paard "in de krul" in de bak

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-13 16:21

ik ben nu niet in de buurt, ik woon er niet naast. ik woon wel in de buurt, ik heb ze regelmatig gezien en ben er ook een paar keer geweest.
zodra ik weer in de buurt ben ga ik meteen foto's maken en de dierenbescherming bellen.

wat ik me dan afvraag, hoe kunnen die mensen echt van hun paarden houden? die man die doet het sowiezo alleen voor het geld,
maar de vrouw lijkt verder wel echt om die paarden te geven. maar ik snap niet hoe je dan zo iets kunt bedenken :n
Laatst bijgewerkt door minajtje op 20-03-13 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 16:21

Cayenne schreef:
Gebeurde hier in de buurt ook. Daar werd het gedaan met paarden die vervelend waren geweest onder het zadel.
Op deze manier zouden de paarden gaan nadenken over wat ze fout deden :? Ze lieten ze in ieder geval rustig een paar uur zo staan, meestal in de box (in de paddock zagen teveel mensen het en kwamen er klachten).

-O- :? |o _-:( %)

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-13 16:22

Cayenne schreef:
Gebeurde hier in de buurt ook. Daar werd het gedaan met paarden die vervelend waren geweest onder het zadel.
Op deze manier zouden de paarden gaan nadenken over wat ze fout deden :? Ze lieten ze in ieder geval rustig een paar uur zo staan, meestal in de box (in de paddock zagen teveel mensen het en kwamen er klachten).

dat vindt ik ook werkelijk nergens op slaan..

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 16:22

minajtje schreef:
wat ik me dan afvraag, hoe kunnen die mensen echt van hun paarden houden? die man die doet het sowiezo alleen voor het geld,
maar de vrouw lijkt verder wel echt om die paarden te geven. maar ik snap niet hoe je dan zo iets kunt bedenken :n

Pure onkunde, weinig kennis van dierwelzijn etc.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 16:22

Cayenne schreef:

Ja duhuhhhh :roll:

Op een stal hier in de buurt hebben ze ook riempjes met ringen zodat dat tegen de hoeven aan tikt en ze hun beter hoger gaan dragen, hebben ook verzwaarde peeskappen etc, longeren hun paarden ook bijna met de kin op de borst want ''daar worden ze fijn van''..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: paard "in de krul" in de bak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 16:23

Die riempjes met ringen is niets nieuws. Doen veel tuigpaardrijders hier ook.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 16:24

Kapjes met gewichten zijn ook gewoon te koop, is ook niet nieuw.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 16:24

misschien een domme vraag (weinig verstand van wedstrijden) maar kun je die mensen niet aangeven bij de FEI of iets in die richting? Ik denk dat je dit soort mens eerder afschrikt met een schorsing dan met de DB.. Of kan dat alleen als het op wedstrijd terrein gebeurt?

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-13 16:25

_Amigo schreef:
Cayenne schreef:

Ja duhuhhhh :roll:

Op een stal hier in de buurt hebben ze ook riempjes met ringen zodat dat tegen de hoeven aan tikt en ze hun beter hoger gaan dragen, hebben ook verzwaarde peeskappen etc, longeren hun paarden ook bijna met de kin op de borst want ''daar worden ze fijn van''..

ojaa, dat doen ze hier ook.
en ook iets met touwen om hun benen tijdens het mennen, ik weet niet precies hoe.

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-13 16:27

Bambolina schreef:
misschien een domme vraag (weinig verstand van wedstrijden) maar kun je die mensen niet aangeven bij de FEI of iets in die richting? Ik denk dat je dit soort mens eerder afschrikt met een schorsing dan met de DB.. Of kan dat alleen als het op wedstrijd terrein gebeurt?

ik weet ook niks van wedstrijden, heb 2 keer in 26 jaar een wedstrijd gereden :')

mebianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 16:34

Ik had de eigenaren het leven aardig zuur gemaakt.}:) Eerst foto’s maken liefst met tijden erbij zodat je kan zien hoelang een paard “vast” stond.. En fotos van meerdere dagen. En gewoon vaak effe een telefoontje naar de DB plegen.

