[HK] We staan op de grond ...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NikkivanOlst

Re: [HK] We staan op de grond ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 17:29

Ik heb een regenboog halster :):)
Afbeelding

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 17:30

Oooh die heb ik ook! Wilde ook nog het touw (of hoe je dat noemt he :+ ) erbij maar dat vond ik wat té :=

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 17:31

alleen nike was er wat minder blij mee, hij had echt zo iets van "moet dit nou...?" :')

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 17:32

Afbeelding
:))

En ik heb nog 'n hele leuke paars met zwarte, maar die gebruik ik nooit :+

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 18:03

Ziet VisibreTeam & Silke al gaan met regenboog haar en regenbooghalster :))

Weer terug van stal! Eerst weer even 'ingeclickerd',
morgenochtend ga ik de spaanse pas ermee doen,
ik denk dat hij het wel door heeft, al reageert hij de ene keer meer dan de andere keer.
Ik zorg er wel voor dat ik niet klik als hij staat te bedelen of recht voor me staat,
en tot nu toe lijkt dat goed te werken :j En dan ga ik morgenmiddag met de spagaat beginnen denk ik :D

Het rijden ging niet zo lekker.. De bak is nog erg nat en de activiteit is dan ver te zoeken,
dus we moeten maar lekker vanaf de grond verder komen, ook ideaal voor in de winter!

Mijn moeder op jacht gestuurd voor een pionnetje om te leren targetten, niet te vinden -O-
Niet bij een speelgoedwinkel, kranenbroek, dekkers..
Zo moeilijk kan een kleine pion toch niet zijn? :+ Waar halen jullie die? :P

nadine_yvanaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 19:28

Ik ben ook nog op zoek naar die pionnen, ik weet dat ik ze een keertje bij de Action heb gezien (kleintjes) maar die hebben ze niet meer bij ons. Ik had ze toen nog niet nodig omdat ik op een stal stond waar het allemaal aanwezig was.
Leuk Marijke! Denk dat je het goed aanpakt zo met het clickeren. Ik ga er ook weer mee beginnen, ben een tijdje mee gestopt, maar vind het toch wel handig en voor Pumbaa ook duidelijk.
Bij mij ging het 'rijden' ook niet lekker vandaag, Pumbaa was heel fris en paniekerig en zag allemaal bakkabouters (in de wei) en stijgeren en weggalloperen naar de uitgang :+ Daar is ie zo vreselijk goed in, haha.Als hij eenmaal de kolder in de kop heeft, heeft het geen zin om het te forceren, wordt het alleen maar erger van, dus ben toen maar verder gegaan met VD *\o/*
Mooi trouwens al die regenbooghalsters!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 20:37

Haha, het regenbooghalster wordt nog populair hier :Y) :))
Op stal is er ook al een extra halster, van de pensioneigenaresse. Die heeft gevraagd of ik het voor haar kon bestellen maar niemand mocht weten waar ik het vandaan had :+ _O-

Ben benieuwd naar die 20 spaanse pas methodes :Y)
Heb vandaag nog hetzelfde geprobeerd als vorige keer, maar het wil gewoon echt niet. De jambette zit er prima in, je krijgt er 100 om je oren als je er 100 vraagt. En stappen gaat ook super. Maar de 2 samen is onmogelijk blijkbaar :+

Hij had het ook moeilijk vandaag, ik was vergeten dat het weekend is en dan is er altijd wat meer beweging op stal. Zijn aandacht erbij houden was dus op zich al een oefening vandaag _O- Heb wel wat dingen geprobeerd, maar ik kon mezelf niet enthousiast houden nadat hij alweer eens met z'n gedachten ergens anders was -O- Het blok wilde hij niet, hij wilde niks .. Behalve de jambette & achterwaarts gaan :+ Achterwaarts vind hij ineens ook weer superleuk (alles gaat in periodes bij hem), en dan wel het achterwaarts als ik er achter sta. De halve piste ging hij vandaag, was helemaal geen probleem. Omdat hij nog niet zo super getraind is gaat hij nogal scheef, dus ik sta daar en geef het commando, hij begint en na 2 passen gaat hij zo scheef als een hoepel, ik roep daarop "ey, ik sta wel HIER hé", hij stopt, bekijkt mij, kijkt terug vooruit, denkt even na en gaat weer zo achterwaarts dat hij weer helemaal in mijn lijn zit _O- Heb geen slim paard hoor :+
Daarna heb ik hem los gelaten, heeft hij fijn gerold (zalig in zo van dat nat, plakkerig pistezand :Y) ) en heeft hij nog en showtje weggegeven, een arabier was er niks tegen :+ Soms is het toch een ezel :')

Morgen maar weer eens met de dubbele longe erbij, kan hij daar z'n energie weer in kwijt ~~}>

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 20:38

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 20:44

Wat leuk! :D
Haha dat verhaaltje erook bij! Stoeer! :):)

Laatst is een fotograaf van de penny bij ons op stal geweest, voor een shoot voor op de cover.
En 2 meiden bij ons op stal zijn er ook opgekomen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 20:46

Wat leuk dat ze pennypaardje is! Ook die foto in het ronde kadertje.. Heeeel dames achtig :+

Kon niks met pony doen vandaag.. Hele erf stond volgebouwd dus verder dan de drijfzandpaddock kwamen we niet.. Morgen maar weer een poging wagen, hopen dat het iets rustiger is, dan ga ik maar ff aan de wandel met d'r want ze vind die paddock niks..

