Heb wel weer met het clicken gewerkt, wil dat er toch wel inhouden voor de duidelijkheid wanneer er voedsel komt. Maar verder reageert hij ook echt super op stemaanmoedigingen/beloningen, die vindt hij ook leuk.
Ben de piste ingegaan en heb de leadrope losgeklikt, kon hij even op zijn gemakje rollen (scoor je ook punten mee bij hem
). Daarna zijn we gaan wandelen, heel fijn, heel licht. Beetje halthouden, beetje draaien, gewoon los (en de piste was nog open). Hij wilde even met het zeil spelen dus dat hebben we even gedaan. Toen kwam een ander paard de piste in dus 22ft leadrope even vastgeklikt. Het ging meteen een stuk minder. Ik kan echt niet met dat ding overweg
Naja, beetje verder gesukkeld maar had het idee dat we het beiden maar vervelend vonden
Dus toen heb ik wat gedaan ... de leadrope losgeklikt ... met een ander paard in de piste! Zweep lag ook al ergens op de grond (ik struikelde er de hele tijd over
) en dus volledig in vrijheid gingen we verder. En hij heeft super meegedaan! Helemaal aandacht voor mij, alles probeerde hij, het draven naar mij toe werkte nog steeds. Wat een pony! Op een bepaald moment tonnetje uitgehaald, kon hij even voetballen, ook daar stortte hij zich vol overgave op. Jaja, [***] heeft vandaag punten gescoord, zowel bij mij als bij de persoon die aan het rijden was, die vond het echt geweldig allemaal. Ik snap nog steeds niet dat hij ZO super meewerkte, maar ik zweef nog even verder
Nog een grappig momentje, als hij naar me toe kwam draven kreeg hij natuurlijk een click en een snoepje. Dus ik had dit een paar keer gedaan (tussendoor nog wat andere dingetjes) en op een bepaald moment vraag ik hem naar me toe en hij komt vol enthousiasme aan, en een paar passen voor mij begint hij al te likken .. echt zo van "snoepje gaat bijna komen
" Zo grappig
En ook weer héél veel gemurmel gehad
(ook een héél ontspannen pony, dat blijf ik toch minder vinden dat je dat zo duidelijk ziet
)
Het heeft bijna 7 jaar geduurd, met ups en downs, maar ik denk dat we nu echt vertrokken zijn, en het alleen maar leuker kan worden .. Ook als je ziet hoe hij met rijden buiten verandert is, het is niet meer de slome pony die altijd achteraan bengelt, hij stapt vlot (na een stukje opwarmen, maar daar zit net de clue denk ik, om hem niet vanaf moment 1 te willen pushen.. ) en trekt makkelijk de kop voor warmbloeden enzo.. Oortjes erop, vrolijk bekkie en gaan met die banaan... Ik vind het toch wel speciaal 
). Misschien is het toch wel leuk om te weten wat voor paardje het is .. denk niet dat ik kan helpen maar moest ik toevallig iets opvangen is het misschien toch handig om alvast wat info te hebben
Proberen deed hij in ieder geval wel, maar het was een beetje té .. het is ook nooit goed
Hij hoest wel vaker eens een keertje of 2 bij de eerste draf, maar nu kwam hij er gewoon niet meer uit, en ook na even stappen weer gewoon opnieuw. Hij stond ook maar een beetje te staan op de poetsplaats dus ik had het wel al verwacht, ritje maar afgebroken en weer naar stal. Vrees dat hij beetje last heeft van het droge hooi
Zo stom, heb ik eindelijk eens mooie pakken droog hooi gevonden .. krijg je dit weer ... Heb het vandaag nat gemaakt en ga even kijken wat dat dit weekend doet. Maar denk dat ik na deze baal dan maar weer op voordroog & stro overstap ..