Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
stef schreef:vannado: Alleen probleem hier is dat het paard het niet goed geleerd heeft en waarschijnlijk denkt dat het de bedoeling is. Moet je een paard dan straffen voor de fout van de ruiter?
Mjay schreef:mijn pony steigerde een tijdje vreselijk in protest als ie ergens geen zin in had kwam ie omhoog ik heb hem nooit op commando laten steigeren maar tijdens het rijden kwam hij flink hoog niet leek te helpen en uiteindelijk heb ik heb met mn hand een klap op zn kop gegeven tussen zn oren ik vond het heel sneu en zielig maar het was dat of een keer omklappen samen het was niet eens een harde klap maar hij schrok zich dood en heeft echt nooit maar dan ook nooit meer gesteigerd......
zo simpel is het... Miepie1980 schreef:Nou vannando dan ben ik blij dat ik geen paard van jou ben.
Omtrekken ok, benen er in ok, maar een mep op het hoofd. Not done bij mij. Krijg je ze zo lekker kopschuw van.
Zoals al gezegd: via iemand oplossen die er verstand van heeft.
nou moet je een ponie op zn sodemieter gaan geven gewoonweg omdat hij braaf doet wat je van hem vraagt.......KiWiKo schreef:gaaf henou moet je een ponie op zn sodemieter gaan geven gewoonweg omdat hij braaf doet wat je van hem vraagt.......
ga daar maar eens over nadenken
NathaxZoef schreef:Ik kan uit ervaring spreken dat een ei op het hoofd slaan
1) zeeeeeeeer moeilijk is
2) bij ons helemaal NIKS geholpen had
Ik heb het ooit in een wanhopige poging geprobeerd bij onze trouwe,gevaarlijke steigeraar (om zo álle mogelijke oplossingen uit te sluiten) en dit heeft niks geholpen. Het is onzettend moeilijk om het ei op het juiste moment op de juiste plaats te slaan en ons paard was 2minuten onder de indruk en stond weer kaarsrecht omhoog... Daarnaast heeft het arme dier weken naar ei gestonken, we kregen het echt niet van zijn kop gewassen.. Steigeren is absoluut niet te onderschatten, we hebben het opgelost door tijdens het steigeren met een vlakke hand hard op zijn hoofd te slaan. Dat een paard daar eventueel kopschuw van wordt (wat bij ons niet het geval was) zou ik op de koop toenemen. Dit is uiteraard een helemaal andere situatie, want dit paard is het aangeleerd... Jammer dat je hem nu moet straffen hiervoor.. Ik zou steigeren zoieso niet aan een paard leren, tenzij je bekwaam genoeg bent om het te controleren.
.