Ben even aan het bedenken hoe ik het (visueel) interessant kan maken voor ponybeest, ipv gewoon op een open grasvlakte te werken... Dacht dan aan een pion als eindpunt, dat hij bij de pion mag stilstaan en even grazen als beloning. Of zijn er misschien nog andere dingen die ik kan doen?
Poeh lastig. Vind het wel een goed idee van je, een pion. (Al had ik met mijn paard de afspraak: longeren op het veld = niet eten, was anders bang dat er geen stoppen aan is. Maar is al een tijd geleden dat ik dat heb gedaan en misschien moet ik het ook eens proberen met gras als beloning tussendoor.) Ander idee: 2 pionnen? Sprongetje?
Tip: handschoenen. Die van mij wil nog wel eens opeens wegracen of bokken op een open veld, en als je de longe vast hebt, is dat niet fijn.
Klinkt best als een goed idee. Gewoon proberen. Als het niet gaat, weet je dat ook alweer, toch? Ik experimenteer ook wel eens iets. Soms met leuk resultaat, soms wordt het puinhoop. Weet ik dat ook alweer. 
Was wel blij dat ik de stofwolk rond de bak kon ontlopen .. die ligt echt wel héél droog nu .. tijd voor regen
[***] opgepikt, pionnen & stick opgepikt en op weg naar het grasveld. Daar hem om te beginnen even laten grazen (eerst zijn dingen
) en de pionnen uitgezet, bedoeling was dat ik hen kon gebruiken om hem te helpen op een cirkel te lopen. Ben begonnen met hem van pion naar pion te laten gaan, daar halthouden, clicken en hem naar de grasjes gebracht (hoofd laag vragen).
, sorry
Maar toen clickerde ik ook nog niet. Fijn dat het zo lekker ging met het longeren, je hebt me wel geïnspireerd, wie weet kan ik er ooit ook wat mee doen.