[HK] We staan op de grond ...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ZusJacobs

Re: [HK] We staan op de grond ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 17:58

Wel een beetje goed geëindigd?

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 19:08

Ja, kheb er nog even mee rongestapt en ook nog op het blok laten staan & dat beloont...
kvind het echt jammer dat het liggen niet gelukt is, er gaat nu zeker een week tussen zitten omdat ik op vakantie ga, maar ben toch blij dat ik nog positief geëindigt heb...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 19:34

Welkom allemaal! :D
Jullie hebben al goed jullie best gedaan vandaag :Y)

Bojangles schreef:
Als ik het goed begrijp is dit dus echt een onderwerp gerelateerd HK topic wat bij GVL hoort?

Klopt :j
Hier kan je kletsen over alles wat met grondwerk (in de ruime zin van het woord) te maken heeft, wat je bv. met je paard gedaan hebt tijdens een training, of als je ergens een vraagje over hebt waarvan je het niet de moeite vindt om er een topic voor te openen, maar wel nieuwsgierig bent naar meningen van anderen. Dat soort dingen. Maar het is niet de bedoeling om hier vanalles naast je paarden bij te gaan halen en hele levensverhalen te vertellen, dan moet je in een gewone HK zijn zeg maar, niet in een discipline-gerelateerde-HK. Als je begrijpt wat ik wil zeggen :))

Natuurlijk mag je wel eens vertellen hoe het met je paard gaat, of als er iets gebeurt is ofzo .. zolang het maar over paarden gaat en vooral met grondwerk te maken heeft ;) Zo is het in mijn ogen toch :)

En onder het mom van dat laatste, even een updatetje van wat de DA vandaag gezegd heeft..

Citaat:
... volgens haar is de jeuk die hij nu heeft niet afkomstig van zijn ZE. Z'n manen en staart waren juist heel schoon en in principe kan het niet dat hij door de mugjes last heeft over heel z'n lichaam als hij een deken op heeft. Kan ik me wel in vinden, want dat heeft hij op 15 jaar tijd nog niet gehad ;) Dus zij denkt dat het waarschijnlijk iets van een schimmeltje of bacterie is wat zich op hem heeft gestort omdat hij (door z'n ZE) wat minder weerstand heeft. Ik zou hem 2x moeten wassen met isobetadine-zeep en immaverol (immeverol, ?? ) en dan zou het moeten over zijn. Ze heeft hem nu ook een injectie gegeven om de reactie stil te leggen, want hij zit in een cirkel natuurlijk .. Dus als hij nu even totaal geen jeuk meer heeft krijgt z'n huid ook de kans om te herstellen. En dan met dat wassen zou het moeten voorbij zijn.

Ik ben benieuwd :) Hoop echt dat het dat is .. had al het idee dat het iets anders moest zijn dan de ZE, want dat heeft hij al zolang en dit is echt recent en gewoon niet normaal := En dat vond de DA gelukkig ook. Ook qua voeren gaan we aanpassen, de gerstenmengeling gaat volledig weg *\o/* en hij gaat dan puur op gras/hooi en een handje of 2 luzerne. Het gras wat hij heeft kon volgens haar geen kwaad, momenteel staat hij op een stuk waar de andere paarden al eens hebben opgestaan en krijgt hij daarop stripbegrazing. Dus het is echt niet dat hij in een volle weide staat ofzo, gewoon wat knabbels .. Is meer dan genoeg voor hem. Hij staat nu dus ook alleen (wel aangrenzend aan de rest), wat voor mij ook prima is. Ik heb het idee dat als er nog een paard bij staat dat hij zich dan echt op het gras stort (het moest maar eens allemaal in de mond van het andere paard verdwijnen ;) ) en dan was het echt alleen maar eten, eten, eten .. Dat heeft hij nu niet, omdat hij weet dat er toch geen ander paard bij kan denk ik ... Dus dat is ook alleen maar goed :) Verder ga ik de gewone snoepjes weglaten (niet dat hij er zoveel kreeg, maar nu ga ik ze echt compleet weglaten) en kon volgens de DA een paar keer per week een wortel geen kwaad. Maar ik denk dat ik toch eens zo'n emmertje Pavo Vital ga halen en ga kijken wat hij daarop doet :)

