Visitor schreef:Wat een leuk filmpje cm, dat ze ondertussen wat eet maar weer stopt als de pion in beeld komt! Train je die shet in het kader van je opleiding, of is ie van iemand die hulp kon gebruiken ofzo?
Tja, misschien is een pion duidelijker omdat een hand ook voor andere dingen gebruikt wordt?
Bedankt
. Het is "extra huiswerk" voor de opleiding. Een klasgenootje en ik hebben allebei vrij weinig ervaring. De anderen werken allemaal als trainers, kinderboerderij beheerders en verzorgers in dierentuinen. We wilden graag wat kunnen oefenen en een ander klasgenootje heeft ons in contact gebracht met de kinderboerderij. We proberen wel om de dieren ook nuttige dingen te leren, gezondheidstraining zoals tanden na kunnen kijken ed. Is op zich wel nuttig voor de eigenaar maar ik denk dat hij zich zonder ons ook wel redt eerlijk gezegd. Het zijn allemaal erg lieve en makke dieren. Maar de dieren krijgen aandacht en vinden het leuk, wij kunnen oefenen, iedereen blij.
Als het goed is zou na de zomer onze Tinley stage moeten beginnen, hoe ze dat precies gaan organiseren is nog een verrassing. Misschien kunnen we de kinderboerderij dieren ook wel als stage projectjes gaan gebruiken. We moeten 10 soorten een complex gedrag aangeleerd hebben voor we ons diploma krijgen. Ik heb ooit voor deze opleiding gekozen omdat ik niet zeker wist of ik iets met paarden wilde, en dit ging over alle dieren. Maar het blijft toch trekken hoor, de paarden.. (eens een paardenmeisje, altijd een paardenmeisje
). Aan de andere kant vind ik het wel erg leuk om zo nu en dan met een andere soort te trainen. Toch een paar hele gave dingen gedaan en gezien al! Een keer met kippen getraind, met een papegaai en een kaketoe, zeearend op mijn hand gehad, een dwerguiltje, achter de schermen mogen kijken bij olifantentraining in de dierentuin. Allemaal hele unieke ervaringen! Kan het iedereen aanbevelen.