Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
En carpoolen is ook wel zo gezellig
En natuurlijk iets centraler, want 3 uur reizen blijft met paarden gewoon net even te lang. crosmuller schreef:@urko hee ik heb jou gezien op animal event met de dalmatier! Geweldig waar jullie mee bezig zijn.
@swaatjuh veel succes vandaag met de demo.
Urko schreef:crosmuller schreef:@urko hee ik heb jou gezien op animal event met de dalmatier! Geweldig waar jullie mee bezig zijn.
@swaatjuh veel succes vandaag met de demo.
Dat vind ik leuk om te horen. Welke dag was je er? Dag 1 was ze echt een ramp, blaffen, gefrustreerd, bang. Kon maar 1-8ste van de ring gebruiken, en dag 3 de hele ring en zelfs het event terrein oplopen. Echt een geweldige hond.

.
Het dagboek-idee is op zich leuk, alleen merk ik dat ik er zelf (te) weinig mee doe. Heb een dagboekje op het NH-forum maar daar heb ik de laatste tijd echt weinig in geschreven 
Maar de sessie daarna ging het alweer een stuk beter, liep hij enthousiast mee te denken en regelmatig op 5 benen (waarover ik ook nog steeds niet weet wat ik ervan vind .. ontspanning ok, maar heb soms toch het idee dat er een soort opwinding bij komt kijken, en dat vind ik dan weer minder .. kan het alleen allemaal niet goed plaatsen.. ). Ben met heel simpele basic-dingen bezig geweest, stappen, halthouden, achterwaarts, links/rechts, tussen 2 balken in parkeren, tussen 2 balken doorlopen en al dan niet achteruit terug. Allemaal op zo weinig mogelijk hulpen.. Ging best goed! Hij werd best fanatiek en ging echt op zoek naar wat op dat moment de beloning opleverde. Tussendoor nog wat wijken van de achterhand gedaan, en ook gewoon het niks doen geclickerd, soms mag hij ook wel eens gewoon staan, niet elke beweging van mij moet 3 bewegingen van hem uitlokken
Toen het super ging kon ik het toch niet laten om vanuit een vlotte stap een overgang naar draf te proberen, maar dat was teveel gevraagd, toen was hij boos en ging niks meer
Voorlopig maar even vanalles in stap oefenen, daar zitten ook mogelijkheden genoeg.. En dat draven doen we buiten wel
Dus ik ga hem dat ook geven, moet alleen nog even uitzoeken welke oefeningen interessant en leuk zijn
Solleke_Noah schreef:Las dit net op de voorpagina, los van of het onderzoek een pilootexp was of niet, ondersteund wel het idee achter clickertraining/voedselbeloning. [VN] Gaat liefde ook bij een paard door de maag?
. Ik heb een paar reacties gelezen, ik denk dat mensen het niet zo'n prettig idee vinden.
.
) lezen, maar een verrassing is het natuurlijk niet.
Dan gaat het zo super en dan denk ik "ach, dit ook nog eens proberen" en dan is alles om zeep
Ik heb dan ook nog eens zo'n leuke pony die op zo'n moment zegt "en nu is het goed geweest". Anderen zullen op dat moment niet meewerken maar als je dan iets leuks vraagt (om het goed te maken) dan doen ze weer gretig mee .. Hij niet .. wilde hem daarna nog even met zijn tonnetje laten voetballen, iets wat hij normaal gezien super vindt en echt fanatiek in wordt .. dat was na 2x even duwen ook alweer voorbij
Heb hem toen zijn eigen ding maar even laten doen, alles opgeruimd en het even bekeken en toen met de handtarget weer bij mij gevraagd, beloond en afgesloten
Komen nog dagen genoeg 
En als ik dan het paardje om haar heen zie circlen in een (naar mijn mening te trage, onactieve, maar kom
) draf terwijl zij in het midden niks staat te doen dan denk ik: dit gaan we ook kunnen op termijn
De circling game is het saaiste spelletje ooit, maar ik durf wedden als ik het leuker maak door middel van voer dat het allemaal een stuk beter gaat gaan
Ik kan er weer helemaal tegen, zit boordevol plannen
Parelli schuif ik niet aan de kant hoor, maar voor dingen in de piste ga ik het echt wel over een andere boeg gooien, want de piste is ZO saai dat je met Parelli al heel wat in je mars moet hebben om iets uit [***] te krijgen, zonder dat hij zich als een kwade donder gaat gedragen 
Zou ik trouwens wel met de voeten aan de gang blijven? Het bekappen? Eerste reactie in mezelf toen ik hoorde dat hij zou goed als blind was en ik naar zijn hoeven keek was van "daar komt dan helemaal niks van ..". Maar is dat wel zo? Daarna gaf hij me ineens spontaan een voetje
dus misschien niet geheel hopeloos? Al denk ik wel dat ik een snelcursus bekappen ga moeten volgen, het aan iemand anders overlaten is in deze situatie helemaal niks meer denk ik
.