Ik hoef ook echt geen 5 keer in de week te rijden, soms een hele tijd niet, en dan weer tijden 1 tot 3 keer in de week. Net waar ik zin in heb! Mijn oudere paard is in december overleden, dat was zo'n goedzak, dat is wel ff wennen in vergelijking met deze tante
Maar ik weet zeker dat het goed komt! Gelukkig valt de pijn aan mijn been mee, heb wel spierpijn ik benen en rug, en uiteraard bont en blauw, maar het valt me nog mee!

Maar zolang je alles nog kan bewegen zonder tegen het plafond te gaan en er staat niks krom heb je nog geluk gehad
Mijn vriend was al boos, dat ik alleen was gaan proberen.. Achja, eigenwijs zoals ik al zei... Als je maar van je fouten leert, toch!
Naar huis stappen gaat nog trager als een oude bejaarde.. Heb zo'n boek gekocht van NH; 101 oefeningen, waaronder het "drijven aan de lijn" ook bijstaat, hij moet dus eerst zijn voeten in beweging brengen en dan drijf je hem verder. Het is hetzelfde principe als wat jij probeerde, maar je bent een stapje overgeslagen, het drijven met lichaamstaal. Je geeft zelf aan dat het een sensibele merrie is en waarschijnlijk heeft ze niet veel druk nodig. Je hebt ze dus een beetje overdonderd. Hopelijk lukt het met die lesgeefster!
Die combinatie bracht me zover dat ik na een half uurtje bijna kon kriebelen met de stick, maar nog niet aanraken. Daar heb ik het bij gelaten voor die dag, ze weet nu dat ik haar er niet mee ga slaan oid, en ze stukjes appel krijgt wat natuurlijk een goede motivatie is