Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Esss schreef:Ik ga voortaan toch eerst maar ff longeren voordat ik ga oefenen. Pony heeft een luizenleven nu ik hoogzwanger ben en had vandaag teveel energie denk ik. Ze werd zwaar geirriteerd door de oefeningen met de voorbenen en die met de stick en stond vervolgens 2x steigerend voor mn neus.
Ik gok dat de combi van teveel energie en voor haar lastige oefeningen haar iets teveel werden. Maar goed, ookal haalde ze niet naar me uit, ik schrok toch even met mijn zwangere buik. Na haar uitraasmomentje aan de lijn nog een keer de oefeningen gedaan en dat ging al beter, al was ze nog steeds wat geirriteerd.
Heeft iemand anders ook iets soortgelijks meegemaakt dat het paard een beetje knorrig werd van de oefeningen? Ik dacht dat het vooral ontspanningsoefeningen waren, maar dat ging vandaag niet helemaal op bij ons.Van het vuurwerk had ze niet zoveel last merkte ik.
TequilaRos schreef:Esss schreef:Ik ga voortaan toch eerst maar ff longeren voordat ik ga oefenen. Pony heeft een luizenleven nu ik hoogzwanger ben en had vandaag teveel energie denk ik. Ze werd zwaar geirriteerd door de oefeningen met de voorbenen en die met de stick en stond vervolgens 2x steigerend voor mn neus.
Ik gok dat de combi van teveel energie en voor haar lastige oefeningen haar iets teveel werden. Maar goed, ookal haalde ze niet naar me uit, ik schrok toch even met mijn zwangere buik. Na haar uitraasmomentje aan de lijn nog een keer de oefeningen gedaan en dat ging al beter, al was ze nog steeds wat geirriteerd.
Heeft iemand anders ook iets soortgelijks meegemaakt dat het paard een beetje knorrig werd van de oefeningen? Ik dacht dat het vooral ontspanningsoefeningen waren, maar dat ging vandaag niet helemaal op bij ons.Van het vuurwerk had ze niet zoveel last merkte ik.
Dat deed mijn guppie ook een paar keer en dan inderdaad bij het achterwaarts gaan. Als ze zo deed (ze doet het nu niet meer)vroeg ik resoluut minder passen zodat ik vrij snel weer kon belonen. Ik had het idee dat mijn vraag (van meerdere passen) te moeilijk was.
connepon85 schreef:TequilaRos schreef:
Dat deed mijn guppie ook een paar keer en dan inderdaad bij het achterwaarts gaan. Als ze zo deed (ze doet het nu niet meer)vroeg ik resoluut minder passen zodat ik vrij snel weer kon belonen. Ik had het idee dat mijn vraag (van meerdere passen) te moeilijk was.
Ik heb dat ook bij mijn paard gehad bij het achterwaarts gaan in het begin. Ik had bij die van mij meer het idee dat het ook een leiderschapskwestie/dominantie was. Als hij wat knorrig werd, vroeg ik het juist iets resoluter bij achterwaarts gaan en daarna was het over.