Nooit aan gedacht. En ik zie net dat Havens Luzernebrok ook maar 6 mm groot is, dus dat is al kleiner dan mijn grasbrok. Maar hoeft dat dan niet geweekt te worden?
Mocht jouw paard ook wat dikker moeten, dan zijn dit misschien nog optie:
- Horsefood Lijnzaad kant&klaar
- Lijnzaad kant & klaar en Mais-lijnzaadbrok van http://www.j2lexclusive.com
Ik heb ze net een mailtje gestuurd met de vraag hoe groot die brokken zijn, dus ik ben benieuwd.
Ik keek net even op ITMHB, maar ik vind die brok vrij groot (1 cm diameter) en het heeft 16% suikers+zetmeel plus vitamines/minderalen zoals Selenium en ijzer waar een paard al snel teveel kan hebben. Het zal door alle suikers wel lekker zijn, maar ik vind het niet zo gezond, vooral niet als je toch 100+ gram/training voert. Ook erg raar dat ze geen ingredientenlijst geven, want ze noemen wel de leuke extra's (munt enz) maar niet de drager die ervoor zorg dat het zetmeelgehalte zo hoog is. Er zullen dus behoorlijk wat granen in zitten, maar welke?
@ Fabster: Metazoa heb ik ook een tijdje gevoerd aan de pony's en dat ging ook goed als beloningsbrokje voor hun (dan voerde ik ze 's avonds gewoon wat minder), maar [***] krijgt al een goede vitaminebrok dus dan wil ik liever geen overdosis vitamines voeren door nog een vitaminebrok als beloningsvoer te gebruiken.