Ik zit mezelf constant af te vragen "moet nu belonen, of dit, of juist dit, of ...". Ik heb steeds het gevoel dat ik het verkeerd doe, dat ik niet weet waar ik mee bezig ben, en mijn pony doet maar wat ... Maar dat is ook weer omdat mensen je vanalles aanpraten heb ik het idee, hoe meer ik lees & kijk & luister, hoe meer ik ga twijfelen
Dus ja, doe ik het wel goed? Reageer ik wel goed? Weet ik wat ik moet zien? Geen idee, maar dat zou ik ook niet weten als ik er bijzetteugels of andere dingen zou aanhangen, die moet je dan ook maar net juist afstellen en dan is nog maar de vraag of de pony deze wel aanvaard en er niet net tegenin gaat .. Dubbele longe is iets heel leuks, maar dan heb je het helemaal zelf in de hand en moet je zeker weten waar je mee bezig bent. Maar dit zou volgens sommigen beter zijn dan je pony zelf het hoofd naar beneden te laten brengen, want met dubbele longe is het echt trainen en anders niet ... Ik vind het een moeilijke 
Ik heb het verder niet persé alleen over "hoofd naar beneden & achterhand erbij", maar dat is wel iets waar ikzelf momenteel mee zit, dus daar kan ik het makkelijkste over praten
Maar al het basis dressuurwerk gaat het eigenlijk over, al begint dit met achterhand erbij en voorwaarts-neerwaarts in mijn ogen
Net zoals de gewone trainingen
(haha, Sabine, ik kom jou altijd tegen in topics die ik interessant vind