En die regenbooghalsters zijn leuk!! Zou het zelf alleen niet snel kopen voor Dora :p

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 20:49

haha, die pennyfotograaf is ook nog bij mij geweest, voor mn zusje met wat paardjes, maar helaas niet op de cover :3

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 20:51

Aaw, arm zusje :(:) Ik ben ook nog op de foto geweest,
Moreno is wel heel fotogeniek, alleen ik niet :')

Ik heb zo'n zin om morgen met hem aan de gang te gaan :):)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 14:39

Ik ben nog nooit door de penny op de foto gezet, k zou me bijna buitengesloten voelen :+

Aan de andere kant... Dora had vandaag last van paparazzi := (euy volgens spellingscheck goed geschreven.. in 1x :') )

Maar tis op zich best logisch.. Ik kon vandaag gelukkig van het erf af, dus ik eerst parkje door met Dora, daarna langs de weg, netjes op het zebrapad overgestoken, stuk terug gelopen..

En toen heb ik Dora in een bushokje geparkeerd :') Er kwamen speciaal mensen voor naar buiten en automobilisten stopten even om te vragen of ze nou écht met de bus ging, of dat het een geintje was... :+
Er hebben een paar mensen een foto gemaakt, ik vrees echter dat ik die nooit zie .. :') Heb dus zelf maar een foto gemaakt, mevrouw bleef ook keurig staan en precies in het bushokje :D

Afbeelding

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 17:43

@ Nadine: Hmm.. Wij hebben in de buurt ook geen action meer.. Op bokt hoorde ik van de Scapino, die hadden rolschaatspionnen, maar er is natuurlijk ook kans dat dat alleen in de zomer is. Maar daar ga ik dan van de week kijken :) Hopelijk is het indd de goede manier :D Het is indd denk ik wel een stuk duidelijker! Ohja, frisse Pumbaa :P

@ Sabina: Dat stappen & jambette tegelijk duurde bij ons ook heel lang, maar misschien gaat het indd gewoon niet.. Lastig hea, dat niet zijn aandacht erbij! Dan heb je zo'n zin om iets te doen, maarja, het heeft ook gewoon geen zin als hij er echt geen zin in heeft.. Hahaha, slimme Kobe! Ik zie het ook echt helemaal voor me :')

@ chelleee: aah, wat een leuk foto! :D Is weer eens wat anders, een paard met de bus :))
Je kon je trouwens opgeven voor die pennyfotograag, en er was niemand anders toen, dus dat was makkelijk :P

Zal ik dan maar eens mijn dagverhaaltje typen :+ Bereid je voor :Y)
Vannochtend ging ik Moreno buitenzetten, maar vantevoren even naar de longeercirkel gegaan, ik wilde graag de spaanse pas met de clicker gaan doen. Maar Moreno had dus ook totaal geen concentratie -O- Hij hoorde natuurlijk de andere paarden naar buiten gaan, en er staan geiten dicht bij, dat was ook heel interessant :)) Uiteindelijk kwam er een goede spaanse pas uit en een keer achterwaarts, en toen ben ik er maar mee opgehouden..

Eind ochtend/begin middag ging ik naar stal om te rijden. En het ging echt lekker! :D Moreno wil hard voor je werken, als je zelf ook maar hard werkt! En zo dacht ik dat ik met vrijheidsdressuur/clickeren soms gewoon te weinig uitdaging voor hem heb, en wat sneller moet werken, het zou zomaar kunnen dat hij dan wat meer motivatie heeft :j Maargoed, paardlief op stal gezet om te drogen. Thuis gegeten. Weer naar stal :P

En toen kwam het, de spagaat :Y) Eerst een paar spaanse passen eruit gegooid, hij was zeer gedreven, de benen bleven maar naar voren zwaaien, achterwaarts, turnen, hoppaa. Dus ik had een half balkje gevonden (met slepen was staleigenaar er met de traktor over gereden :') ) en dat was makkelijk tillen, dus die gepakt. Ik vond het wel erg lastig.. Het is nog erg wennen met het clickeren, van mijn kant.. Want ik bleef maar aanmoedigen 'goedzooo' 'braaaf', maarja, daar is die clicker natuurlijk voor :+ Het lukte eerst totaal niet.. Dan zet ik hem voor over het balkje, wil ik zijn achterbenen er net achter, maar zelfs dat lukte niet. Dan stapte hij er weer vrolijk overheen xd Op een gegeven moment heb ik gewoon het balkje verder gerold tot net voor zijn achterbenen :Y) Maarr.. Het begon uiteindelijk wel een beetje door te dringen! Als hij zijn achterbeen op wilde tillen deed hij dat heel voorzichtig..
Zo van 'mag dit wel?' Dan hoefde ik maar even 'nee' oid te zeggen, en hij zette hem weer snel neer :+ Ik heb 1 keer een mini-spagaat eruit gekregen :D Daarna stopte ik, mijn brokjes waren op :+ Maar wel op het hoogtepunt dus :j

Toch maar met de spaanse pas gedaan, dat is toch een stuk makkelijker.. Opzich denk ik wel dat het goed moet komen, als ik heel duidelijk ben, hij doet de spaanse pas opzich graag genoeg.. We zien wel.. Later weer verder! :D

Doen jullie de spagaat ook op stemcommanda, of welke hulpen geven jullie precies? Want ik probeer nu dus maar wat met de spaanse pas, en als het goed is beloon ik hem, maar uiteindelijk wil ik het wel onder een vast commanda hebben..

