De TRT online cursus van Tristan Tucker

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Jbloks1

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 17:30

Ik ben ook vandaag begonnen. hij begreep het erg goed en ontspande erg vaak, heb vandaag een kant van hem gezien die ik eigenlijk nog niet eerder heb gezien. Ben blij dat ik het toch gedaan heb. Ik heb vandaag een kwartiertje geoefend naar een lichte training van ongeveer 30 min. Zou dit teveel zijn?

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 18:19

ITS_prins schreef:
hoe plannen jullie het in Met het rijden/ traning
Ik neem aan dat dit ook best intensief kwa verwerking voor een paard?

Ik heb 2 keer in de week een vrije dag qua rijden, wil het op die dagen doen

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 19:38

Ik doe het tussendoor regelmatig. Smiddags even 'tuckeren' en 's avonds dan gewoon nog een training onder het zadel. Of voordat je gaat rijden, of na het longeren. Kort en vaak geeft het beste resultaat.

Ik stond trouwens vanmiddag tussen al het vuurwerk met mijn nieuwe klapperhandje van het Speelgoedbos.... totaal geeeenn reactie hahaha...
Zonde van het geld maar wel fijn dat de training goed werkt haha..

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 19:52

ITS_prins schreef:
hoe plannen jullie het in Met het rijden/ traning
Ik neem aan dat dit ook best intensief kwa verwerking voor een paard?

Ik deed het vaak voor het rijden, of aan de hand, of als ik er op zat (afhankelijk van de oefeningen uiteraard :D )

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 20:02

Vandaag ook aan de slag geweest, inclusief geknal op de achtergrond.

Mijn paard vond het plekje bij de flank niet zo fijn. Nadat ze niet meer reageerde was de andere zijde ook direct goed. Achterbenen en voorbenen gingen mooi, duidelijke kauwreacties. Alleen ze werd met rechtsom achterbenen nog niet zo slap als spagetti ;)

Daarna nog even gelongeerd met nieuwe balken in de cirkel. Na het aandraven schudde ze even lekker haar hoofd. Ze liep er direct overheen en was alert. Is normaal wel anders.

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 20:33

Hi :)
Meld mij ook aan...ik las al even mee naar jullie ervaringen met de online cursus en ben nu zelf de 28e ook gestart met de cursus!

Doe het met mijn 4 jarige Apache merrie Godiva (een gevoelige introverte merrie met een klein hartje) en wil het ook met haar drachtige Gelderse moeder Wilma mee gaan nemen! (Reageerd groot en explosief op vreemde voorwerpen en geluiden :D )
Tot zoverre pakken de lady's het redelijk op...
Ben heel benieuwd wat het ons gaat brengen :)

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 21:03

We hadden vandaag een uitje met de PC en terwijl de kinderen zich vermaakten hadden we het met een paar volwassenen over wat we deden met de paarden/pony's. Leuk om te zien dat Tristan echt ook bij de dressuurmensen steeds meer bekendheid krijgt.
Ik vertelde dat we ons ook aangemeld hebben, maar nog niet mogen starten ivm revalidatie van paardlief, maar dat ik al wel dingen doe die wel mogen. Er zijn echt mensen benieuwd hoe het ons zal vergaan :)
Ik zelf ook :D

Esss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 21:42

Ik ga voortaan toch eerst maar ff longeren voordat ik ga oefenen. Pony heeft een luizenleven nu ik hoogzwanger ben en had vandaag teveel energie denk ik. Ze werd zwaar geirriteerd door de oefeningen met de voorbenen en die met de stick en stond vervolgens 2x steigerend voor mn neus. :(

Ik gok dat de combi van teveel energie en voor haar lastige oefeningen haar iets teveel werden. Maar goed, ookal haalde ze niet naar me uit, ik schrok toch even met mijn zwangere buik. Na haar uitraasmomentje aan de lijn nog een keer de oefeningen gedaan en dat ging al beter, al was ze nog steeds wat geirriteerd.

Heeft iemand anders ook iets soortgelijks meegemaakt dat het paard een beetje knorrig werd van de oefeningen? Ik dacht dat het vooral ontspanningsoefeningen waren, maar dat ging vandaag niet helemaal op bij ons. ;) Van het vuurwerk had ze niet zoveel last merkte ik.

jillaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 21:46

Kunnen jullie er nog in? Ik krijg geen verbinding :-(
En ik moet toch echt voor de derde keer kijken hoe ik dat met die voorbenen achter laten kruisen nou precies moet doen...
Tikje hardleers (ik dan).
8)7

Chant1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 21:57

Hier ook verbindingsproblemen, wou net gaan beginnen met de eerste filmpjes :-(

jillaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:00

Chant1982 schreef:
Hier ook verbindingsproblemen, wou net gaan beginnen met de eerste filmpjes :-(

Balen! Ik zal even een mailtje sturen, misschien kan de server het niet meer aan - al die enthousiaste cursisten...

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:17

Hier ook verbindings problemen,ik heb ze begin van de avond al gemaild! Als het goed is, zijn ze ermee bezig!

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:27

Geen probleem hier

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:29

Esss schreef:
Ik ga voortaan toch eerst maar ff longeren voordat ik ga oefenen. Pony heeft een luizenleven nu ik hoogzwanger ben en had vandaag teveel energie denk ik. Ze werd zwaar geirriteerd door de oefeningen met de voorbenen en die met de stick en stond vervolgens 2x steigerend voor mn neus. :(

Ik gok dat de combi van teveel energie en voor haar lastige oefeningen haar iets teveel werden. Maar goed, ookal haalde ze niet naar me uit, ik schrok toch even met mijn zwangere buik. Na haar uitraasmomentje aan de lijn nog een keer de oefeningen gedaan en dat ging al beter, al was ze nog steeds wat geirriteerd.

