Horse Agility

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Re: Horse Agility

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 21:44

Hahaha Hippologic, jouw paard vond het precies lekker die hoepel :D
Ziet er al leuk uit :D Ik heb ook het geluk dat hier een HA trainer 2 dorpen verderop woont :j

Deze maand ben ik de eerste keer in First Level gestart :D

http://www.youtube.com/watch?v=8ATGHL_885Q

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 00:49

Ik heb het filmpje van Zyta vanmorgen nog bekeken. :)

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 09:51

Leuk dat je ook meedoet HL!
Sas: super goed dat jullie nu in de First starten. Is meer een uitdaging denk ik?

Ik heb de liberty gedaan. Ging op zich wel fijn, alleen op het einde had Tapi blijkbaar iets van: snel snel SNEL! Zeil, een big fail haha. :')

http://www.youtube.com/watch?v=8N_d1Pwoj-o

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 10:20

Zyta vind de First inderdaad véél leuker! Dit jaar zullen we ook eens gaan voor Liberty, aangezien ze dat NOG leuker vind. Het is wel motiverend om je paard zo te zien meewerken :D

Tapi was ook wel vrolijk tijdens je parcours he :D

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 10:24

Een beetje maar. :')

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 00:11

Leuk filmpje Vie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 00:17

:wave:

Mag ik me hier terug melden?
Eventjes niks echt horse agility-achtigs gedaan (alhoewel ik altijd wel met objecten en dingetjes werk dus op dat gebied.. :Y) ) maar wil er nu toch weer beter mee beginnen. Basis Parelli hebben we achter de rug en vandaag heb ik met [***] echt leuk kunnen spelen in de piste (er liepen nog 7 andere paarden dus dan wil hij toch altijd net iets harder zijn best doen :)) ) en wil wel weer een beetje gericht met dingen gaan werken ...

Waar begin ik? :Y)
Ik weet dat er een boek is, maar is er nog ergens anders uitleg over de hindernissen die erbij horen en hoe je deze moet nemen? Zijn er hindernissen waar je beste mee kan beginnen etc. etc. Hoe zijn jullie begonnen? :)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 00:40

In de openingspost staan 2 linkjes. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 00:42

I know, heb ik ook nog eens doorgelezen :+
Maar de obstakels kennen we op zich "allemaal" al, ik zoek meer ergens de richtlijnen van hoe je ze moet uitvoeren zeg maar, wat ze van je verwachten .. Of krijg je dat enkel als je lid wordt en is het nergens anders te vinden?

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 00:44

op de horse agility.com kijken. Kun je alle online parcoursen downloaden.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 00:48

ik kom meelezen, ik begin 23 feb aan een cursus horse agility/grondwerk met mijn shetlandertje. :D ben heel benieuwd en wil er toch wel verder mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 00:52

HippoLogic schreef:
op de horse agility.com kijken. Kun je alle online parcoursen downloaden.

Oh, super, dan gaan we dat eens doen, merci! :D

Leuk Pelryo! Doe je nu zelf al grondwerk of is alles helemaal nieuw?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 10:53

Welkom Pelryo en [***], altijd leuk om te zien dat er meer mensen aan HA gaan doen :D

Hoe zijn jullie bij HA terechtgekomen?

Ik heb het HA handboek en het is een échte aanrader, je leert hoe de oefeningen uit te voeren, hoe ze opgesteld moeten staan, je krijgt tips and tricks mee, ik ga er praktisch mee slapen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 12:27

Hmm, dat boek moet er ook maar eens komen :Y) :j

Ik was er al een tijdje mee bezig, in theorie dan .. Ben wel beetje met de hindernissen enzo bezig geweest, maar er zat iets niet lekker tussen pony & mij.. Hij wilde niet echt zijn best doen, leek het niet leuk te viden en dan is het voor mij ook niet leuk natuurlijk. Dus ik heb de horse agility op zich even aan de kant gezet (al zet je dat nooit volledig aan de kant, want de obstakels ben ik blijven gebruiken ;) ) en ben aan onze relatie gaan werken, ben met Parelli begonnen en heb nu een hele andere pony, dus nu is het weer tijd om er wat dingen van toe te voegen en eens te kijken wat we kunnen bereiken :Y)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 17:57

Ik ga over 2 weken een clinic HA meedoen. In Canada zitten slechts 3 instructeurs en een daarvan (Adiva Murphy) zit hier relatief dichtbij, gelukkig. De clinic is helaas wel 50 km verderop. Ik heb er zin in en ik ben heel benieuwd of het wat wordt, zo op vreemd terrein. Dit wordt de eerste keer dat we op vreemd terrein wat gaan 'doen'.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 17:59

Grondwerk en schriktraining zijn ons niet onbekend. gewoon leuk om eens met anderen in contact te komen en op ander terrein :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 21:19

Leuk HL!
Fijn Pelryo, wat doe je dan nu qua grondwerk? Doe je een bepaalde methode of richt je je op bepaalde dingen of .. ?