Dus ja, ik ben al blij dat het niet de ZE is die hem zoveel last bezorgt :Y) Hoop dat het met het wassen en lichtjes aanpassen van het voer voor hem een stuk beter is. En uiteraard moet ie aan het werk, want die extra kilo's wil ik er toch wel af ~~}>

Veel plezier op vakantie Lottex!
(ik zeg het nu maar al even, straks vergeet ik dat misschien :P )

Jaydee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 19:52

Ik zal mij nog even voorstellen.
Voor degene die mij nog niet kennen. Ik ben Jaydee, het zusje van Bojangles die ook in het topic zit.
Bij ons staat lol-met-je-knol voorop bij de paardjes! Ik doe aan grondwerk, vrijheidsdressuur, bitloos rijden, horse agility etc... :P Ik doe dit alles met een hele lieve appaloosa van mijn zus: Miss Bojangles (Bo).

Ik ben met haar o.a. bezig om haar door te rijden (geheel bitloos) met hulp van Joyce en doe sinds een klein half jaartje aan Horse Agility met Bo. Inmiddels ook al 2x meegedaan aan de OLHA met succes! :) We boeken echt vooruitgang. En hebben ook al 2 lintjes :) Verder ben ik momenteel niet zo fanatiek met vrijheidsdressuur, maar daar komt deze dagen wel verandering in, want over ruim 2 weken mag Bo voor het eerst mee op demonstratie, samen met Joyce en Indy. Voor ons beide erg spannend! Maar we hebben er veel zin in! :)

Als je nog meer wilt weten dan hoor ik dat wel :+

Dit zijn wij :)
Afbeelding

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 20:01

Wat goed Sabine! Hopelijk is het zo snel voorbij!
En welkom Jaydee! Lijkt me super gaaf zo'n HA baan te hebben..

Jaydee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 20:06

Ja is erg gaaf hoor! Lekker naar de baan wanneer je wilt! :#

Jaydee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 20:08

Dit is een èrg leuke obstakel in het parcours en heel simpel te maken!
The Bottle Bank
Ontworpen tijdens het HA weekend toen Vanessa Bee hier was en zelfs al in de OLHA geweest!
Afbeelding
Platgestampte plastic flessen tussen 3 balken in een driehoeksvorm! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 20:10

ZJ: ik hoop het ook :j
Ik ga hem nu ook even met rust laten qua werken (heb toch geen tijd, moet zelf werken :+ en mijn knie heeft het momenteel even moeilijk := ) en dan ga ik maandag of dinsdag dat spul halen, en dan hopelijk hem woensdag wassen en dan zaterdag of zondag nog eens en dan gaan we weer actief aan de slag :Y) Dan zal hij hopelijk ook weer wat vrolijker zijn .. Moet wel zeggen dat ik hem de laatste tijd toch bewonder, hij heeft eigenlijk toch wel erg goed meegewerkt, ondanks dat hij enorm jeuk heeft gehad ... Dus ik heb toch wel een superpoon :D

Die HA baan ben ik ook jaloers op :j
Nu we het toch over zo'n flessen hebben .. ik vraag me eigenlijk af: gaan die nooit stuk en dat je dus scherpe randen + bijkomende problemen krijgt? Als je daar met een paard overheen gaat enzo ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 20:15

Chacha1 schreef:
[naam]: [***] is niet hopeloos, [***] is geweldig <3 (hmm, ik denk dat mijn type paard duidelijk is :') )

Deze moest ik toch nog even quoten :Y) Had 'm gisteren nog gelezen maar nog niet op gereageerd zag ik, dus bij deze :+ Dank je wel! :D
Stiekem hoop ik, nadat ik [***] heb moeten afgeven (wat hopelijk nog een jaar of 10-15 duurt ;) ), om toch nog zo'n zelfde typje te vinden :j Hij heeft me letterlijk bloed, zweet & tranen gekost, heb veel afgezien dankzij hem, maar ook zo ontzettend veel bijgeleerd .. Ik vind het een prachtige pony en ga hem elke dag meer & meer waarderen ... Vanaf het begin had ik al het gevoel dat we bij elkaar hoorden, daarom ook dat ik hem gekocht heb in de tijd dat ik hem niet eens meer de weide uit kreeg }:0 , prachtige pony is het. Maar je moet er wel van houden :Y) En het voordeel van zo'n type als nieuwe pony: ik weet tenminste dan al hoe ik ermee moet omgaan :')

