Amy_92 schreef:@Sabine: Grondwerken kan wel in de binnenbak, als ik een rustig momentje opzoek stoor ik niemand. Maar dan ben ik nog steeds niet verder van haar weg, en heb ik volgens de merrie nog steeds alle controle, die ik aan de longeerlijn niet heb. Het maakt het er ook niet simpeler op dat ze niet sensibel is voor dingen van buitenaf, en erg groot.
@Meerhof: ik heb haar al enkele keren echt moeten slaan om er niet zelf onder te zitten, dan schaam ik me er achteraf wel voor, maar liever een wrang gevoel dan een paard dat op je springt omdat mevrouwtje niet wil stappen. We hebben het dan nog niet eens over draf of galop. Ik ben alleen bang dat ze gaat beseffen dat ze daadwerkelijk sterker is dan ik, en we dan helemaal in de gracht rijden?
Het kan zijn dat hetgeen ik vetgedrukt heb, tegen je werkt.
Als jij bij een paard namelijk met je lichaam A doet, maar je B voelt....dan zijn er paarden die daar gevoelig voor zijn en dan echt maling aan je hebben.
Kortom....mijn advies is om even met jezelf mentaal aan de slag te gaan. Hoe graag wil jij dat het paard doet wat je vraagt. Hoe vastbesloten ben je? Hoe overtuigd ben jij van jezelf dat het je gaat lukken????
Het zou zo kunnen zijn dat het pas lukt bij dit paard als degene die het doet, zelf er 100% van overtuigd is dat het ook gaat gebeuren. Die geeft het paard namelijk geen enkele escape.
Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel, ik vind het namelijk een beetje lastig uitleggen.