De TRT online cursus van Tristan Tucker

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

connepon85

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:06

Er had wel een mail verzonden moeten worden en ik dacht dat dat automatisch zou gaan in het systeem, maar kennelijk niet. Bij het wijzigen van de datum in het systeem is de oude webinar gewoon gedelete. Ik kreeg er net mails over, dus ik ga even iedereen die een mail sturen. Gelukkig staan de mensen die zich geregistreerd hadden nog wel in een overzicht.

Websiteproblemen zijn trouwens nu helemaal verholpen. Pakket is weer verhoogd. Had dus toch te maken met het verkeer en belasting. Hij moet nu een stuk sneller zijn.

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 13:18

Je benne er maar druk mee Conny!.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:29

connepon85 schreef:
darkadia schreef:
@damelza je kunt steeds bepaalde periodes aanmelden. Nieuwe lichting (waaronder ik) zijn 28dec begonnen. Nu kan het pas weer ergens in januari aanmelden volgens mij.

Wordt waarschijnlijk pas begin maart

-O-

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 15:57

Damelza schreef:
connepon85 schreef:

Wordt waarschijnlijk pas begin maart

-O-

-O- ²

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 16:11

Sorry :+

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 21:25

Ik ben begonnen met de oefening van filmpje 1.2 daar hebben paard en ik nog geen kaas van gegeten

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:02

Ik vind dat achteruit draaien ook nog niet mee vallen. Iemand DE tip? :D

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 08:12

Eerst goed je achterwaarts erop hebben en daarna een pasje proberen. Het is ook een kwestie van goed timen. Eerst bij 1 pas meteen stoppen en dat uitbouwen. Zo heb ik het mijn guppie ook aangeleerd, die zag er het nut ook absoluut niet van in.

Anne200

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 11:11

Heeft iemand nog een tip hoe ik m'n paard achterwaarts krijg met z'n hoofd naar beneden..?
Verder gaat hij super! En merk ik dat hij echt zen wordt als ik eerst de oefeningen heb gedaan. (En ik heb zon paard wat alles wil zien en die niet zon beste focus heeft... :D )

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 11:32

Anne200 schreef:
Heeft iemand nog een tip hoe ik m'n paard achterwaarts krijg met z'n hoofd naar beneden..?
Verder gaat hij super! En merk ik dat hij echt zen wordt als ik eerst de oefeningen heb gedaan. (En ik heb zon paard wat alles wil zien en die niet zon beste focus heeft... :D )

Ik zou me daar niet zo druk om maken. Anatomisch gezien is het ook logisch dat hij zn hoofd/hals omhoog doet bij het achterwaarts omdat hij zn bekken moet kantelen. Als de hoofdhoogte onder de boeg van het paard uit komt staat er zoveel rek op de spieren dat hij fysiek gezien zijn bekken niet meer kan kantelen.
Als je ook kijkt in de filmpjes van tristan doen alle paarden hun hoofd meer omhoog als ze achterwaarts moeten of de voorbenen moeten bewegen.

Anne200

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 12:29

Ok! Dank je wel!
Ik dacht dat idd ook maar toen las ik n stuk in n oude hoefslag waarin Tristan aangaf dat het hoofd laag moest zijn met achterwaarts....

Esss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 12:41

TequilaRos schreef:
Eerst goed je achterwaarts erop hebben en daarna een pasje proberen. Het is ook een kwestie van goed timen. Eerst bij 1 pas meteen stoppen en dat uitbouwen. Zo heb ik het mijn guppie ook aangeleerd, die zag er het nut ook absoluut niet van in.

Jep dat werkt inderdaad het beste! Eerst het achterwaarts gaan er heel goed erin krijgen, dat je paard op de lichtste hulp (geluid, druk van het halster, energie/lichaamshouding van jou) achteruit gaat.
Daarnaast tijdens de oefening zelf goed opletten waar je staat ten opzichte van je paard + je hand die de hals van je paard buigt ook echt naar achteren laten wijzen en niet half naar de zijkant of naar voren houden. Ik hoop dat je begrijpt wat ik daarmee bedoel, maar dat was een goede tip van Tristan tijdens de Q&A. En zoals TequilaRos al zegt: bij elke goede pas stoppen en uitvoerig belonen. Dat laatste helpt bij mijn pony altijd erg goed, sta ik half te juichen naast haar haha.

Ondanks dat ik die oefening steeds maar heel kort deed en snel stopte, merkte ik dat het bij de keer erna weer beter ging. Het zal bij ieder paard weer anders zijn, maar bij ons werkt 'kort maar krachtig' oefenen echt het beste. Dan kan het bij pony weer een beetje bezinken en gaan we de volgende keer weer verder.