Je hebt trouwens prachtige paarden!
En ik deel die droom :j

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 22:06

Mooie steiger foto van mijn twissie!
Afbeelding

Niet op mij letten

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 22:08

Wauw práchtig! :j

Chacha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 22:39

@Sabine: Immeverol (of wat de klinkers ook mogen zijn :+ ) heeft bij ons echt enorm goed gewerkt. Maluah had hier in het begin ook schimmel, waarschijnlijk verminderde weerstand door de stress van het verhuizen (de arme duts was pas van mama weg en moest 3 uur de trailer in :(:) ). Ook dat middel gebruikt en je zag de schimmel elke dag minderen. Ik hoop dat het voor Cobe ook zo goed werkt! Spijtig dat je zo ver woont, anders had je best onze fles mogen gebruiken, we hebben veel te veel.

Je moet inderdaad van dit type paard houden, maar ik vind ze geweldig! (hoewel ik soms wel denk aan een enkeltje Spar :Y) ;) ) Câline en Maluah zijn zo, Gypsy iets minder. Ze hebben ook heerlijk veel humor :D

@nieuwkomers: welkom!

Vandaag wat gegrondwerkt/gereden (met neckrope, dus ik mag in dit topic hoop ik? ;) ) met paardjes. Ik kopieer uit mijn dagboekje van het NH-forum, minder typwerk voor mij :-)

Citaat:
Vrijdag 22 juli met Câline
Vandaag waarschijnlijk de voorlaatse keer paardentijd voordat ik naar mijn papa vertrek, ik ga ze missen... Gelukkig moet ik ze maar 3 weken missen :)

Vooral yo-yo en circling gedaan. Câline was in het begin zuur, maar ze is snel verbeterd. Ik wou 3 cirkels, zij 2. Dat heeft dus wel eventjes geduurd voordat ik er 3 had. Achteruitgaan tussen 2 kegels, deed ze heel goed Ik vind het wel moeilijk om het verschil te zien tussen een zuur paard en een paard dat geconcentreerd naar achter gaat, dus ik weet niet goed wanneer de oefening goed is. Hmmm...

met Nina
<3

Terwijl mijn mama met Câline bezig was, ben ik Nina gaan halen. Gewoon met de neckrope, ze kwam mooi mee. Haar wat laten grazen, naast het opstapje geparkeerd en wat op haar geleund. Zij bleef verder smikkelen. Uiteindelijk ben ik met wat klimwerk op haar geraakt. Zij bleef eten. Ze was echt zo heerlijk relaxed. Geen stress, nee, eten was belangrijker :z (maar vooral *\o/* ).
We hebben een kwartiertje rondgehobbeld. Ik moest haar snoet wel telkens uit het gras halen :') Uiteindelijk een spelletje bedacht: als ze gaat naar waar ik wil en stopt, pluk ik blaadjes van de kersenboom boven mij en krijgt ze het. Dat werkte wel. Het was wel vreemd, Nina die ZO op eten gericht was. Maar ze was geen enkel moment introvert, hoewel dit toch wel iets nieuws/moeilijker is

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 08:13

Iedereen lekker bezig geweest,
@Zus, mooie foto! :)

Heb vandaag voor de verandering maar 1 lesklant staan, om half 11 dus ik denk dat ik zo even barebackpad en een hoofdstel pak en 1 van mijn eigen paarden ga trainen nu :)

