Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
liljebo schreef:Denk dat het heel erg aan het paard ligt (en aan de situatie) Heb zelf het idee dat sommige paarden daar goed mee om kunnen gaan, en anderen niet. Weet niet of het met de maat samenhangt. Eerder met de aard van het beestje, denk ik.
liljebo schreef:Ze heeft het longeren niet op you tube staan, maar wel een dvd daarover.
liljebo schreef:Ik vind het wel een mooie dvd, maar vooral met goede ideeën over de opbouw en mogelijkheden. Voor iemand als jij, die ongetwijfeld wel kan longeren, wel leuk denk ik. Ik zou hem niet adviseren als je echt de basis van het longeren nog moet leren. Er wordt wel op ingegaan, maar ik denk dat wat voorkennis wel handig is.
Het neemt ook wat veel voorkomende problemen door, maar uiteraard niet alles voorkomende problemen. Maar ik vind hem dus wel leuk en leerzaam.
Visitor schreef:Nee nog niet! Jij wel? Volgens mij ook nog tot halverwege de maand de tijd. Moet nog vlaggen zien te vinden. (Had beter gisteren aan kunnen denken, trouwens![]()
)
crosmuller schreef:Nee ik ben niet eens lid.
Visitor schreef:Hm, nu ga ik weer twijfelen mbt Haanstra. Maar ik denk dat hij sowieso wel nuttig kan zijn voor dingen als zweep- en teugelvoering, kunnen zien hoe een paard aan de longe loopt, dat soort dingen. (Mocht je daarin geinteresseerd zijn.) Hier heb ik dat boek een tijdje geleden gewoon uit de bieb gehaald. Maar dat zal in Zweden wel lastig zijn met een Nederlandse auteur
Visitor schreef:Nee, wat dat betreft is zijn manier van longeren ook niet mijn ding. Maar je kan er altijd wel iets van opsteken en dan zelf verder de toeters en bellen achterwege laten.