Horse Agility

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hillady

Re: Horse Agility

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 21:45

vanmiddag hindernis gemaakt . nog niet af . Ik plaats hier nog wel foto's :j !

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 10:26

Stilletjes hier...
Iedereen blij met de behaalde resultaten?

Tapi is net verhuisd naar een nieuwe stal. Het was dus nog wat spannend en véél afleiding... Ik had echt het gevoel alsof het het slechtste filmpje ooit was. :') Uiteindelijk waren we vierde in de liberty met 95%. Ze hebben Tapi alleen wéér bij de pony's ingedeeld i.p.v. de paarden... Ach ja, voor de punten maakte het niet veel uit, maar hoop wel dat het volgende maand in orde is.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 11:14

Ik was vorige week net hetzelfde aan het denken, weinig actie hier :D

Uiteraard blij met het resultaat hier.
Ik heb je toch gezegd dat je filmpje echt wel inzendwaardig was ,)

Vaxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 22:24

Ik heb deze maand niet mee gedaan. Zoals jullie in mijn filmpje van november konden zien, beschik ik niet over een mooie locatie om te trainen. Het plekje dat ik gebruik staat nu zowat constant onder water, wat niet echt motiveert om te oefenen moet ik zeggen ;)
Proficiat met jullie mooie punten trouwens!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 22:26

Hier was het afgelopen maand ook skiën in het slijk... Ik hoop dat het in december nét wat droger wordt :(

lisalovekira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 11:38

ik zou heel graag met horse agility willen beginnen met mijn fjord. met wat kan ik het beste beginnen. met welke "hindernissen"? en welke materialen ?

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 15:59

Met een paar balken kan je al heel wat in elkaar zetten :j Verder misschien zeiltje, vlaggetje, paraplu, pionnen?

Gister was de bak hier gelukkig nog goed :) Dus even een engedingen-hindernis gemaakt. Niet zo hoog, maar had niet verwacht dat ze er in een keer over een ging!
PVC-buis, daarover een zeiltje gelegd, en dan aan beide kanten pionnen die naar het midden toewijzen :D Toch fijn te merken dat al die schriktrainingen en enge dingen hebben geholpen :j

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:09

Het lijkt me heel leuk:-)
Heb alleen geen paard om het mee te doen /3 /3 /3 ;(

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:34

haha . Van het weekend bottle bank voor Annika gemaakt . Moet je nagaan die pony is 3,5 en stampt er gewoon over heen kijkt niet op van zwiepende vlaggen en plastic zakken enz. nee niks is eng .. eigenlijk niet leuk :D naja dan maar 1x stapje hoger :)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 10:57

Niet leuk he, als ze uiteindelijk nergens meer van opkijken, heb je niks meer te doen :')

Ik was dus onder de indruk met het nieuwe parcours, mijn paard vind het nieuwe vliegengordijn ENG,
wit zeil op de grond ENG, wit zeil over de sprong ENG, bottle bank in stap prima maar in draf DOODSENG.
Er is een onderdeel dat je een koekje of dergelijke moet eten terwijl zij in een hoepel staat te wachten,
dan krijg je dus een paard met zo'n blik: :~ :wow:

Echt ge-wel-dig hoe gehypnotiseerd ze stond te kijken :')

Zyta staat ellendig fris deze dagen en ziet in alles dus een GIGANTSICHE uitdaging.
Een parcours afleggen in stap is niet zo simpel deze dagen, ik draaf mezelf te pletter met haar...
Ik rij tijdelijk niet maar ga veel buiten aan de hand wandelen.
3 x raden wie wie aan het lopen zet!

krnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 15:40

Hallo allemaal,
voor een nieuw paarden magazine zijn wij op zoek naar mensen die het leuk vinden om wat over zichzelf en horse agility te vertellen zodat het wat bekender wordt.
De bedoeling is als jullie dat leuk vinden om een stukje te schrijven en wij kunnen ook langs komen. Het wordt een landelijk magazine en de eerste uitgave komt op 1 februari uit. Het is de bedoeling dat het artikel in het nummer van februari komt.
Als jullie dit leuk vinden kunnen jullie met het stukje ook een foto mee sturen (let er wel op dat er geen copyright op zit).
Ik hoor het wel of jullie het leuk vinden anders kijken we even verder :o

