Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
liljebo schreef:Ja, dat laatste wil ik ook meenemen. Maar het is de vraag of ik zover geraak.... ik laat de paarden volledig op vrijwilligheidsbasis meedoen en ze hebben vaak gewoon geen zin. En als ze een training wat minder vinden, komen ze de keer erop niet opdagen (ik ga ervan uit dat ze zelf komen als ze willen trainen) Het is dus puur om mijzelf te trainen in het inbrengen van systeem/opbouw omdat ik te vaak 'maar wat doe' . De paarden zijn erg beperkt in wat ze doen, mogen ook niet echt trainen, maar ik hoop dat ze zelf aangeven wat ze wel of niet kunnen/goed voor hen is. De vraag is of ze dat ook doen. Je ziet nogal eens dieren kunsten uitvoeren die niet goed voor hen zijn.
of zou je dat kunnen ondervangen door hun volledig de vrijheid te geven/dus geen moment te pushen, iets te willen.? (gezien ik toch geen 'doel' heb met hen, zou dat geen probleem opleveren dit keer)
liljebo schreef:haha ik overbezorgd??? Hoe kom je erbij.... haha. Nou ja, ik heb momenteel weinig tijd, maar het is dus wel de bedoeling om hen in te zetten om mijzelf te trainen. Ik gebruik mijn arme dames dus gewoon voor eigen doel. gnagnagna,