De TRT online cursus van Tristan Tucker

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

darkadia

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 00:55

Een normale zweep is buigzamer, en daardoor eerder risico dat je per ongeluk een tikje uitdeelt en lastiger een bepaalde druk te geven. Stick geeft veel meer t gevoel van alsof je het paard met hand aanraakt.

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 08:19

Anne200 schreef:
Is er ook een simpel alternatief te bedenken voor de "stick"?
Wil die niet meteen aanschaffen nl...
Kan het ook met een normale zweep?

Zoals hierboven al gezegd is het voordeel van de stick dat hij minder buigzaam is. Ik heb ook geen stick maar gebruik een stugge zweep. In principe als je paard fijn aan de hulpen staat heb je aan lichaamstaal/geluid genoeg om beweging te krijgen en kan je je zweep verder stil houden.

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 09:21

Ik gebruik ook gewoon een niet al te flexibele zweep, helaas niet zo'n mooie roze ;) En die ik eerst gebruikte was ook nog veel te kort, maar als je duidelijk bent dan komt dat ook wel goed. Tenminste met die beide paarden van mij wel.

Anne200

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 10:14

Ok dank je wel!!!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 14:22

Ik kon vandaag module 2 wel vast gebruiken. Heel gemiep over een paar grote pannen op 10 meter van de bak :+

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 18:15

Klopt het dat het vol zit? Ik zou er ook graag mee willen beginnen

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 19:23

@damelza je kunt steeds bepaalde periodes aanmelden. Nieuwe lichting (waaronder ik) zijn 28dec begonnen. Nu kan het pas weer ergens in januari aanmelden volgens mij.

Winferno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 21:19

Ik gebruik ipv een stick een bamboe stok met tape rond het uiteinde.
Heb een pak stokken gekocht, eentje waaraan mijn vlag hangt, eentje met afzetlinten aan, eentje met plastic zakken aan, eentje met balonnen...
Wij zijn net gestart, maar vorig jaar heb ik met Cartier een week bij Annemarie van den Toorn geweest om aan zijn angst voor andere paarden te werken, vandaar dat de attributen al klaar liggen .
Cartier neemt het plaatsen van zijn benen heel goed op, het enige probleem is dat hij nu onder zadel een beetje in de war is als hij keerwending om de achterhand moet doen of travers in stap. Dat gebeurde tot nu mooi voorwaarts, maar nu probeert hij dit met zijn voorbenen zoals hij aan de hand moet stappen, wat niet werkt natuurlijk en dan geraakt hij helemaal in de stress.
Heeft nog iemand hier problemen mee ?

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 22:52

Bij mij gaat de keertwending momenteel beter maar geen idee of dat te danken is aan trt method of dat ze er eindelijk wat van begint te snappen

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 00:32

darkadia schreef:
@damelza je kunt steeds bepaalde periodes aanmelden. Nieuwe lichting (waaronder ik) zijn 28dec begonnen. Nu kan het pas weer ergens in januari aanmelden volgens mij.

oeh die heb ik dan helaas gemist :(
dan wacht ik het even af

Annuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 11:19

Esss schreef:
Ik ben in november begonnen en ook nog met de oefeningen van module 1 bezig. Ik wil dat de oefeningen probleemloos gaan en soms ga ik dan weer terug naar de eerste oefeningen als het minder gaat, zoals bijvoorbeeld na het steigerincidentje van eerder deze week.

En ik merk dat 'kort maar krachtig' oefenen het beste werkt bij mijn pony, dus ik wil niet te lang doorgaan. Uiteindelijk blijkt het allemaal toch nog goed te bezinken bij ponylief, ookal oefenen we niet heel lang. Gelukkig hebben we ongelimiteerde toegang tot de filmpjes. :)

Ik ben zelf ook in november beginnen en nog steeds met module 1 bezig, eerst maar zorgen denk ik dat dit onderdeel bevestigd is voordat we verder gaan.
Zoals meerder al aangeven gaat onze voorkeur ook uit naar de oefeningen kort uit te voeren, liever een aantal keren per dag oefenen.