Groetjes Karen.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 18:43

@krnn: je hebt pb ;)

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 22:17

Vandaag de Hoop van Joline_ opgehaald en meteen aan de slag gegaan :D Ze vond m nog steeds leuk, en niet eng *\o/*

Bak was alleen erg nat, dus heb hem maar een paar keer gesprongen en rustig opgebouwd natuurlijk :)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 12:17

De hoepel is écht leuk hé :D Wij doen hem ook al een tijdje niet meer, te gevaarlijk voor uitschuivers :n

Deze maand doen we ook niet mee aan de OLHA wedstrijd, we zouden onze eerste keer in First Level starten, maar aangezien je hierin stukjes moet draven heb ik beslist niet mee te doe, tijdens het oefenen in de 1ste week van december schoven zowel ik als mijn paard her en der al weg, en sindsdien heeft het gewoon nog niet droog geweest...

Ik heb geen zin om mijn paard een blessure te bezorgen, dus jammer maar helaas, geen OLHA voor ons deze maand ;(

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 14:56

Wat is het stilletjes hier :D

Wie doet er deze maand nog mee?

Ik heb mijn parcours al een stukje uitgezet, het is de 1ste keer dat we de First gaan meedoen, best pittig :)

Vaxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 18:18

Ik ben van plan weer mee te doen deze maand, ik heb tot 15 februari de tijd, hihi ;)
Hopelijk wilt mijn oefenplekje wat meewerken, want voorlopig is het nog steeds één grote modderpoel en heb ik dus ook nog niet geoefend.

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 19:07

Hmm . Ik doe even aan winterstop , dus even met andere dingen bezig . Wij hebben sowieso geen bak tot beschikking.

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 21:00

Ik vraag me af, moet je bij de OLHA de vorm van het parcours behouden? Maw, het parcours staat altijd in een rechthoek opgesteld, zou het ook mogen op bv een lange rechte (een pad dus) maar wel de volgorde behouden natuurlijk.

Lieke_uggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 21:02

ik wil ook horse agillity met mijn paardje gaan doen!!!
lijkt me zo leuk!!!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 15:16

@caaramel: ik zet het parcours ook zoals het in mijn paddock past, dus het moet niet per se in een rechthoek gezet worden, zolang de volgorde maar behouden blijft :-)

@Lieke_uggs: welkom :D Je kan al met weinig materiaal aan HA doen hoor!

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:10

Hier is ook weer een project afgerond ! *\o/* Hindernis gemaakt van de achterkant van een stoel . Zie je , met crea bea kom je ook al ver ;)

Afbeelding

solaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 21:09

leuk gedaan!
waarvoor ga je het gebruiken?

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 21:20

Springen :') met een shetlander , omgekeerd . Hij is al uit getest ( zijn ook wel foto's van ) maar die staan er nog niet op . Hij is ook gewoon veilig . Je kunt hem zowel als hinder nis gebruiken als iets wat naast een hindernis staat . Of een hekje ofzo :)

solaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 12:10

aja, op die manier :)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 19:18

Ik kom ook gezellig meepraten. Ik wilde al een tijd aan HA doen, maar toen ging ik emigreren, waardoor de training van Kyra ook een tijdje op een laag pitje kwam te staan. IK heb het geluk dat ik hier in Vancouver area een officieel gecertificeerde HA instructeur heb (Adiva Murphy).

Ik heb de OLHA van januari gedownload en ben begonnen. Kyra en ik hebben al ontzettend veel grondwerk gedaan, dus het was niet helemaal nieuw. Er zijn nog 3 andere mensen bij ons op stal die serieus aan HA doen, dus dat is hartstikke leuk.

Ik heb een filmpje gemaakt van onze eerste parcours. Ik ben de pole corridor vergeten en ik volg in dit parcours ook niet alle officiële instructies. Dit was gewoon voor de fun. :D