De TRT online cursus van Tristan Tucker

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 16:41

Ik had nog een bon van 10 euro van de Divoza liggen dus die kwam wel even van pas voor een touwhalster. De goedkoopste en vrolijkste variant was er helaas niet meer. Kreeg ook al de vraag of ik ging 'Tristan Tuckeren' want ze hoorden het wel meer en de touwhalsters zijn kennelijk populair momenteel.. :D

darkadia

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 17:28

Haha ik was laatste met mijn paard met zeil in de weer en toen kreeg ik die vraag ook van iemand op stal... Maar was toen niet specifiek TRT maar gewoon hoe ik zelf al met mijn paarden werk.

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 19:04

Zo heb de eerst filmpje zitten kijken gelukkig kan je het vaker terug kijken. Moet zeggen dat hij het echt SUPER uitleg!

Sommige dingen kon ik al (van me rij instructrice dat is Duitse vrouw gebruikt dat ook bij jonge paarden)

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 19:22

Gelukkig krijg ik de filmpjes nu ook aan de praat!
Morgen maar eens gaan oefenen. :)

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 21:09

Hier net ook les 1 bekeken. Gelukkig kan het vaker want dat ga ik wel nodig hebben. Dadelijk eerst eens oefenen om te kijken wat ik er van begrepen heb

Bruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:28

Kaja schreef:
Bruis schreef:
Hallo allemaal. Heb me ook ingeschreven voor de TRT methode die 28 december gaat starten. Ben heel benieuwd. Heb een 6-jarige Jazz merrie, nu 2,5 jaar onder het zadel. Ben al een heel stuk met haar gekomen maar gewoon de bak rondrijden lukt maar zelden. Hele legers met kabouters :-) ook al kent ze die bij wijze van spreken bij naam. Maar goed, lees dat er "spullen" nodig zijn om de methode te kunnen gebruiken. Ben er nog niet achter welke dat zijn. Kan iemand mij dat zeggen? Met hartelijke dank !

Is het een (schrale) troost dat Tineke Jazz vroeger in zijn jonge jaren ook niet rond kreeg in de baan? Jazz bleef ook erg graag op of in de omgeving van de A-C lijn :D

Ik lees graag mee over jullie bevindingen van deze methode.

Hoi Kaja,

Heb vandaag de eerste les bekeken. Morgen komt het halster met touw binnen en kunnen we aan de gang. Ben heel benieuwd. Als ze achter me aan loopt kijkt ze nergens naar maar als ik erop zit zijn alle kabouters paraat. Weet idd dat jazz zelf ook niet de eenvoudigste was ja haha. Ik heb ook een echte zegt men. Een pech, tineke kan een beetje meer rijden :D
Ik hou je op de hoogte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 23:30

Toch wel handig dat ik de spullen van Parelli nog heb liggen. Tot nu toe vind ik Tristan stukken makkelijker te volgen dan Pat :D
Ben heel benieuwd hoe mijn jonkie het hierop gaat doen.

Anne200

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 00:14

Ik heb ook m'n touwhalster aangeschaft en ga morgen aan de gang :-) ben benieuwd!

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 00:22

Succes iedereen! En veel plezier :D

Lotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 00:43

Helaas was ik te laat met aanmelden, toch te lang getwijfeld :-(

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 08:15

connepon85 schreef:
Succes iedereen! En veel plezier :D

Dank je :D

Mireille91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 10:16

Ben met module 2 bezig, best een uitdaging xD. Zijn er mensen die tips hebben als je met een vlag aan de slag gaat?

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 13:31

Net gelest met me paard en wauw sluit zo goed aan bij dit... moest zelfde oefeningen doen alleen van vanaf me paard :D

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 13:45

Nou ik ga zo een poging wagen met de eerste oefeningen. Paard was van de week ietwat ontstuimig dus ben benieuwd :D

ITS_prins

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 19:49

Leuke reacties

Ook wij hebben ons aangemeld en de eerste les gister bestudeerd aandraag een touw gekocht om het halster te knopen
in de hoop onze bak kabouters te verslaan

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 19:58

Vandaag tijdens het wachten op de dierenarts (voor controle( verveelde meneer zich en ging lopen klieren, dus dacht, ik pak even wat oefeningen mee van de yoga sessie. Het achter overstappen en achterwaarts was voor ons al niet nieuw meer en deed hij ook wel vrij braaf. Hoewel achterwaarts op deze locatie iets minder soepel ging dan anders, doordat meneer afgeleid was. Echter het voor weg laten stappen kreeg ik eerder uberhaupt niet voor elkaar. Nu na de filmpjes te hebben gekeken snapte n we het beiden en zette hij het direct keurig zijn beentje achterlangs!

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 23:13

Vraagje: Staat er hier ergens tussen de 17 pagina`s een overzichtje van waar je de spulletjes die je nodig hebt kunt vinden?

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 23:26

Net even de filmpjes bekeken. Morgen begin eens even uitproberen :o

Esss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 23:30

CaPrIoLe`79 schreef:
Vraagje: Staat er hier ergens tussen de 17 pagina`s een overzichtje van waar je de spulletjes die je nodig hebt kunt vinden?

Één pagina terug staat wat info. Ik heb zelf deze: http://www.divoza.com/nl/f-r-a-pablo-touwhalster en deze: http://webshop.emielvoest.nl/freestyle- ... drope.html, maar er zijn tegenwoordig zoveel varianten te vinden online en in de winkels (Divoza & Epplejeck).

Voor module 2 heb je nog wat extra spulletjes nodig, zoals een vlag en afzetlint maar zo ver zijn we nog niet. :)

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 08:10

Voor module 2 kan je kijken op http://www.speelgoedbos.nl daar hebben ze alle spulletjes die je nodig hebt voor die oefeningen.

*Ik moet wel toegeven dat mensen me maar een gek vinden als ze me bezig zien := Maar voor de paarden werkt het super*

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 10:11

Touwhalster n lead rope
Stevige lange zweep
Zeil,
Veilige enge dingen om tussendoor te lopen (Iemand had een big shopper gevuld met ... Gebruikt)
Een stuk zeil
Een vlag, zweep met plastic zak eraan en iets dat herrie maakt (ik heb een tamboerijn)

Anne200

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 10:30

Eerste oefendag zit erop :D
Opzij met de achterbenen ging best snel goed. Maar hij snapte nog niet dat hij er ook bij moest buigen :=
Bleef aardig duwen aan de voorkant...
Straks weer proberen :list:

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 11:29

Opzij ging bij mij ook goed. Ontspannen en buigen minder. Maar alles op zin tijd. Vond t zelf ook best lastig (vooral of je op goede plek staat). Achteruit ging goed, draaien dan weer minder (deed t zelf denk niet goed).
Even laten bezinken en filmpjes nog keer kijken.

Ze deed wel kauwen en lijken. Aantal keer hoofd mooi naar beneden. Toen ze zo laag ging dat ze grond raakte ben ik gestopt :)

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 14:59

Dit is de stick zoals die bedoeld wordt denk ik, of hebben jullie ergens anders een goedkopere versie gevonden? http://www.equiplay.eu/equiplay2013/stick
Daar kun je ook nog iets aanknopen als dat nodig is.

ITS_prins

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 16:49

hoe plannen jullie het in Met het rijden/ traning
Ik neem aan dat dit ook best intensief kwa verwerking voor een paard?