[FOTO] Wat doe je met een blinde pony? Horse Agility!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 21:45

Been there, done that, .. etc.
Ok, echt liggend denk ik nu niet (ik vraag me ook af of je dat gewoon zo kan? Bedoel, moet dat niet in een kliniek ofzo?) maar wel met de veearts erbij en verdoving in het bloed (dus geen pasta ofzo) waarbij er 4 mensen hem ondersteunden (want anders zou hij omvallen, zo weg was hij, dus dat komt wel op hetzelfde neer denk ik) en toen de hoefsmid begon lag iedereen op de grond :=

Ragdollcat

Re: [FOTO] Wat doe je met een blinde pony? Horse Agility!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 21:48

Gebeurd ook met de zebra's in dierentuinen, vandaar dat ik op het idee kwam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 21:51

Ja, daar dacht ik inderdaad ook ineens aan :j
Ik ga het eens navragen aan de DA (is een andere dan die van toen), wie weet :)

Maarja, narcose op zich is altijd gevaarlijk natuurlijk, en hij is niet meer van de jongste (wel gezond bij mijn weten) dus is toch even kijken..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 21:53

Belangrijk lijkt me ook, hoeveel last heeft 'ie ervan? Als ze pijn doen (of onherstelbaar aan het vergroeien zijn zodat het op korte termijn erg pijn gaat doen) zijn drastische maatregelen natuurlijk veel meer nodig dan als hij er prima op loopt.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 21:54

Ja wie weet, en kijk vooral of het niet teveel is voor je paardje, of ie het wel aankan om ff onder zeil te gaan.

Goed overleggen met een dierenarts die er ervaring in heeft.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 21:56

Shadow0 schreef:
Belangrijk lijkt me ook, hoeveel last heeft 'ie ervan? Als ze pijn doen (of onherstelbaar aan het vergroeien zijn zodat het op korte termijn erg pijn gaat doen) zijn drastische maatregelen natuurlijk veel meer nodig dan als hij er prima op loopt.

Ben ik ook mee eens. Maar helaas gaat het wel verder scheuren en steeds hoger naarmate het langer wordt en niet bijgehouden kan worden en dan begint het probleem pas echt erg goed.

Zo'n geval ken ik ook van vroeger.

helloanoukx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 21:59

Ahhhhwww!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 21:59

Dat is ook waar Shadow0 :j
Ik denk dat hij er zelf geen last van heeft, hij loopt in ieder geval gewoon prima. Alleen momenteel de barsten en scheuren maak ik me wat zorgen over, maar de hoefsmid die hem toen in de hoefstal gedaan heeft zei dat het ook normaal was bij oudere paarden, ouderdomsbarsten ofzo .. Dus ja, ik weet het ook niet goed.. maar hij lijkt er in ieder geval geen last van te hebben (alles heeft zich ook aangepast in de loop van de jaren denk ik dan, aangezien hij nooit echt fatsoenlijk bekapt is geraakt := ). Alleen dus ja, wat als het echt tot boven verder scheurt ...

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 22:03

Je moet vooral doen wat je denkt dat het juiste is voor je paardje. Jij kent hem het beste en je ziet m altijd.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 22:13

Ik dacht al, die ken ik *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 22:18

@ Ragdollcat : true :j Maar het blijft toch moeilijk := Je wil toch alleen maar het beste, alleen heeft alles overhaasten om het toch maar gedaan te krijgen ook geen zin natuurlijk (heb ik me toen met die hoefstal zwaar in vergist, ik had het ook niet ZO erg verwacht, kende de verhalen wel maar verhalen zijn ook maar verhalen .. alleen was hier dus niks van gelogen of overdreven := :+ ). Ik ben er in ieder geval wel mee bezig :j

@ eclair98 : ohja? Vertel? :Y)

jornymarlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 22:54

Wat gaaf dat dat allemaal nog zo goed gaat, ookal ziet hij nauwlijks iets!
Knap dat hij je weet te volgen, zonder dat ie je echt ziet.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 23:07

[***] schreef:
@ Ragdollcat : true :j Maar het blijft toch moeilijk := Je wil toch alleen maar het beste, alleen heeft alles overhaasten om het toch maar gedaan te krijgen ook geen zin natuurlijk (heb ik me toen met die hoefstal zwaar in vergist, ik had het ook niet ZO erg verwacht, kende de verhalen wel maar verhalen zijn ook maar verhalen .. alleen was hier dus niks van gelogen of overdreven := :+ ). Ik ben er in ieder geval wel mee bezig :j

@ eclair98 : ohja? Vertel? :Y)

Andere topics *D

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 23:16

Wat een ontzettend leuke filmpjes en foto's!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 11:33

Haha, ok eclair98, dacht dat je hem misschien in het echt kende :Y)

Dank je wel fransje23 :D

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 12:14

Wat leuk om weer een film/fototopic van je te zien! :D
Boke vind ik ook echt een heel leuk paard en zo van de filmpjes te zien ook een ontzettend zacht en sensibel karakter. De lieverd.

Mag ik alleen wel even aangeven dat je het touwhalster te los hebt zitten? Hierdoor komt de neusriem te laag (op het fragiele stuk van het neusbeen). Deze behoort ongeveer 2 vingers onder het jukbeen te komen, en de keelriem hoort ook echt een keelriem te zijn. Nu drukt het halster op de verkeerde plekken (al zie ik dat er niet echt druk op komt te staan).

Leuk om te zien hoe ver jullie gekomen zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 12:31

Dank je wel voor de leuke reactie nog :D
Er is ook een vervolgtopic: [TVG] [FOTO] Blinde pony & HA Part 2 (Zeil) ! Filmpjes zijn wel iets langer, misschien beetje saai .. Wordt aan gewerkt :Y) 8-)

Ivm het touwhalster, heb je dat idee in het algemeen? Of alleen bij de laatste reeks (met die heuvel). Want dat klopt inderdaad :j Had ik niet door maar ik denk dat de knoop wat los is gekomen (of niet goed vastgemaakt) en dat het daardoor wat is gaan zakken. Eerder zat het wel goed volgens mij. Maar op het fragiele stuk van het neusbeen zit hij nog niet hoor, dat zit toch nog een stukje lager ;) En van de keelriem klopt inderdaad, die moet wat meer naar achter zeg maar, moet eens in de gaten houden of dit halster dat altijd zo heeft of dat ik het gewoon slecht omgedaan heb :+

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 12:43

Hij zit bij het filmpje bij de 'sprong' ook al te los. Maar hij is bij de heuvel nog losser gaan zitten. Ga ook even je andere topic bekijken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 12:49

Ok, ik ga er eens op letten .. Misschien heb ik het te snel/onoplettend vastgeknoopt of misschien komt het om de 1 of andere reden toch los .. Ik ga het bekijken ;) Ben benieuwd wat je van het andere topic vind :Y)

ccca11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:29

Wauw super leuk!! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 10:20

Dank je!! :D

melanietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 11:43

Wat een leuke paardje en dat ze het zo goed doet terwijl ze bijna niks kan zien echt Top

Fiction

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 14:55

Vind het knap om te zien hoe jullie dat doen, leuk! :)

sanne97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 12:39

Wat een leuk paardje. En hoe jullie het doen echt top!