paard laat zich achterovervallen met longeren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 14:30

Ik kende ook zo'n paard.
Deze deed gewoon wat hij moest doen en zo -gewoon uit het niets- op de achterbenen en gelijk achterover.
Dit deed hij zowel met longeren als met rijden.. amateur of prof, maakte allemaal niks uit.
Paard is helemaal binnenste buiten gekeerd, maar men kon niks vinden..

Uiteindelijk hebben ze dit paard in laten slapen.. het was gewoon te gevaarlijk.

sliert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 14:35

Dat een tandarts er een uur mee bezig is geweest zegt niks. ik had er hier 1 die al twee keer behandeld was in zijn mond. Eerst een tandarts die de helft had laten zitten. Gedrag van het paard veranderde niet, dus toen naar de dierenarts die hem onder sedatie ook nog behandeld heeft {toen bleek dat er achterin nog heel veel haken zaten}. Gedrag van het paard veranderde nog steeds niet {lees; steigeren, laten vallen}. Weer naar dierenarts en toen hebben ze met een cameraatje zijn hele mond bekeken. Paard was gesedeerd als was het een nijlpaard. Uiteindelijk zagen ze achterin achter de laatste kies een woekering zitten van het slijmvlies. Bij heel zachtjes aanraken, vloog het paard, gesedeerd en wel, bijna door het plafond. Zo zeer deed het. Door alle ellende vanuit dit rottige plekje in zijn mond, had ie inmiddels ook zijn nekband beschadigd bij de aanhechting van de nekband aan de schedel. Zat vocht op en was erg pijnlijk. Toen we de oorzaak wisten, is het dier behandeld en heeft nooit meer wat raars gedaan. Ik wist ook niks van dit paard, was hem aan het zadelmak maken en vanaf de vijfde keer onder het zadel werd ie lastig. Alleen is mijn ervaring inmiddels {na dik twintig jaar "corrigeren" en zadelmak maken, dat paarden zulk gedrag echt niet voor niks vertonen. Er is altijd wat, van kissing spines tot erge pijn in de weke delen van de voorvoeten en alles er tussen in. Volledig gekeurd zegt mij dan ook absoluut helemaal niks, net als "paard is nagekeken". Het is alleen de kunst om uit te zoeken wát er is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 14:43

Vallende ziekte.

Als je geen aanknopingspunt hebt waar het paard vandaan komt, handelaar of zo, dan denk ik dat het een slagerspaard gaat worden.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 23:37

ts,waar komt het paard vandaan,je mag me ook pb sturen!!!! eventuele naam/afstamming

eline_di

Re: paard laat zich achterovervallen met longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 23:38

Begrijpelijk keuze van je vriendin.
Mag ik nog vragen waarom ze dit paard indertijd gekocht heeft? Zag ze het als een uitdaging of wist ze niet dat het paard steigert?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 01:54

LCharlotte schreef:
Mijn paard deed precies hetzelfde. Bleek uiteindelijk (ondanks eerdere keuringen) TOCH medische problemen te hebben. Naar mijn idee is dit geen gedragsprobleem. Ik zou haar nogmaals rontgenologisch laten onderzoeken door een andere arts. Naar aanleiding va deze problemen zijn wij verder gaan zoeken bij mijn merrie en die is uiteindelijk helaas op 4 jarige leeftijd volledig afgekeurd.

Het is idd zo dat - als geneesheren in eerste instantie niets kunnen vinden - dit geen garantie is dat er geen medische oorzaak is.
Het uit handen geven aan een professionele stal is misschien nieteens zo heel erg verkeerd - als de vriendin maar eigenaar blijft van het paard. En ergens heb ik het vermoeden dat dit niet het geval is, omdat ze er klaar mee is, en dat dit dier de handel ingaat...met alle gevolgen van dien...

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 22:15

eline_di schreef:
Begrijpelijk keuze van je vriendin.
Mag ik nog vragen waarom ze dit paard indertijd gekocht heeft? Zag ze het als een uitdaging of wist ze niet dat het paard steigert?

sja ze dacht eigenlijk dat het paard het na een tijdje niet meer zou doen
uitdaging dus :(
helaas paard gaat weg ze brengt hem zaterdag weg,
ik snap het wel hoor,
maar vind het zielig

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 00:14

Training bij een pro hoeft niet er definitie zielig te zijn, maar helaas zitten er ook genoeg hardhandige tussen.
Verkoopt ze het paard of blijft ze eigenaar?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 09:20

ts ik heb je al meerdere malen naar de naam en afstamming gevraagd en waar je het paard gekocht heb???? als je daar liever niet op antwoord zeg je het maar,maar ik ken zo'n verhaal en misschien is ht dit paard je kan me gewoon pb sturen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 10:35

Is niet TS haar paard, weet ze wellicht niet en paard gaat weg..

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 13:00

keona schreef:
ts ik heb je al meerdere malen naar de naam en afstamming gevraagd en waar je het paard gekocht heb???? als je daar liever niet op antwoord zeg je het maar,maar ik ken zo'n verhaal en misschien is ht dit paard je kan me gewoon pb sturen

sorry die weet ik niet :o
ze heeft het paard uit uhmm
friesland vandaan dacht ik