Dus SB, travers, appuyeren. Ook een paar pasjes piaffe kan ie, maar dan moet ik wel aanwijzingen geven vanaf de grond
Aan de LT kan hij inmiddels zo'n beetje op de plaats galopperen, dat is wel gaaf
Kan hij ook ohz maar dat vindt hij wel lastig. En stappirouettes natuurlijk, maar die zijn niet zo moeilijk
Die gaan we dus ook weer oppakken! Hij is zo lief
Hij schrok er niet eens zo fel van vond ik, alleen spijtig dat hij met mijn longeersingel tegen de boom heeft geschuurd waardoor het ringetje waar mijn touw doorhing los is gekomen. Dus toen liepen we verder met 1 'vast' touw en 1 los touw, en dat ringetje hing maar de hele tijd op en neer te bengelen tegen z'n lichaam. En daar trok hij zich helemaal niks van aan
Nog een rondje over de weg gedaan, een andere straat dan anders, een straat waar geiten stonden .. Iets wat ik wist, hij niet .. Maar ze stonden aan de rechterkant dus hij zag ze niet, dus ook geen probleem, behalve die ene die helemaal tegen de draad stond en die hij dus met z'n linkeroog (gedeeltelijk) kon zien. Toen moest hij toch even uitwijken en het ding eens goed bekijken. Maar ik kon hem fijn weer naar rechts sturen en we konden weer verder. Nog een klein ommetje gemaakt voordat we terug naar stal gingen, door een stuk gras waar hij helemaal niks van mocht eten, ging goed. En daarna kon ik hem zo de poetsplaats insturen en hem aan de muur parkeren. Heel fijn met hem gewerkt
). Ik vergeet soms zelfs wel dat hij mij helemaal niet ziet
En bij de schouderbuitenwaarts is het duidelijk: je staat aan de buitenkant en hebt het schot van de bak als begrenzing.
. Ik doe wel voornamelijk lange lijnen maar lange teugelen vindt zij ook fijn. Alleen met de grote drafpassen van een draver beperken moeten we ons voorlopig nog tot stappen beperken