Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
swaatjuh schreef:@Visitor: Dankjewel. Ik ga dus weer te snel door meteen te willen dat hij en actief is en verbinding met de teugel. Ik vind het heel fijn om dat van jullie te horen, omdat ik anders alleen mezelf heb om mee te argumenteren.
liljebo schreef:Mbt meerdere signalen... ik heb eens een onderzoek gelezen (weet het helaas niet meer zo snel terug te vinden) dat het geven van meerdere signalen tegelijk minder zinvol is, omdat het paard (of ander dier) reageert op 1 'overshaduwend' signaal (en op slechts 1 signaal kan reageren) Weet dat het in de VD vaak wordt gedaan; het werken met een combinatie.
Ik vraag mij alleen af of er wel eens onderzoek is gedaan of het inderdaad de combi is die het hem doet, of de intentie die je als mens uitstraalt en waaraan het paard de bedoeling herkent?
sallandval schreef:hey mede clickeraars, ik lees nog mee hoor!
Ik doe op dit moment de Karen Pryor Academy en heb soms menselijke partners nodig om te oefenen. Ik vroeg me af of iemand van jullie dat leuk vind en bij mij in de buurt woont (Omgeving Zwolle) ik wil ook wel een stukje rijden hoor!
crosmuller schreef:Wat leuk, wordt die cursus in NL gegeven of is dat online?
Citaat:Wat zijn mosey doelen?
liljebo schreef:Op zich had ik die opleiding ook wel willen doen, maar die is helaas niet haalbaar voor mij. Een geleende hond lijkt mij een goede optie.
Leuk HL dat het zo goed gaat met de wormenspuit.
Ik doe niet mee. Film eigenlijk bijna nooit en zet ook geen bijzondere prestaties neer