Heeft iemand anders ook iets soortgelijks meegemaakt dat het paard een beetje knorrig werd van de oefeningen? Ik dacht dat het vooral ontspanningsoefeningen waren, maar dat ging vandaag niet helemaal op bij ons. ;) Van het vuurwerk had ze niet zoveel last merkte ik.

Dat deed mijn guppie ook een paar keer en dan inderdaad bij het achterwaarts gaan. Als ze zo deed (ze doet het nu niet meer)vroeg ik resoluut minder passen zodat ik vrij snel weer kon belonen. Ik had het idee dat mijn vraag (van meerdere passen) te moeilijk was.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 00:43

Had om 23u een mailtje dat er idd storing was. Morgen zou alles weer moeten werken.

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 00:54

TequilaRos schreef:
Esss schreef:

Dat deed mijn guppie ook een paar keer en dan inderdaad bij het achterwaarts gaan. Als ze zo deed (ze doet het nu niet meer)vroeg ik resoluut minder passen zodat ik vrij snel weer kon belonen. Ik had het idee dat mijn vraag (van meerdere passen) te moeilijk was.

Ik heb dat ook bij mijn paard gehad bij het achterwaarts gaan in het begin. Ik had bij die van mij meer het idee dat het ook een leiderschapskwestie/dominantie was. Als hij wat knorrig werd, vroeg ik het juist iets resoluter bij achterwaarts gaan en daarna was het over.

Wat betreft de storing. Pff... inmiddels weer een grijze haar erbij denk ik. En een volle mailbox ~~}>

Esss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 10:35

connepon85 schreef:
TequilaRos schreef:

Ik heb dat ook bij mijn paard gehad bij het achterwaarts gaan in het begin. Ik had bij die van mij meer het idee dat het ook een leiderschapskwestie/dominantie was. Als hij wat knorrig werd, vroeg ik het juist iets resoluter bij achterwaarts gaan en daarna was het over.

Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die daar tegenaan liep. ;) Denk dat het misschien wel een mix van beiden is. Ze reageert ook zo knorrig als we buiten wandelen en ze vervolgens naar huis wil (en ik niet). Gisteren ben ik na het incidentje extra streng voor haar geweest en gestopt op het juiste moment en dat hielp wel. Toch maar vaker doen denk ik, weer wat geleerd. ;)

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 18:18

Verdorie, ik wilde net registreren maar ik zie dat de inschrijvingen gesloten zijn 8)7

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 19:00

Vandaag geoefend in een buitenbak met vuurwerk eromheen (op afstand) en enge dingen in de hoek en dat maakt het wel lastig maar er zaten ook goede dingen tussen

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 21:18

Ik ben vandaag weer even aan de slag geweest en heb het topic nog eens doorgelezen. Heb het idee dat ik er met iets minder tempo doorheen ga dan sommige anderen maar vind het hier en daar best lastig en heb eerst een paar keer het volgen/afstand houden en de achterbenen gedaan voordat ik de voorbenen voor het eerst ging proberen. Vond hem dat best verrassend goed oppakken, met name als ik voor hem sta en dan in de linkerrichting zeg maar, naar rechts is duidelijk lastiger en als hij/we de draad dan een beetje kwijtraken gaat hij stilstaan en vanaf dat punt vind ik het wel lastig om de juiste beweging er weer in te krijgen. Maar dit was de eerste voorbeen poging en ik merk dat alles steeds wat makkelijker gaat!

Ik lees trouwens af en toe iets over de stick, ga ik die binnenkort al nodig hebben? Dacht dat ik Tristan er al wel mee zag in het filmpje van 1.2 maar die wilde ik nog niet gaan kijken verder.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 21:22

In 1.2 wordt er inderdaad een stick gebruikt. Ik moet mijne ook nog binnen krijgen

Paard en ik beginnen de voorbenen en achterbenen nu door te krijgen. Ik merk dat regelmatig heel kort oefenen voor mijn paard het prettigst werkt

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 21:57

Ik heb er ook best lang over gedaan hoor :+ no worries

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 23:52

Ik denk dat het geheel afhankelijk is van je paard en jezelf hoe "snel" je gaat.
Persoonlijk ga ik liever voor wat langzamer maar wel dat het goed bevestigd is voordat ik het volgende aan wil bieden. Maar goed dat is natuurlijk voor ieder voor zich om te bepalen in wat voor tempo ze door willen gaan.

Esss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 23:53

Ik ben in november begonnen en ook nog met de oefeningen van module 1 bezig. Ik wil dat de oefeningen probleemloos gaan en soms ga ik dan weer terug naar de eerste oefeningen als het minder gaat, zoals bijvoorbeeld na het steigerincidentje van eerder deze week.

En ik merk dat 'kort maar krachtig' oefenen het beste werkt bij mijn pony, dus ik wil niet te lang doorgaan. Uiteindelijk blijkt het allemaal toch nog goed te bezinken bij ponylief, ookal oefenen we niet heel lang. Gelukkig hebben we ongelimiteerde toegang tot de filmpjes. :)

Anne200

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 00:09

Is er ook een simpel alternatief te bedenken voor de "stick"?
Wil die niet meteen aanschaffen nl...
Kan het ook met een normale zweep?