Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Visitor schreef:Heb een vraagje aan de experts hier: hoe ik het beste kan beginnen met schouderbinnenwaarts. De schouderbuitenwaarts gaat nu goed. Ben begonnen in stap en in draf gaat het ook al aardig. Ik denk dat het tijd is voor een eens wat nieuws, de schouderbinnenwaarts. Ik werk met de teugels niet gesplitst maar aan één kant. Hoe maken de mensen die ook zo werken, dan verschil tussen een wending inzetten en schouderbinnenwaarts? Normaal zou ik daar namelijk mijn gewicht en binnenbeen voor inzettenEn bij de schouderbuitenwaarts is het duidelijk: je staat aan de buitenkant en hebt het schot van de bak als begrenzing.
Ik kan natuurlijk beginnen met iets verder naar voren te gaan staan en haar zo door mijn lijf te blokkeren van de hoefslag af te gaan. Dan ben ik ervan overtuigd dat ik het haar aan kan leren, zeker als ik gebruik maak van een bridge en beloning. Maar stel, ik doe dat, hoe kan ik dan later onderscheiden in de hulp voor schouderbinnenwaarts en en wending? En misschien is er nog een makkelijker manier om het aan te leren.
(Ik heb trouwens een 'gewoon' 'groot' (1.60-1.65) paard een geen (shette)pony, misschien is dat nog van belang om te vermelden. Misschien ook nog wel van belang: ik heb ook een keer les gehad, en daar kwam eigenlijk uit dat ik goed op weg was en zo door moest gaan en de volgende stap zou na schouderbuitenwaarts in draf, schouderbinnenwaarts in stap zijn.)
Bizzybijtje schreef:Naja, wijken over de hoefslag is in principe een soort SBAlleen wat minder scherp. Vandaar dat ik het ook vroeg
![]()
Nou ja, ik begrens gewoon. Dat is iets wat niet echt goed uit te leggen is denk ik, je moet het vooral 'voelen', maar ik doe een poging![]()
Je doet alsof je een wending gaat maken, maar zogauw de schouder van de hoefslag afkomt houdt je je paard tegen met je buitenteugel, maar je blijft wel gewoon de schouder van de hoefslag houden met je binnenhand.