Die heb ik net niet lopen

Ik zal zo het filmpje uploaden en hier in het topic plaatsen.
Ik denk ook wel dat je bij het meeste altijd iets van ondersteuning/hulpmiddel nodig hebt. Ik kan wel zeggen dat ik het in het filmpje volledig zonder iets doe, maar die longeerzweep heb ik toch echt wel bij de hand en gebruik ik ook, als ik moet wachten tot hij vanzelf z'n achterbeen in de afdruk van z'n voorbeen zet sta ik daar over 3 dagen nog

Ik denk verder dat het, zoals Visitor zegt, eigenlijk allemaal op hetzelfde neerkomt. Het ene is niet per definitie slechter dan het andere (al denken sommigen van wel), je moet gewoon weten waar je mee bezig bent en waar je naartoe wil. Iets wat ik zelf nog wel moeilijk vind, ik ben een ongelooflijke twijfelaar en wil het altijd (te) goed doen.
Ik vind dat "poisoned cue"-gedeelte wel een hele moeilijke trouwens. Want zoals gezegd werk ik met de longeerzweep en op die manier creëer ik druk (ik zie het echt niet werken op een andere manier), maar het is wel een vorm van druk die hij kent en die ook meteen wegvalt als hij goed reageert, indien hij niet reageert dan komt er een andere vorm van druk (ik begin met stem, dan zweep opheffen, dan zweep naar hem toe en als laatste een tik(je) ). Dus ja, bij mij zit het allemaal verweven in elkaar, het werken met "gewoon" druk en het belonen door middel van clickeren. Er zijn ook dingen die ik hem zelf laat uitzoeken (het zogenaamde free shapen, bv. bij het voetballen of dergelijke) maar ik zie dit niet mogelijk bij echt dressuurmatig willen werken ... Daar komt mijn inziens toch altijd een vorm van druk bij (maar je hebt zoveel vormen en maten), net zoals gezegd wordt dat je op een bepaald moment toch de teugels nodig hebt en dergelijke.
Maar ik ga dus even aan het filmpje werken