, alleen ik weet nog niet hoe hij reageert maar dat zal ik ooit nog wel een keer zien.