kent iemand deze manier van longeren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Re: kent iemand deze manier van longeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 00:27

Er zijn toch niet serieus mensen die hier 25,- aan uitgeven of wel?

Als je naar je bouwmarkt gaat haal je 4 meter touw voor 80 cent per meter en 2 musketon's voor 1,50 p/st, ben je in totaal 6,20 kwijt en hoef je geen verzendkosten te betalen...

Hawai

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 00:29

anneliesdj schreef:

Als je naar je bouwmarkt gaat haal je 4 meter touw voor 80 cent per meter en 2 musketon's voor 1,50 p/st, ben je in totaal 6,20 kwijt en hoef je geen verzendkosten te betalen...

Ik ben niet zo crea en heb hem besteld voor dat geld. Laat iedereen lekker in zijn waarde aub
Het is een lekker makkelijk te gebruiken ideaal ding die longeerhulp en ik vind hem zijn geld waard.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 00:43

Je hoeft toch niet crea te zijn om een musketon aan een touw te knopen?

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 07:31

Het is niet een touw wat je bij de bouwmarkt haalt hoor.. :?

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 07:42

het is speciaal touw en de longeerhulp is ook in lengte verstelbaar dmv schuifjes.
echt niet dat ik ga prutsen in mijn vrije tijd voor 25 euro, heb wel meer te doen...

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 09:04

anneliesdj schreef:

Zo heb ik het wel gedaan ;) . Hij komt dan wel niet bij elkaar onder de voorbenen, maar verder is het gelijk. En door de de knoopjes bij de musketonhaak kun je het touw ook korter of langer maken.

fardoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 10:50

Mijn pony is heel gevoelig achter haar voorbenen. Als het maar een beetje schuurt ligt ze al helemaal open. Heb gisteren gezien dat het touw meer een zachte hoes is met touw erin, dit kun je niet bij de bouwmarkt kopen. Maar heb je een paard wat niet zo gevoelig is kun je het makkelijk zelf in elkaar knutselen.
De ring die de twee touwen bij elkaar houdt is wel erg belangrijk voor de veiligheid,dus als je het zelf wil maken hou daar dan rekening mee.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:21

Je zou bij het voobeen om een stuk een ring in het touw kunnen knopen, dan kun het andere touw erdoorheen halen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 12:29

Romeo2007 schreef:
het is speciaal touw en de longeerhulp is ook in lengte verstelbaar dmv schuifjes.
echt niet dat ik ga prutsen in mijn vrije tijd voor 25 euro, heb wel meer te doen...

ijssnuiver schreef:
En door de de knoopjes bij de musketonhaak kun je het touw ook korter of langer maken.

Een beetje bouwmarkt heeft diverse soorten touw, ook zachtere en dikkere soorten.
Schuifjes, passantjes, oogjes en ringetjes hebben ze daar ook allemaal dus kun je er allemaal bijaan zetten als je wilt.

Dan wordt het idd wel meer werk maarja, persoonlijk pruts ik liever een kwartiertje dan dat ik 1,5 uurloon uitgeef aan iets wat ik net zo makkelijk zelf kan maken :P

fardoe schreef:
De ring die de twee touwen bij elkaar houdt is wel erg belangrijk voor de veiligheid,dus als je het zelf wil maken hou daar dan rekening mee.

Hoe kom je erbij dat dat voor de veiligheid is?
Het lijkt me juist gevaarlijker eerlijk gezegd.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 14:15

anneliesdj: Wij hadden toevallig thuis nog mooi bouwmarkttouw liggen en ik had 2 teugelclipjes over en zo heb ik het aan elkaar geknoopt. Dus ben niet in de bouwmarkt geweest, anders had ik ook wel schuifjes oid meegenomen en vanaf Schier is het niet even handig om overal aan te komen ;) .

