Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
swaatjuh schreef:Haha jullie gaan wel erg off-topic voor dit topic zeg.
Vanavond hebben crosmuller en ik met elkaars paarden aan de lange teugel gewerkt. Dat was erg leuk om te doen! Ook voor ons beide de eerste keer dat we met het paard van de ander clickerden. Swa was lekker actief, toen ik daarna nog even met hem los door de wei ging rennen, zette hij zelfs nog een extra versnelling aan! En Myrtle zette ook haar beste beentje voor, was erg leuk om met haar te werken. Wel even wennen voor mij om met zo'n groot paard te lange teugelen.
Amable schreef:Owh gossie! Hij/zij heeft ook groot gelijk, druiven zijn ook veel lekkerderIk vind het wel een harteloze onderzoeker hoor, hoe kan je dit in hemelsnaam weerstaan?
liljebo schreef:Oh dat is ook toevallig, want ik heb vijf min geleden de hele serie te koop gezet (heb zelfs het boek, maar dan niet het boek riding met de clicker, alleen grondwerk)
het experiment kende ik al ja. Heel leuk (en beetje zielig voor het aapje)
liljebo schreef:CM mensen hebben wel meer problemen met het feit dat steeds meer bekend wordt over de intelligentie van dieren en waar ze toe in staat zijn. Logisch, want dat betekent veelal dat we vaak wel erg grof met dieren zijn omgesprongen als mens. En dat weten we liever niet.
Toch typisch he.
liljebo schreef:Ja die zullen daar zeker van balen. Maar ik denk eerlijk gezegd dat ook veel 'gewone' mensen, dierenverzorgers en trainers liever niet worden geconfronteerd met het eenduidige bewijs dat hun aanpak de dieren behoorlijk tekort deed.
Ik weet dat ik mij nog schaam voor de manier waarop ik vroeger vaak dingen oploste en dan was ik toen evengoed maar een watje. Kun je nagaan.
Citaat:Ik weet dat ik mij nog schaam voor de manier waarop ik vroeger vaak dingen oploste en dan was ik toen evengoed maar een watje. Kun je nagaan.