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 17:48

De spagaat lukt mijn hellaas niet.. dus ik kan je niet helpen..

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 17:50

telkens terug zetten vanuit het vooruit stappen voor de spagaat. Je kunt hem makkelijk lokken naar voren of met jambettes :)
Ik geef commando 'strek strek' en laat een paard zijn hoofd laag houden ;)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 17:51

Woow die regenboog halsters zijn cool :D

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 17:56

VisibreTeam schreef:
telkens terug zetten vanuit het vooruit stappen voor de spagaat. Je kunt hem makkelijk lokken naar voren of met jambettes :)

Wow, ik snap hem even niet sorry..
Je laat hem vooruit stappen, maar waarom zet je hem dan terug? Je zet hem toch alleen terug als hij ook zijn achterbenen gaat verplaatsen? Of zit ik verkeerd te denken? :')

Oeeh, dat hoofd laag houden is indd wel slim..
Maar voor de spaanse pas heb ik het commando 'west'. Vraag me niet waarom, ik leerde het van een vriendin en die gebruikte dat :+
En ik wil júist die uit elkaar houden, dus ik zal denk ik iets anders meoten bedenken..

Off.. Je laat je paard naar voren lopen, en dan juist naar achteren over die balk? Bedoel je dat? Zodat die dan klaar staat?

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 18:01

Marijke_1995 schreef:
VisibreTeam schreef:

Wow, ik snap hem even niet sorry..
Je laat hem vooruit stappen, maar waarom zet je hem dan terug? Je zet hem toch alleen terug als hij ook zijn achterbenen gaat verplaatsen? Of zit ik verkeerd te denken? :')

Oeeh, dat hoofd laag houden is indd wel slim..
Maar voor de spaanse pas heb ik het commando 'west'. Vraag me niet waarom, ik leerde het van een vriendin en die gebruikte dat :+
En ik wil júist die uit elkaar houden, dus ik zal denk ik iets anders meoten bedenken..

Off.. Je laat je paard naar voren lopen, en dan juist naar achteren over die balk? Bedoel je dat? Zodat die dan klaar staat?

Ik snap t niet :o

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 18:01

als zn achterbenen gaan verplaatsen doe je hem terug zetten :)

Mmm.. dan is lang misschien een handig stem commando? :))
en west? :') ik heb al veel gekke commando's gehoort, maar west voor de pas _O- :P

Nouja, ik heb al aardig wat paarden spagaat geleerd inmiddels :') maar balkje vind ik altijd nog wel handig :j

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 18:02

VisibreTeam schreef:
als zn achterbenen gaan verplaatsen doe je hem terug zetten :)

Mmm.. dan is lang misschien een handig stem commando? :))
en west? :') ik heb al veel gekke commando's gehoort, maar west voor de pas _O- :P

Nouja, ik heb al aardig wat paarden spagaat geleerd inmiddels :') maar balkje vind ik altijd nog wel handig :j

Mijn pony loopt dan achteruit of eroverheen.. over het balkje xd

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 18:05

Ah nee dan snap ik hem, dat deed ik indd :j
Alleen zal ik volgende keer maar wel een hele balk nemen, want als ik hem nou terugzette, ging hij er half scheef naast staan, dat gebeurt natuurlijk minder snel als je gewoon in het midden van een hele balk gaat staan..
Alleen als hij dan dus zijn been over het balkje zet, zet ik hem terug, en soms gaat hij ook op die balk staan.. Is dat erg?

Haha ja ik weet het ook niet, ik heb het gewoon overgenomen, want ik dacht, dat gebruik je normaal toch nooit, kan hij het ook niet perongeluk doen :') Lang gaat hem worden :))

Dat balkje is voor mijzelf wel heel handig, maar ik geloof dat Moreno er zich weinig van aantrekt :') Ach, blijven oefenen denk ik maar :D

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 18:08

terugzetten :')
terug zetten en herhalen herhalen herhalen :=

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Elk paard kan het leren :Y)

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 18:10

Okee dankje :) maar als ik haar terug zet en haar voetje naar voren wil optillen dan doet ze dat niet want ze wilt hem maar niet naar voren doen..

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 18:11

gewoon naar voren blijven vragen, desnoods wat druk op het halster zetten. Staat haar rechterbeen voor, geef je naar rechts druk, dan moet het linkerbeentje wel naar voor komen zegmaar :)