Maar zoals aangegeven, is het inderdaad handig om die "echte" te kopen als je paard erg gevoelig is(gek genoeg is die van mij dat ook maar heeft nergerns last van). Ik moet ook eerlijk bekennen dat als ik ooit een keer geld teveel heb(staatsloterij gewonnen ofzo :D ), ik nog wel eens die "echte" wil omdat ie zo mooi is.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 14:17

Suzan_bobar schreef:
Ik heb een academisch kaptoom namelijk, maar dat lijkt me dan geen goed idee. Kan ik beter met bit longeren,...

De academische heeft toch ook 3 ringen? Waarvan 2 aan de zijkant van de neus? Dan lijkt het me dat ze daar ook best aankunnen.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 14:25

Ik heb zo wel eens gelongeerd met een slofteugel, maar paardlief gaat zó ontzettend stofzuigen dat ik bang was dat-ie in de teugel bleef hangen.
Heb ik 'm dan waarschijnlijk te lang gelaten? Longeer 'm normaal niet met hulpteugels dus dat zou goed kunnen.

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 19:36

Voor wie er 1 hebben wil. Heb er nog 1 liggen. Nieuw maat xl van kreamer.

Mocht iemand hem over willen kopen. mijn pb staat open en je hebt hem sneller in huis dan via kramer bestellen...

Horseleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 19:55

Op het CSIO wat we hier ieder jaar hebben zag ik zo de paarden gelongeerd worden door de groom van Rodrigo pessoa. Toen heb ik dat thuis ook geprobeerd bij die van mij en kan niet zeggen dat er veel verschil was met de gewone manier van longeren.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 09:50

gisteren fotos geprobeert te maken. Dat valt tegen zeg! Zal ze binnenkort eens uploaden.

fardoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 00:02

anneliesdj als je de longeerhulp hebt gezien begrijp je waarom het ringetje veilig is.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 00:06

Ik heb hem ook zelf gemaakt en was voor 4 euro klaar. Klimtouw in de aanbieding en musketonhaakjes erbij klaaarr. Schuifjes heb ik er niet aan, leg er wel een knoop in.

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 23:45

Als je deze hulpteugel wilt maken met behulp van 2 halsterkoorden, met welke knoop kan je ze dan vastmaken zodat ze niet direct loskomen?

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 13:36

Ik heb gewoon 2 platte knopen gemaakt. Eerst niet te stijf, want je moet ze goed op maat hebben. Ik longeer zeker 2/3 keer in de week en het zit perfect. Ik doe er niets aan!

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 13:37

Wij hebben deze ook op stal, van iedereen die hem wel is gebruikt heb ik gehoord dat het een fijn ding is :)

captainjack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 23:40

Is een wel bekend gebruikt attribuut. Te koop bij eppeljeck.nl

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 11:48

Ik overweeg ook de longeerhulp aan te schaffen.
Lijkt me een stuk simpeler dan met een longeersingel en de bijbehorende touwtjes aan de slag te gaan.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 12:58

ik heb 'm van de week geprobeerd met verschillende paarden van de stal waar we op vakantie waren, was wel benieuwd hoe ze zouden reageren...
allemaal pessoa gewend, en ze liepen hier echt niet minder op, misschien zelfs wel fijner!
en hij is zo makkelijk in gebruik zonder singel enzo, echt super!

Aminola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 17:22

Ik doe het altijd met 1 of 2 halstertouw(en). Volgens mij is het enige nut ervan dat hij zijn rugspieren ontspant, maar ben daar niet zeker van, omdat dat met hulpteugels ook is. :o

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:01

Aminola schreef:
Ik doe het altijd met 1 of 2 halstertouw(en). Volgens mij is het enige nut ervan dat hij zijn rugspieren ontspant, maar ben daar niet zeker van, omdat dat met hulpteugels ook is. :o

IMO is dat ook een groot onderdeel van je training. Een geheel ontspannen paard en dat kan niet als die de rug vasthoud.