Ik heb vandaag met [***] gespeeld, in een sneeuwstorm :+ Begon te sneeuwen toen we pas begonnen waren, even volgehouden maar [***] werd er ook niet vrolijker van, dus samen naar binnen gespurt. Daar gewacht tot het over was, terug naar de piste, nog geen 10 minuten bezig, begint het weer ^) Maar ik kon het me niet meer aantrekken en we hebben gewoon verder gedaan 8-) [***] ging super! :D Heel speels, heel nieuwsgierig, heel ondernemend, en we hadden echt contact. Heerlijk :D Gewerkt vanuit zone 2 (schouder), vanuit zone 5 (achter de staart), in stap, draf & galop!

Niet veel gedaan qua HA, wat sprongetjes genomen en tussen 2 balken gewerkt (voorwaarts, stoppen, achterwaarts). Bleek nog niet zo simpel als ik dacht .. Tussen de balken door geen probleem, stoppen ook niet, maar blijkbaar stond ik dan vaak te veel naar zijn achterhand waardoor die wegdraaide :Y) Toch een paar keer recht kunnen laten halthouden dus het begin is er. Morgen kan ik niks doen en zaterdag heb ik les met [***], maar in principe is er daarna nog wel [***]-tijd.

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 21:25

Leuk Sabine!

Laatste tijd door het weer en tijd niet veel qua HA kunnen doen. Hoop zaterdag ochtend de hoop er weer eens bij te pakken! :)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 09:24

Ik moet ook nog eens werk maken van de hoop, dat is weer even geleden :')
Hopelijk volgende week, alles ligt hier nu zo spekglad dat het risico niet genomen kan worden...

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 14:45

Mag ik me bij aansluiten? :)
Ik verzorg een haflinger van nu bijna 4 jaar en hij vind zo'n dingen geweldig, zeker als er eten en een klicker bij komt kijken :P
Heb me al even ingelezen op de site maar ik wil graag eens bekijken wat voor parcours dat zijn in de wedstrijden, weet er iemand waar ik het parcour van deze maand kan bekijken om een gedacht te vormen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 23:09

Ik denk dat je er op deze pagina rechtstreeks bij komt: http://www.thehorseagilityclub.com/onli ... e-agility/ Als je naar onder scrollt en daar 'starter course' en 'first course' en dergelijke aanklikt kan je de parcoursen met verschillende moeilijkheidsgraden downloaden ;)

[***] en ik hebben vandaag superleuk gespeeld! Vooral met sprongetjes bezig geweest, hij trekt zelf naar de hindernissen dus als ik hem daar een plezier mee doe :Y) Tussendoor ook wel andere dingetjes maar dat staat niet op film (topic staat in mijn onderschrift). We zijn weer vertrokken :D

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 17:42

Bedankt!! :D
Ik heb vandaag al enkele beginsels gedaan en ik vind het zelf super :) verzorghaflinger denk ik ook, zolang er maar snoep aan te pas komt :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 11:46

Niks voor niks hé :Y) Sommige paarden zijn gewoon zo, kan je je alleen maar bij neerleggen denk ik :+

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 10:27

das waar :) maar als er dan snoep aan te pas komt is hij wel suuupergemotiveerd :)) Werken jullie eigenlijk met of zonder snoep? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 12:53

Met :j Ben er nu net weer mee begonnen en het is echt een extra motivatie voor hem. Zonder doet hij het ook wel, maar met een stuk beter :Y) Heb het een tijdje aan de kant gelegd omdat ik het gevoel had dat er wat barsten zaten in het hele communicatie/leiderschapsgedeelte en het ging niet meer leuk. Ben dan met Parelli begonnen en sindsdien gaat het alleen maar bergop dus nu onlangs weer snoepjes toegevoegd en het gaat super :) In mijn onderschrift staat een topic waarin ik ook met snoepjes werk, kan je zien hoe hij reageert en dat ik ook niet de hele tijd snoepjes geef (alleen als hij het goed heeft gedaan, of een paar keer goed heeft gedaan als het niet zo moeilijk is :Y) ) en dat hij dat ook aanvaardt. Zit nog te denken of ik weer met de clicker ga werken of niet, maar daar ben ik nog niet uit..