Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
en enten) De dierenarts (ze kent mijn paard goed) zei, laat iemand haar wel goed vasthouden want ze is niet altijd de makkelijkste met die dingen. En dat is ook wel zo, maar vooral dan als je met twee man erbij staat en als ze weet dat er wat staat te gebeuren of men niet doortastend is. Aan de andere kant is ze juist ook wel weer makkelijk met enten en dat soort dingen als het gewoon snel gebeurt en er niet te veel gedoe van gemaakt wordt. In het verleden (10 jaar geleden ofzo) heb ik ook eens in de borst moeten spuiten een dag of 10, en dat ging eerst super makkelijk maar werd met de dag moeilijker omdat ze de bui dan zag hangen. Toen was het gewoon nog sterke vent haar vast laten houden en hop snel die spuit erin, maar ik dacht, ik heb nu de kennis om het anders te doen (of althans kan aan die kennis komen, Liljebo even gepbt
), dus ga ik die maar eens gebruiken
) doen zonder dat het stress bij haar opleverde (naar mijn idee dan).

.

Waarom lukt dat niet eigenlijk? Is toch vergelijkbaar met onder het zadel?
.
.
Je kan wel willen dat je paard zo 10m achterwaarts loopt omdat andere paarden dat ook doen (ik heb dat ook met zoveel dingen
) maarja, als je paard dat niet ziet zitten en het is niet echt nodig dan moet je dat ook kunnen loslaten
Zeker als je er al een tijdje mee bezig bent en er zit geen vooruitgang (of achteruitgang
) in 

Ik heb met mezelf afgesproken dat [***] tijdens het 'werk' niet mag grazen, tenzij op bepaalde plaatsen op mijn aangeven. Als ik op de grond loop gaat dat best netjes, als ik erop zit is dat een ander verhaal. Iemand een idee om te voorkomen? Want straffen (als in 'iets onaangenaams toevoegen', als in 'eerst streng toespreken en dan een tik met de zweep indien negeren') werkt niet .. Enige wat ik daarmee bereik is dat hij snel nog 2 extra happen neemt en dan in volle draf vertrekt met een kop erop waar je U tegen zegt (niet boos, in tegendeel, oortjes naar voren en gewoon gaan
). Met als gevolg dat ik er gisteren bijna langs lag omdat ik zonder beugels aan het stappen was en uit reactie "neen" zei en hij al ging
Hij duikt trouwens niet alleen, zijwaarts meesnaaien gaat ook, evenals hetgeen dat boven je hangt .. Dus iemand enig idee?
Het niet eten van gras clickeren is niet meteen een optie, aangezien die snoepjes echt niet opwegen tegen het gras zelf
Alhoewel ik het idee had als ik met mijn stem zei hoe geweldig dat hij was dat hij het gras met rust liet dat hij dat wel leuk vond .. maar dat was misschien ook wel toeval en ik kan maar moeilijk de hele tijd tegen hem praten op die manier, er is overal gras
Ook wat via de grond kan gestart en opgebouwd worden enzo, ik heb de komende tijd toch vrij beperkte tijd & ruimte bij de paarden dus wilde hiervan gebruik maken om het clickeren weer op te pakken, korte sessies .. Ga vandaag ook even brainstormen over doelen en wat ik wil oefenen enzo 
). Of zou dat te simpel gedacht zijn? 
Ik ga echt met de basis aan de slag, voor eens & altijd duidelijkheid over hoe het werkt om snoepjes te krijgen... Of dat hoop ik toch te bekomen, ergens heb ik zo'n gevoel dat [***] zo'n pony is die al-tijd blijft proberen...

Het verschil snap ik 
Gelukkig reageert hij ondertussen op de druk van het halster
Maar dan moet ik wel echt op tijd zijn, want net een seconde te laat en hij gaat er toch doorheen .. En verder werkt het natuurlijk alleen voor grasjes op de grond, het lost de zijkanten & de bovenhangende dingen niet op (maar dat doet het "hoofd laag" natuurlijk ook niet
).

Denk dat hij iets gaat hebben van "huh, hoe doe je dat nou"

). Daar nog ideeën voor?
.