Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Ik ben al ruim driekwart jaar bezig met VD met mijn verzorgpony en dit is altijd erg goed gegaan. Echter voert ze sinds een paar weken de jambette ineens te pas en on te pas uit. Ze doet hem nu eindelijk heel netjes maar nu dus ook zonder dat ik ernaar vraag. Gevaarlijk natuurlijk, want ze slaat best ver uit en als je voor haar staat kan dat verkeerd aankomen. Nu heb ik eerst besloten het volledig te negeren en te oefening niet meer te vragen in de VD sessies maar dit lijkt niet erg te helpen. Ik ben nu aan het corrigeren geslagen, hopen dat dat meer uithaalt.
Ik wil eigenlijk niet aan nieuwe oefeningetjes beginnen voor we dit weer onder controle hebben
Belonen voor stilstaan, achteruit etc doe ik in elke sessie, dat komt steeds terug. Maar soms doet voert ze hem dus ineens na het halt houden uit. Jullie tip is dan dus gewoon volledig negeren en op een andere oefening overgaan? 
Maar ga aan de slag met de tips! Visitor schreef:Edit: over een paar minuten op http://www.itrainmyhorsesbrain.com de livestream, ben benieuwd!