Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Urko schreef:Wat ik bedoel, de clicker komt steeds meer in beeld bij mensen en steeds meer mensen gaan er mee trainen.
Mensen spreken al van clickertraining als ze dat ding in hun hand hebben tijdens het trainen maar gebruiken hem niet optimaal of op de manier waarop het bedoelt is. Bijvoorbeeld:
Hond leren zitten: druk zijn kont naar beneden - hond zit - clicken belonen.
HippoLogic schreef:crosmuller schreef:Oh jee ik ben geen echte clickertrainer lees ik. Het dier moet meer bewegen dan de trainer, is 1 van de criteria. Ik moet vaak meerennen om myrtle in draf te krijgen.
Nee joh, gewoon een paar rondjes mennen en het is weer in evenwicht. Click er zo nu en dan ook bij.
HippoLogic schreef:De trainer verschaft geen "relief" de relief is een "emotie" (kan ik dat zo zeggen) in het dier zelf. Dus geen R+., het toevoegen van iets leuk. Je kunt opluchting niet geven aan een dier/mens.
Visitor schreef:Lj, dat is toch precies het punt dat ik laatst aansneed, wat is exact het verschil tussen r- en p+? Treden beide niet altijd samen op? (Als je gewoon droog naar de definitie kijkt en dan bezien wat er gebeurt vanuit het paard...)