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 09:53

Net heerlijk getraind met Indy, wát een paard! <3

Begon even met een korte sessie VD met willekeurige oefeningen, heb over ruim 1,5e week weer een clinic/demonstratie, dus even wat herhaling! :D
Ik begon met een Spaanse pas, nou *hinnik* *brul* en echt zo mooi regelmatig uitslaan, hóóg echt verder dan horizontaal waarbij ze ook echt die achterhand eronder zet en haar front helemaal omhoog komt echt zo krachtig!
Onze nieuwe oefening 'koothappen' doet ze nu ook op klein commando waarbij ze heel mooi haar hoefje lift, haar zelf inbuigt en dan zachtjes aan haar voetje hapt :D (andere kant op staat op de planning om ook te leren).
Toen wat kleine oefeningen, ja-knikken, nee-schudden, flehmen, gapen, slurpen, ook weer heel netjes achter elkaar op minimaal commando!
Compliment ging echt helemaal perfect, een klein haast onzichtbaar wijzen naar haar schouder, liet haar al zo elegant in het compliment zakken (natuurlijk vergezeld door een luid gemurmel), zo gaaf!
Andere kant..... Sinds kort kent ze knielen ook vanuit het compliment rechts, dus compliment rechts was een beetje verdwenen want ze sprong elke keer in het knielen nu als ik aan die kant ging staan. Maar ja hoor, hij was weer terug :)) Netjes in het rechter compliment, na 5 seconden haar beheerst in het knielen gevraagd. En daar zat ze blijkbaar lekker, want na het commando omhoog bleef ze mooi zitten met de oortjes naar voren, beetje aan het murmelen van 'kijk, goed hè'!'
Daarna klassieke buiging en weer snel maar elegant met bijna haar buikje in het zand, echt met vol overgave en halsje sierlijk gebogen <3 Echt zo ver dat ik dacht, hoho doe maar rustig aan :P
Als laatste nog een steiger gevraagd vanaf de zijkant, geef ik licht het commando *gilletje* en met een zweefsprong de lucht in. Die steigers zijn het gaafste daar zit echt een beetje een vertraging in omdat ze dan echt vanuit die achterhand omhoog springt.

Toen de VD-sessie maar afgerond want dit was gewoon beter dan perfect :o Erop gesprongen met sidepull en barebackpad, wat losgereden en daarna gaan schakelen naar verzameling. Mooi die voetjes uitslaan en uiteindelijk meer richting die passage dus meer vertraging maar toch die actie erin. Wow dat was echt gaaf! :) Ze vind dat wel moeilijk (en ik ook) wij rijden van oorsprong western, dus Indy heeft van nature ook een lage hoofdhouding en dat hoogstellen van het hoofd is dan wel weer de hele andere kant op.
Ben haar nu aan het leren dat ik op mijn zit overschakel naar het verheven draven, dat lukt al aardig, ik kan niet vertellen hoe ik het doe, maar het is een bepaald gevoel, waarbij je voornamelijk meegaat in die links-rechts beweging en daar zelf vertraging en verzameling in legt.

Nog een beetje VD onder het zadel gedaan, Spaanse pas, compliment en als einde mocht ze op het blok (Indy houdt van het blok haha) jambette gevraagd en eraf gestapt. Nog even met 4 hoefjes op het blok gezet en nog een Spaanse pas, flinke steiger en toen mocht ze alle inhoud hebben van mijn jas (alle brokjes) want ze deed het echt mega goed. Dat ging natuurlijk vergezeld van zachtje hinnikjes bij elk handje wat ik er uit haalde haha!

Nouja heel verhaal, maar ben erg trots op mijn paard! :)

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 11:21

Géweldig Joyce, je moet toch echt even iemand laten filmen hoor... dit smaakt naar beeldmateriaal! :wow:

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 12:28

Ja dit zijn ook echt die momenten waar je het allemaal voor doet :D

Chacha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 12:37

Citaat:
Nouja heel verhaal, maar ben erg trots op mijn paard!

Terecht! :)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 12:48

E_Nalanta schreef:
Géweldig Joyce, je moet toch echt even iemand laten filmen hoor... dit smaakt naar beeldmateriaal! :wow:

Pfoe idd.. Kan het me wel een beetje voorstellen maar wil het ook graag zien hoor -O- (ze hebben geen kwijl smiley)

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 12:50

Zal toch eens vaker de filmcamera uit de kast trekken, maar heb helaas niet altijd iemand om te filmen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 17:00

Chacha1 schreef:
@[naam]: Immeverol (of wat de klinkers ook mogen zijn :+ ) heeft bij ons echt enorm goed gewerkt. Maluah had hier in het begin ook schimmel, waarschijnlijk verminderde weerstand door de stress van het verhuizen (de arme duts was pas van mama weg en moest 3 uur de trailer in :(:) ). Ook dat middel gebruikt en je zag de schimmel elke dag minderen. Ik hoop dat het voor [***] ook zo goed werkt! Spijtig dat je zo ver woont, anders had je best onze fles mogen gebruiken, we hebben veel te veel.

