Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
swaatjuh schreef:Ja, behalve dat het dier meer aandacht heeft voor het hele plaatje incl. de trainer, dat was wel nieuw voor mij.
[***] schreef:Ok, dank je
Hoe zouden jullie het hele hoefgebeuren uitbouwen? Want het gaat vooral daarover .. Hoeven optillen en uitkrabben (en later andere dingen mee doen) .. Hoe kan ik dat op/uitbouwen? (ga ook nog eens in het boek van AK kijken, daar was ook een stukje over dacht ik). Ideaal is natuurlijk dat hij zijn voet omhoog houdt tot ik klaar ben, maar dat lukt niet altijd in 1 keer (hangt er vanaf hoeveel erin zit). Kan ik misschien op een andere manier duidelijk maken dat hij zijn hoef omhoog moet houden tot ik klaar ben? Een jackpot als het wel lukt ofzo? (als er weinig in zit heb ik wel eens geluk, en misschien kan ik dat zo uitbouwen?).
[***] schreef:Het gaat niet vaak verkeerd, hij verliest gewoon vertrouwen zodra je iets met die hoef wil doen (al is het maar uitkrabben) en wil hem dan weer neerzetten. Dat is een beetje moeilijk uitbouwen .. Zo geeft hij makkelijk zat voetjes (vooraan toch, achteraan ben ik puur bezig met optillen en rustig houden), zelfs als ik ze niet vraag (wat bij Cobe het flemen is is bij hem het voetjes geven) en houd het dan ook best lang omhoog zonder problemen ... Alleen zodra ik er wat mee wil doen wordt het een ander verhaal, en daar moet echt (dringend) aan gewerkt worden.. Hoeven zijn echt een ramp momenteel
(al lijkt hij er geen last van te hebben, maar toch..)
[***] schreef:Dat gaat welIk raak vaak tussendoor zijn benen en hoeven aan en vraag dan een voetje om dat gewoon even te aaien en met mijn vingers op te tikken enzo .. Dat gaat prima
(we hebben het nog steeds over de voorvoeten dan
) Als je echt wat begint te doen met ander materiaal beginnen de "moeilijkheden" .. Probeer dat dus rustig op te bouwen in tijd, alleen lijkt er geen vooruitgang in te komen. Ik kan ze uiteindelijk wel uitkrabben, maar vaak niet zonder dat hij ze minsten 1x terug heeft neergezet..