Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Bojangles schreef:Als ik het goed begrijp is dit dus echt een onderwerp gerelateerd HK topic wat bij GVL hoort?
Citaat:... volgens haar is de jeuk die hij nu heeft niet afkomstig van zijn ZE. Z'n manen en staart waren juist heel schoon en in principe kan het niet dat hij door de mugjes last heeft over heel z'n lichaam als hij een deken op heeft. Kan ik me wel in vinden, want dat heeft hij op 15 jaar tijd nog niet gehadDus zij denkt dat het waarschijnlijk iets van een schimmeltje of bacterie is wat zich op hem heeft gestort omdat hij (door z'n ZE) wat minder weerstand heeft. Ik zou hem 2x moeten wassen met isobetadine-zeep en immaverol (immeverol, ?? ) en dan zou het moeten over zijn. Ze heeft hem nu ook een injectie gegeven om de reactie stil te leggen, want hij zit in een cirkel natuurlijk .. Dus als hij nu even totaal geen jeuk meer heeft krijgt z'n huid ook de kans om te herstellen. En dan met dat wassen zou het moeten voorbij zijn.
Ik ben benieuwdHoop echt dat het dat is .. had al het idee dat het iets anders moest zijn dan de ZE, want dat heeft hij al zolang en dit is echt recent en gewoon niet normaal
En dat vond de DA gelukkig ook. Ook qua voeren gaan we aanpassen, de gerstenmengeling gaat volledig weg
en hij gaat dan puur op gras/hooi en een handje of 2 luzerne. Het gras wat hij heeft kon volgens haar geen kwaad, momenteel staat hij op een stuk waar de andere paarden al eens hebben opgestaan en krijgt hij daarop stripbegrazing. Dus het is echt niet dat hij in een volle weide staat ofzo, gewoon wat knabbels .. Is meer dan genoeg voor hem. Hij staat nu dus ook alleen (wel aangrenzend aan de rest), wat voor mij ook prima is. Ik heb het idee dat als er nog een paard bij staat dat hij zich dan echt op het gras stort (het moest maar eens allemaal in de mond van het andere paard verdwijnen
) en dan was het echt alleen maar eten, eten, eten .. Dat heeft hij nu niet, omdat hij weet dat er toch geen ander paard bij kan denk ik ... Dus dat is ook alleen maar goed
Verder ga ik de gewone snoepjes weglaten (niet dat hij er zoveel kreeg, maar nu ga ik ze echt compleet weglaten) en kon volgens de DA een paar keer per week een wortel geen kwaad. Maar ik denk dat ik toch eens zo'n emmertje Pavo Vital ga halen en ga kijken wat hij daarop doet
Dus ja, ik ben al blij dat het niet de ZE is die hem zoveel last bezorgtHoop dat het met het wassen en lichtjes aanpassen van het voer voor hem een stuk beter is. En uiteraard moet ie aan het werk, want die extra kilo's wil ik er toch wel af
Chacha1 schreef:[naam]: [***] is niet hopeloos, [***] is geweldig(hmm, ik denk dat mijn type paard duidelijk is
)
Citaat:Vrijdag 22 juli met Câline
Vandaag waarschijnlijk de voorlaatse keer paardentijd voordat ik naar mijn papa vertrek, ik ga ze missen... Gelukkig moet ik ze maar 3 weken missen![]()
Vooral yo-yo en circling gedaan. Câline was in het begin zuur, maar ze is snel verbeterd. Ik wou 3 cirkels, zij 2. Dat heeft dus wel eventjes geduurd voordat ik er 3 had. Achteruitgaan tussen 2 kegels, deed ze heel goed Ik vind het wel moeilijk om het verschil te zien tussen een zuur paard en een paard dat geconcentreerd naar achter gaat, dus ik weet niet goed wanneer de oefening goed is. Hmmm...
met Nina
![]()
Terwijl mijn mama met Câline bezig was, ben ik Nina gaan halen. Gewoon met de neckrope, ze kwam mooi mee. Haar wat laten grazen, naast het opstapje geparkeerd en wat op haar geleund. Zij bleef verder smikkelen. Uiteindelijk ben ik met wat klimwerk op haar geraakt. Zij bleef eten. Ze was echt zo heerlijk relaxed. Geen stress, nee, eten was belangrijker(maar vooral
).
We hebben een kwartiertje rondgehobbeld. Ik moest haar snoet wel telkens uit het gras halenUiteindelijk een spelletje bedacht: als ze gaat naar waar ik wil en stopt, pluk ik blaadjes van de kersenboom boven mij en krijgt ze het. Dat werkte wel. Het was wel vreemd, Nina die ZO op eten gericht was. Maar ze was geen enkel moment introvert, hoewel dit toch wel iets nieuws/moeilijker is
Chacha1 schreef:@[naam]: Immeverol (of wat de klinkers ook mogen zijn) heeft bij ons echt enorm goed gewerkt. Maluah had hier in het begin ook schimmel, waarschijnlijk verminderde weerstand door de stress van het verhuizen (de arme duts was pas van mama weg en moest 3 uur de trailer in
). Ook dat middel gebruikt en je zag de schimmel elke dag minderen. Ik hoop dat het voor [***] ook zo goed werkt! Spijtig dat je zo ver woont, anders had je best onze fles mogen gebruiken, we hebben veel te veel.
Je moet inderdaad van dit type paard houden, maar ik vind ze geweldig! (hoewel ik soms wel denk aan een enkeltje Spar![]()
) Câline en Maluah zijn zo, Gypsy iets minder. Ze hebben ook heerlijk veel humor