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 13:47

Winferno schreef:
Ik gebruik ipv een stick een bamboe stok met tape rond het uiteinde.
Heb een pak stokken gekocht, eentje waaraan mijn vlag hangt, eentje met afzetlinten aan, eentje met plastic zakken aan, eentje met balonnen...
Wij zijn net gestart, maar vorig jaar heb ik met Cartier een week bij Annemarie van den Toorn geweest om aan zijn angst voor andere paarden te werken, vandaar dat de attributen al klaar liggen .
Cartier neemt het plaatsen van zijn benen heel goed op, het enige probleem is dat hij nu onder zadel een beetje in de war is als hij keerwending om de achterhand moet doen of travers in stap. Dat gebeurde tot nu mooi voorwaarts, maar nu probeert hij dit met zijn voorbenen zoals hij aan de hand moet stappen, wat niet werkt natuurlijk en dan geraakt hij helemaal in de stress.
Heeft nog iemand hier problemen mee ?

Nee geen problemen hier onder het zadel met keertwendingen oid..

Mireille91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:37

Wauw vandaag de eerste bonusvideo's gezien! Ons paard heeft een flinke trauma opgelopen bij de vorige eigenaren bij het laden op de vrachtwagen. Morgen maar meteen aan de slag! Ben ontzettend blij met deze video. Kunnen we een keertje lekker naar het bos, naar de kliniek als het ooit zou moeten en een keer op wedstrijd buiten de loopafstand zonder dat hij denkt dat hij doodgaat.. #hoopvol en gemotiveerd!!

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 22:02

Esss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 22:29

Mireille91 schreef:
Wauw vandaag de eerste bonusvideo's gezien! Ons paard heeft een flinke trauma opgelopen bij de vorige eigenaren bij het laden op de vrachtwagen. Morgen maar meteen aan de slag! Ben ontzettend blij met deze video. Kunnen we een keertje lekker naar het bos, naar de kliniek als het ooit zou moeten en een keer op wedstrijd buiten de loopafstand zonder dat hij denkt dat hij doodgaat.. #hoopvol en gemotiveerd!!

Ik heb ook even een klein stukje gekeken en het paard in de video doet precies hetzelfde als de mijne. Dat geeft mij ook hoop dat ik haar een keer op de juiste manier in de trailer krijg. :)

Mireille91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 23:12

Esss schreef:
Mireille91 schreef:

Ik heb ook even een klein stukje gekeken en het paard in de video doet precies hetzelfde als de mijne. Dat geeft mij ook hoop dat ik haar een keer op de juiste manier in de trailer krijg. :)

Haha dat wordt dus lekker bezig gaan! De mijne blijft helaas meteen stilstaan en vervoert zich niet meer xD. Maar Tristan geeft gelukkig veel tips in het filmpje. Wel echt heel gaaf dat ze zo rekening houden met de vraag van de cursisten en waar behoefte aan is!

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 23:45

darkadia schreef:

Wordt waarschijnlijk pas begin maart

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 23:52

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 07:27

Geen idee, ik kom bijna nooit bij de McDonalds :P

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 08:21

Zijn de kosten van deze cursus in dit topic genoemd eigenlijk?
Van al deze berichten word ik heel enthousiast, bijna jammer dat ik geen "lastig" paard meer heb, maar ben wel heel benieuwd naar wat zijn uitleg is :j

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 14:57

Hmm...ik kan mijn filmpjes ineens niet meer op FUllscreen kijken. Meer mensen dit probleem?

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 17:04

Ik weet niet of het er mee te maken heeft dat de website momenteel weer even traag is? Sinds gisteravond? Hosting is aan het uitzoeken of het door verkeer komt of door een of ander script wat niet werkt. Echt bizar zo veel problemen gehad in de laatste drie maanden. Volgens mij heb ik elke type hostingprobleem inmiddels wel gehad %)

jillaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 09:11

Eh, het webinar is verplaatst zie ik? Of komt dat omdat de website problemen heeft? Sterkte Connie en team!

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 09:14

Oh geen Q&A vanavond...oké. Ik heb trouwens geen problemen met de site, alleen vind ik de site wel verschrikkelijk traag bij het inladen van de pagina's (niet van de filmpjes trouwens).

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 10:40

Hi,
Ik heb me ook nog ingeschreven eind december. Ik ga alleen pas in praktijk beginnen oefenen binnen een maand of zo denk ik. Ik ga wel alvast de filmpjes bekijken, de webinars volgen etc...

TequilaRos schreef:
Oh geen Q&A vanavond...oké. Ik heb trouwens geen problemen met de site, alleen vind ik de site wel verschrikkelijk traag bij het inladen van de pagina's (niet van de filmpjes trouwens).

Hoe zien jullie dit? Ik heb hierover geen mail gehad...? :o?