Zag iets van een neusnetje voorbij komen, dit heb ik nog niet geprobeerd omdat het geen zin heeft om meerdere dingen tegelijk te proberen. Hij had nu van de DA een spuit gehad en dan moest ik kijken of dat verschil maakte, maar dat doet het dus niet. Dus morgen even met de DA overleggen en kijken naar de volgende stap. Maar een neusnetje zit zeker nog in de planning

Vandaag ben ik met [***] wat buiten gaan stappen, met het hondje los mee. De allereerste keer, en het ging super! Hondje kende de pony's al een tijd en gisteren dus aan de hand geweest en vandaag dan erop. Ging echt fijn, en [***] vond het ook echt geweldig! Hij volgde mijn hond gewoon, en dan niet op zijn [***]'s (met de oren in de nek
 ) maar oprecht blij .. Ging mijn hond links van het pad lopen dan ging [***] ook links lopen, ging de hond naar rechts dan ging [***] ook naar rechts.. Bleef de hond staan om te snuffelen dan keek [***] achterom en ging langzamer stappen
 ) maar oprecht blij .. Ging mijn hond links van het pad lopen dan ging [***] ook links lopen, ging de hond naar rechts dan ging [***] ook naar rechts.. Bleef de hond staan om te snuffelen dan keek [***] achterom en ging langzamer stappen  Echt wel leuk
 Echt wel leuk 
Met [***] wat clickertraining gedaan, ik wilde het "whoo" verbeteren maar het wilde niet zo echt .. Hij reageert wel op de leadrope en dit kan ik in noodgevallen wel gebruiken, maar ik wil het graag puur op stem omdat de leadrope toch ook voor spanning zorgt en dat wil ik zo weinig mogelijk. Maar het lukte dus niet zo erg goed.. Dus toen ik door de snoepjes heen was even pauze en nagedacht .. [***] zit vooral in mijn binnenzak, doorgaans door onzekerheid maar als er snoepjes in het spel zijn wordt dat nog eens versterkt, want hij heeft wel graag snoepjes
 Dus in ronde 2 ben ik met hem bezig geweest om hem stil te laten staan, ik dan op een kleine afstand van hem en hij moest dan blijven staan .. Heel moeilijk vond hij dat, maar ik had toch het idee dat er vooruitgang in was.. Dus hier ga ik even mee verder, gewoon in de weide, dan is die "whoo" ook niet zo nodig
 Dus in ronde 2 ben ik met hem bezig geweest om hem stil te laten staan, ik dan op een kleine afstand van hem en hij moest dan blijven staan .. Heel moeilijk vond hij dat, maar ik had toch het idee dat er vooruitgang in was.. Dus hier ga ik even mee verder, gewoon in de weide, dan is die "whoo" ook niet zo nodig  En dan van daaraf weer verder kijken
 En dan van daaraf weer verder kijken  

Geplaatst: 02-06-13 18:54
               Geplaatst: 02-06-13 18:54				          
  Meestal zeg ik alvast iets van "dat wil je niet horen wat ik erover denk" en dan willen ze dat natuurlijk wel en dan zeg ik het gewoon .. Niet dat het helpt, maar ach..
 Meestal zeg ik alvast iets van "dat wil je niet horen wat ik erover denk" en dan willen ze dat natuurlijk wel en dan zeg ik het gewoon .. Niet dat het helpt, maar ach..

. Ik denk niet dat je ermee moet wachten tot je alles kan, want dat gebeurt namelijk niet. En dat gaat op voor alle trainers uiteraard.
. Ik denk niet dat je ermee moet wachten tot je alles kan, want dat gebeurt namelijk niet. En dat gaat op voor alle trainers uiteraard.                                                          

Dus [***] op het gemak de weide uit, de piste in. [***] ging rollen terwijl ik wat dingen ging klaarzetten en op een bepaald moment blijft hij gewoon liggen en hij ligt me daar toch te bekijken .. Ik ben naar hem toegelopen en bij hem gaan zitten en aaien enzo, ik dacht echt dat hij ziek was, dat doet hij anders nooit! Even daarna stond hij toch weer op dus toch maar aan de slag.. daar liepen we beide à la
 Dus [***] op het gemak de weide uit, de piste in. [***] ging rollen terwijl ik wat dingen ging klaarzetten en op een bepaald moment blijft hij gewoon liggen en hij ligt me daar toch te bekijken .. Ik ben naar hem toegelopen en bij hem gaan zitten en aaien enzo, ik dacht echt dat hij ziek was, dat doet hij anders nooit! Even daarna stond hij toch weer op dus toch maar aan de slag.. daar liepen we beide à la   Maar dat is natuurlijk niet handig, dus ik maakte ineens bij mezelf de klik, ging meer van [***] vragen (gewoon om te kijken of hij echt niet goed was, dan zou hij namelijk niet willen meedoen) en hij heeft PRACHTIG meegedaan! We zijn met wat andere dingen bezig geweest maar ook een stuk met hetzelfde van gisteren, 2 dagen achter elkaar, in de piste .. en hij deed gewoon super hard zijn best! Had zelfs het idee dat hij zo bezig was met nadenken en doen dat hij vergat te hoofdschudden
  Maar dat is natuurlijk niet handig, dus ik maakte ineens bij mezelf de klik, ging meer van [***] vragen (gewoon om te kijken of hij echt niet goed was, dan zou hij namelijk niet willen meedoen) en hij heeft PRACHTIG meegedaan! We zijn met wat andere dingen bezig geweest maar ook een stuk met hetzelfde van gisteren, 2 dagen achter elkaar, in de piste .. en hij deed gewoon super hard zijn best! Had zelfs het idee dat hij zo bezig was met nadenken en doen dat hij vergat te hoofdschudden  ) en toen nog gaan grazen .. Heerlijk
 ) en toen nog gaan grazen .. Heerlijk