Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Anne200 schreef:Is er ook een simpel alternatief te bedenken voor de "stick"?
Wil die niet meteen aanschaffen nl...
Kan het ook met een normale zweep?
Esss schreef:Ik ben in november begonnen en ook nog met de oefeningen van module 1 bezig. Ik wil dat de oefeningen probleemloos gaan en soms ga ik dan weer terug naar de eerste oefeningen als het minder gaat, zoals bijvoorbeeld na het steigerincidentje van eerder deze week.
En ik merk dat 'kort maar krachtig' oefenen het beste werkt bij mijn pony, dus ik wil niet te lang doorgaan. Uiteindelijk blijkt het allemaal toch nog goed te bezinken bij ponylief, ookal oefenen we niet heel lang. Gelukkig hebben we ongelimiteerde toegang tot de filmpjes.
Winferno schreef:Ik gebruik ipv een stick een bamboe stok met tape rond het uiteinde.
Heb een pak stokken gekocht, eentje waaraan mijn vlag hangt, eentje met afzetlinten aan, eentje met plastic zakken aan, eentje met balonnen...
Wij zijn net gestart, maar vorig jaar heb ik met Cartier een week bij Annemarie van den Toorn geweest om aan zijn angst voor andere paarden te werken, vandaar dat de attributen al klaar liggen .
Cartier neemt het plaatsen van zijn benen heel goed op, het enige probleem is dat hij nu onder zadel een beetje in de war is als hij keerwending om de achterhand moet doen of travers in stap. Dat gebeurde tot nu mooi voorwaarts, maar nu probeert hij dit met zijn voorbenen zoals hij aan de hand moet stappen, wat niet werkt natuurlijk en dan geraakt hij helemaal in de stress.
Heeft nog iemand hier problemen mee ?
Mireille91 schreef:Wauw vandaag de eerste bonusvideo's gezien! Ons paard heeft een flinke trauma opgelopen bij de vorige eigenaren bij het laden op de vrachtwagen. Morgen maar meteen aan de slag! Ben ontzettend blij met deze video. Kunnen we een keertje lekker naar het bos, naar de kliniek als het ooit zou moeten en een keer op wedstrijd buiten de loopafstand zonder dat hij denkt dat hij doodgaat.. #hoopvol en gemotiveerd!!
Esss schreef:Mireille91 schreef:Wauw vandaag de eerste bonusvideo's gezien! Ons paard heeft een flinke trauma opgelopen bij de vorige eigenaren bij het laden op de vrachtwagen. Morgen maar meteen aan de slag! Ben ontzettend blij met deze video. Kunnen we een keertje lekker naar het bos, naar de kliniek als het ooit zou moeten en een keer op wedstrijd buiten de loopafstand zonder dat hij denkt dat hij doodgaat.. #hoopvol en gemotiveerd!!
Ik heb ook even een klein stukje gekeken en het paard in de video doet precies hetzelfde als de mijne. Dat geeft mij ook hoop dat ik haar een keer op de juiste manier in de trailer krijg.
Wranglerbutt schreef:Heeft iemand in dit topic misschien belang bij een grondwerkvlaggetje?
http://www.bokt.nl/markt/ad/387604/grondwerk-vlag![]()
Ik heb tegenwoordig een geavanceerder model
TequilaRos schreef:Oh geen Q&A vanavond...oké. Ik heb trouwens geen problemen met de site, alleen vind ik de site wel verschrikkelijk traag bij het inladen van de pagina's (niet van de filmpjes trouwens).