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-13 16:37

dat is een goed plan ja. dat ga ik ook zeker doen zodra ik weer terug ben.
ze mogen soms een buitenritje maken, weer met die stomme touwen vastgebonden. ze kunnen nooit een beetje vrijheid krijgen.
het liefst zou ik ze allemaal meenemen :)

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 16:42

Ik vind het belachelijk als paarden zo worden vastgezet. Gewoon zielig. Ik denk dat als er bij mij op stal iemand zulke fratsen uit zou halen ik standaard met een schaar in de rondte zou lopen om paarden uit zo'n benarde situatie te halen. Zelf train ik vaak met een halsverlenger (elastiek) en die maak ik pas vast op het moment dat mijn paard in de bak staat en ik op het punt sta op te stijgen. Dat een paard nageeflijk loopt vind ik mooi, maar dit komt uit ontspanning (in de ideale situatie) en niet uit een gedwongen houding. Dan kan je net zo goed een boodschappentas met bakstenen vullen en deze aan je bit hangen. Ik heb dit overigens zelf nog nooit gezien (zowel het vastzetten als de bakstenen niet..).

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 16:44

Cayenne schreef:

_O- _O- _O- _O- _O- sorry ga even helemaal dood van het lachen om die.. ahum, aparte manier van denken, t zijn geen mensen

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 16:44

Ik zit met verbazing de antwoorden te lezen. Paarden voor straf vastbinden omdat ze niet luisteren onder het zadel???

Mij wordt altijd verteld dat de fout er boven op zit... WIE gaan we vastbinden??? :D :')

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 16:46

Majolen schreef:
Ik zit met verbazing de antwoorden te lezen. Paarden voor straf vastbinden omdat ze niet luisteren onder het zadel???

Mij wordt altijd verteld dat de fout er boven op zit... WIE gaan we vastbinden??? :D :')

Laten we bij deze mensen dan gewoon alle mogelijke hulpteugels en het scherpste bit gebruiken!

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 16:50

lilskie schreef:
Majolen schreef:

Laten we bij deze mensen dan gewoon alle mogelijke hulpteugels en het scherpste bit gebruiken!

en dan wel handjes vastbinden op de rug want anders zitten wee daar straks weer mee

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 16:58

Ik vindt dat het niet kan dat mensen hun paarden zo behandelen... -O- :(
Laatst bijgewerkt door xLHHx op 20-03-13 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 16:58

Jeetje... :\ Wat erg dat mensen zo met hun paarden omgaan... Kan ik zo kwaad om worden, dat zulke mensen dan op internationaal niveau rijden...

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-13 17:05

ik ook..
en waarschijnlijk kent iedereen ze alleen maar van hun goeie kanten op de wedstrijden dus niemand verwacht dat het op stal er zo aan toe gaat..
ik vertelde dit ook een keer aan iemand anders, kreeg ik als antwoord: "ze rijden wel z dressuur dus ik denk dat ze beter weten hoe ze met hun paarden om kunnen gaan dan jou". kan ik zo boos om worden :n
sommige mensen denken dat ruiters die hoog niveau rijden alles perfect weten en kunnen. sommige kunnen dat ook wel, maar niet allen :D

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 17:06

IvankBacardi schreef:
die mensen weten echt wel goed waar ze meebezig zijn, als je internationaal rijd. ze hebben ook geen waarschuwing nodig vind ik

Ohja, ze rijden internationaal dús ze weten het allemaal zo goed >;) :\

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 17:07

Het gaat er bij vrijwel iedere stal anders aan toe dan je voor de schermen ziet. De vraag is alleen in hoeverre ze dit door trekken naar verkeerde handelingen.

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-13 17:10

Dat denk ik ook Cayenne.
Als je ze ziet rijden op wedstrijden zul je denken die hebben een prachtige stal met een mooie bak en binnenbak en alles, maar die paarden staan in containers en tussen de autobanden en ander afval in de wei.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 17:18

Esmee_98 schreef:
IvankBacardi schreef:
die mensen weten echt wel goed waar ze meebezig zijn, als je internationaal rijd. ze hebben ook geen waarschuwing nodig vind ik

Hier schrok ik echt van. Juist op internationaal niveau gaat het meer om de prestaties in de wedstrijden dan om het paardenwelzijn.. Jammer inderdaad dat vele mensen op deze manier denken. Zo blijft het allemaal maar 'normaal'.

Mensen op hoog niveau hebben NIET standaard gelijk dus!!

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 17:19

Esmee_98 schreef:
IvankBacardi schreef:

als jullie even ietsje verder had gelezen had je al gezien dat ze het anders bedoelde maar verkeerd verwoord had.