Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Bojangles schreef:Lunaeekie schreef:Oeh, dit lijkt me toch wel erg leuk!
Ik ga er denk ik ook eens een begin mee maken, maar eerst netjes volgen zonder touw
In stap gaat dat allemaal wel, maar als we dan draf willen, blijven ze stilstaan en om zich heen kijken. Als we ze eerst zelf meenemen in draf, gaan ze wel een stukje mee. Maar daarna stoppen ze.
Iemand ideeën?
Lees mijn uitleg even terug. Ga niet te snel los willen, freestyle/liberty agility heeft niks te maken met het 'domweg' laten volgen van je paard, maar bewuste controle over een stop, gas, een links en een rechts, totale samenwerking dus.
Dus ga eerst werken aan een losse leadrope, leer je paard op lichte indirecte hulpen aanwijzingen te geven en te sturen en ga door de verschillende oefeningen heen van starters level tot mínimaal medium level. Is mijn advies!
Nelleke_H schreef:Wat leuk dat er hier lekker informatie uitgewisseld wordt!
Joyce hele nuttige inbreng heb je iedere keer!!
Ik heb ook nog wel een vraagje.
Jonas mijn tinker van nu 5 jaar oud doet leuk mee met Agility en de meeste oefeningen gaan hem makkelijk af. Maar het springen is erg lastig. Hij spring soms maar veelal springt die voor en loopt met de achterbenen door de hindernis heen. Vele dingen heb ik al geprobeerd maar echt springen doet die niet of nauwelijks. Wel doet die aandoenlijk zijn best. Wie heeft de tip om hem over de hindernis te krijgen in plaats van er doorheen
Nelleke_H schreef:Hier nog een fanatiek HA-er. Er is wel al een horse agility topic een huiskamer topic. [HK] Horse Agility Hier zitten veel meer mensen die horse agility doen.
Filmpje van HA. Toen nog in de bak in verband met nat land.
Springen is niet echt zijn sterke kant. gelukkig gaat het ondertussen een stuk beter.