2 dagen maar, vandaag en morgen nog. Maar vond het toch de moeite waard om het goed aan te pakken.
Gister was het door de dierenarts gedaan en toen moest ik haar vasthouden en ging ze al lopen draaien en proberen de dierenarts te bijten etc. Omdat de da daarvoor natuurlijk ook al dingen had lopen doen die ze niet leuk vond, dus ze was er een beetje klaar mee (temperaturen, nog ander spuitje erin, aan haar dikke been voelen, etc. en een week geleden ook al wat dingen die ze niet leuk vond, zoals luisteren naar hart en longen
en enten) De dierenarts (ze kent mijn paard goed) zei, laat iemand haar wel goed vasthouden want ze is niet altijd de makkelijkste met die dingen. En dat is ook wel zo, maar vooral dan als je met twee man erbij staat en als ze weet dat er wat staat te gebeuren of men niet doortastend is. Aan de andere kant is ze juist ook wel weer makkelijk met enten en dat soort dingen als het gewoon snel gebeurt en er niet te veel gedoe van gemaakt wordt. In het verleden (10 jaar geleden ofzo) heb ik ook eens in de borst moeten spuiten een dag of 10, en dat ging eerst super makkelijk maar werd met de dag moeilijker omdat ze de bui dan zag hangen. Toen was het gewoon nog sterke vent haar vast laten houden en hop snel die spuit erin, maar ik dacht, ik heb nu de kennis om het anders te doen (of althans kan aan die kennis komen, Liljebo even gepbt
), dus ga ik die maar eens gebruiken
Ze stond wel vast hoor en ook nog niet doodstil, maar het was geen gevecht en kon het gewoon rustig en alleen (oja, dat was eigenwijsheid van mij, tegen advies van Lj in
) doen zonder dat het stress bij haar opleverde (naar mijn idee dan).
Inderdaad hoog reïnforcement, volgens mij vond ze het wel makkelijk verdiend zo, al die stukken appel en wortel