In het begin snapten we er allebei geen bal van en nu kan ik haar met een heeeeel klein beetje druk op het halster de oefening laten doen. Daar word ik dan heel happy van! :D

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 12:41

Het is niet logisch dat een paard zijn hoofd/hals omhoog doet bij het achterwaarts gaan :n maar hij hoort wel te zakken in zijn achterhand, waardoor de schoft/schouder omhoog kan komen. Ik kan zo snel niet het perfecte filmpje vinden om dit te illustreren, maar deze is ook wel leerzaam: http://youtu.be/SwFYyC-QWZ0

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 14:41

Afbeelding
Ok dan even aan de hand van dit plaatje. Als je paard zijn buikspieren aanspant (geel), zijn hals naar beneden brengt (onder boeghoogte) zijn rug omhoog brengt (groen) dan krijg je een soort opgespannen boogje als bovenlijn. Er staat dan al zoveel rek op de de achterhand (oa blauw) dat het fysiek niet meer mogelijk is om ook nog eens zijn bekken naar achteren te kantelen. Daarom kan je paard bijv ook geen goede verzameling laten zien als je hem laat halsstrekken tot kniehoogte. Achterwaarts zonder bekken kantelen kan een paard ook wel, maar dat is niet de juiste manier. Als het hoofd boven boeghoogte is kan hij mooi achterwaarts met bekkenkanteling. Daar bedoel ik dus niet mee dat hij als een sterrenkijker met weggedrukte rug achteruit mag gaan.

Bruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 18:03

Ik lees over bonus video's. Waar kan ik deze vinden? Zijn die ook al bij module 1?

Mireille91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 18:52

Bonusvideo's kan je zien na module 3. Je moet bij de bonusvideo's ook eerst de modules hebben doorlopen wil je daaraan beginnen als ik de trailerlaadvideo en Getting on the magical way video zo heb gezien

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 20:31

Vandaag voor t eerst stapjes achteruit gedraaid. Ik ging elke keer automatisch dezelfde kant op. Met wat hulp vd kant eindelijk gelukt. Was moeilijker voor mij als voor haar :D

Anne200

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 20:47

Dank voor de uitleg superzodiax en wrangler! Top!

maysancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 22:48

Ik heb vandaag ook weer geoefend met module 1. Mijn paard had er alleen geen zin in, ze wou mij iedere keer happen. Dus we zijn maar snel gestopt.

Bruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 00:51

Dankjewel Mireille !

Annuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 10:05

maysancho schreef:
Ik heb vandaag ook weer geoefend met module 1. Mijn paard had er alleen geen zin in, ze wou mij iedere keer happen. Dus we zijn maar snel gestopt.

Herkenbaar Maysancho! Mijn paardje vind het ook niet zo heel leuk heb ik het idee, maar als ik de
oefeningen kort uitvoer en dan een aantal keren lukt het ons beter.

Ik heb van het weekend vooral uit module 1 de oefening met de voorbenen herhaald, die gaat met kleine pasje vooruit maar nog niet bevestigd.
Ook heb ik geoefend met het lopen over het zeil, boven mijn verwachtingen en die van alle andere stalgenoten en pensioneigenaren (die ook allemaal kwamen kijken) deed me paardje het super! *\o/* De eerste keer maakte hij een klein sprongetje maar al snel zette hij zijn benen op het zeil :) :D .

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 19:33

Hoe vaak oefenen jullie met de enge dingen?

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 23:32

Nog even een vraag welke afmetingen hebben jullie vlaggen. Ik moet er even 1 bestellen. Degene die ik heb liggen is voor aan de vlaggenmast boven op een gebouw en dus gigantisch (lees hier kan ik bijna mijn paard mee inpakken). Voordat ik erover denk om met die te beginnen wil ik zelf eerst handig worden met een handzamer formaat

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 09:46

Ik heb twee vlaggen. 1 handmodel (20x30 ofzo) en één grotere van circa 80/90cm zijkant.
En ik oefen, ligt een beetje aan de weersomstandigheden, 3 keer per week ongeveer. Soms vaker, soms minder vaak.

Suzanne37

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 09:52

Ik oefen meestal in het weekend en op vrijdagmiddag omdat ik de andere dagen moet werken en thuis alleen beschik over een buitenbak. Deze is wel verlicht maar dit werk doe ik liever overdag. De vlag die ik heb is 1,5x1 meter denk ik maar daar ben ik nog lang niet aan toe :D . Ik ben nog steeds met de plastic tas bezig en ik kan na weken oefenen eindelijk tot haar kont komen. Iedere keer gaan we (heel) kleine stapjes vooruit. Haar buik aanraken met de zak vindt ze nog vreselijk maar ook dat komt (hopelijk ;) ) goed. Ze liep wel vrij snel ontspannen over het zeil, dat dan weer wel.
Ik merk met rijden echt verschil sinds ik hier mee bezig ben (en mijn instructeur ook). Ze is makkelijker in de aanleuning en vooral het buigen gaat stukken beter. Ben zeer blij dat ik hiermee begonnen ben. Ook voor mijn ontspanning want de grondoefeningen doen als ik niet relaxed ben in mijn lichaam gaat niet. +:)+