Je moet inderdaad van dit type paard houden, maar ik vind ze geweldig! (hoewel ik soms wel denk aan een enkeltje Spar :Y) ;) ) Câline en Maluah zijn zo, Gypsy iets minder. Ze hebben ook heerlijk veel humor :D

Oh, balen, hier hebben ze het moeten bestellen .. Blijkbaar heb je het in 100 ml of in 1000 ml, is nu 100 ml besteld, ik hoop dat dit voldoende is .. Het zou 2x moeten gebruikt worden, maar ik weet eigenlijk niet hoe je het moet gebruiken :o Gewoon in het water doen en daarmee wassen? Of echt op je paard smeren? Want dan is 100 ml wel weinig natuurlijk := (maar 1000 ml begin ik niet aan, zo duur :oo (dus hopelijk heb ik zoveel niet nodig :+ ) ). Nuja, ik kan nog zien, anders moeten ze nog maar eens opnieuw een flesje van 100 ml bestellen :+

Hier heb ik ook van die momenten gehad hoor .. Dan denk je echt: wat doe ik hier met dit paard .. Hij wil gewoon niks en als hij iets doet lig ik op de grond ... :+ Maar ik moet zeggen dat dit de laatste tijd gewoon niet meer voorgekomen is, het gaat momenteel echt super :D Dus misschien heb ik nu, na 5 jaar, de knopjes gevonden :Y) :))

Klinkt als een super training Joyce!
Zover zijn we nog niet :P :')

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 17:02

Man, wat gaan jullie hard,..
Ik hoop dat het nog even droog word om nog wat te doen met naamloos,. anders heeft ze drie weken vakantie van mij xD Ik vertrek morgen (en zal jullie dus ook niet volgen.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 17:04

Nou nou, al die vakantiegangers hier .. Binnenkort is het hier uitgestorven :P
Ik ga ook weinig kunnen vertellen, is echt een rustige week geweest en gaat nog een rustige week worden (voor pony, niet voor mij :( ), maar ik haal het later nog wel eens in :Y) :))

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 17:16

Hier heeft pony het wel drukker haha :D

Vandaag weer wat grondwerk/DIV en VD gedaan, knappe pown, kreeg zowaar een halve Terre a Terre haha van enthousiasme :D
Verder nog eventjes het compliment erbij gepakt, deed ze echt super netjes! Nu gaat ze eerst nog wat verder naar achter met haar hoofd (er naast niet tussen de benen), maar kan haar wel als ze eenmaal knielt weer naar voren brengen met het hoofd! Kwamen echt een paar super nette uit!! :D Verder nog 2 keer de klassieke buiging geoefend, blijft ze moeilijk vinden (ik ook trouwens). Misschien kan ik die beter oefenen op zand, doe het nu telkens op gras. En verder heeft ze nog heerlijk in buiging naast mij gedraafd en gestapt, zonder iets, (gisteren werd ze iets te blij van haar vrijheid en rende ze leuk weg :') ) vandaag bleef ze wel netjes bij mij! Ook nog wat schouder binnen kunnen vragen op de volte in stap en draf. Knappe pown! :D

Toen nog met de shetlander geoefend (VD), probeer hem de spagaat aan te leren, hij is slim, dat blijkt! Pakte het zo op, en toen wilde ik hem belonen voor een nette klassieke buiging, en toen beet hij echt KEIhard in mijn middelvinger (op de nagel), die doet nu auw! :')

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 20:54

Hoihoi!

Vandaag een klein beginnetje gemaakt met longeren met Zorro, die is zes daagjes geleden bevallen.
Een paar rondjes stap per hand, er heeft ook iemand een beetje op haar gehangen:
Afbeelding
Dat gekke ponybeest erachter is dus haar beebje Floris, nu al een echte hengst. Hij probeer haar zegmaar te dekken, maar hij kan er niet bij :').

Na een vangpoging van een kwartier en een snelle poetsbeurt ben ik ook Shiela gaan longeren. Die vindt het nog moeilijk, ze kan niet zoveel, dus loopt er iemand naast.(geen foto van)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 21:09

Ziet er goed uit, zou wel echt rustig aan doen hoor. Ik zou persoonlijk nog een paar weekjes rust geven.