Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

) erbij maar dat vond ik wat té

En dan ga ik morgenmiddag met de spagaat beginnen denk ik 
Waar halen jullie die?
Daar is ie zo vreselijk goed in, haha.Als hij eenmaal de kolder in de kop heeft, heeft het geen zin om het te forceren, wordt het alleen maar erger van, dus ben toen maar verder gegaan met VD

Heb wel wat dingen geprobeerd, maar ik kon mezelf niet enthousiast houden nadat hij alweer eens met z'n gedachten ergens anders was
Het blok wilde hij niet, hij wilde niks .. Behalve de jambette & achterwaarts gaan
Achterwaarts vind hij ineens ook weer superleuk (alles gaat in periodes bij hem), en dan wel het achterwaarts als ik er achter sta. De halve piste ging hij vandaag, was helemaal geen probleem. Omdat hij nog niet zo super getraind is gaat hij nogal scheef, dus ik sta daar en geef het commando, hij begint en na 2 passen gaat hij zo scheef als een hoepel, ik roep daarop "ey, ik sta wel HIER hé", hij stopt, bekijkt mij, kijkt terug vooruit, denkt even na en gaat weer zo achterwaarts dat hij weer helemaal in mijn lijn zit
Heb geen slim paard hoor 
) en heeft hij nog en showtje weggegeven, een arabier was er niks tegen
Soms is het toch een ezel

(euy volgens spellingscheck goed geschreven.. in 1x
)
Er kwamen speciaal mensen voor naar buiten en automobilisten stopten even om te vragen of ze nou écht met de bus ging, of dat het een geintje was... 
Heb dus zelf maar een foto gemaakt, mevrouw bleef ook keurig staan en precies in het bushokje 
Hopelijk is het indd de goede manier
Het is indd denk ik wel een stuk duidelijker! Ohja, frisse Pumbaa
Is weer eens wat anders, een paard met de bus
Bereid je voor
Hij hoorde natuurlijk de andere paarden naar buiten gaan, en er staan geiten dicht bij, dat was ook heel interessant
Uiteindelijk kwam er een goede spaanse pas uit en een keer achterwaarts, en toen ben ik er maar mee opgehouden..
Moreno wil hard voor je werken, als je zelf ook maar hard werkt! En zo dacht ik dat ik met vrijheidsdressuur/clickeren soms gewoon te weinig uitdaging voor hem heb, en wat sneller moet werken, het zou zomaar kunnen dat hij dan wat meer motivatie heeft
Maargoed, paardlief op stal gezet om te drogen. Thuis gegeten. Weer naar stal
Eerst een paar spaanse passen eruit gegooid, hij was zeer gedreven, de benen bleven maar naar voren zwaaien, achterwaarts, turnen, hoppaa. Dus ik had een half balkje gevonden (met slepen was staleigenaar er met de traktor over gereden
) en dat was makkelijk tillen, dus die gepakt. Ik vond het wel erg lastig.. Het is nog erg wennen met het clickeren, van mijn kant.. Want ik bleef maar aanmoedigen 'goedzooo' 'braaaf', maarja, daar is die clicker natuurlijk voor
Het lukte eerst totaal niet.. Dan zet ik hem voor over het balkje, wil ik zijn achterbenen er net achter, maar zelfs dat lukte niet. Dan stapte hij er weer vrolijk overheen xd Op een gegeven moment heb ik gewoon het balkje verder gerold tot net voor zijn achterbenen
Maarr.. Het begon uiteindelijk wel een beetje door te dringen! Als hij zijn achterbeen op wilde tillen deed hij dat heel voorzichtig..
Ik heb 1 keer een mini-spagaat eruit gekregen
Daarna stopte ik, mijn brokjes waren op
Maar wel op het hoogtepunt dus

VisibreTeam schreef:telkens terug zetten vanuit het vooruit stappen voor de spagaat. Je kunt hem makkelijk lokken naar voren of met jambettes
Ik geef commando 'strek strek' en laat een paard zijn hoofd laag houden
Marijke_1995 schreef:VisibreTeam schreef:telkens terug zetten vanuit het vooruit stappen voor de spagaat. Je kunt hem makkelijk lokken naar voren of met jambettes
Ik geef commando 'strek strek' en laat een paard zijn hoofd laag houden
Wow, ik snap hem even niet sorry..
Je laat hem vooruit stappen, maar waarom zet je hem dan terug? Je zet hem toch alleen terug als hij ook zijn achterbenen gaat verplaatsen? Of zit ik verkeerd te denken?![]()
Oeeh, dat hoofd laag houden is indd wel slim..
Maar voor de spaanse pas heb ik het commando 'west'. Vraag me niet waarom, ik leerde het van een vriendin en die gebruikte dat![]()
En ik wil júist die uit elkaar houden, dus ik zal denk ik iets anders meoten bedenken..
Off.. Je laat je paard naar voren lopen, en dan juist naar achteren over die balk? Bedoel je dat? Zodat die dan klaar staat?

ik heb al veel gekke commando's gehoort, maar west voor de pas

maar balkje vind ik altijd nog wel handig
VisibreTeam schreef:als zn achterbenen gaan verplaatsen doe je hem terug zetten
Mmm.. dan is lang misschien een handig stem commando?
en west?ik heb al veel gekke commando's gehoort, maar west voor de pas
![]()
Nouja, ik heb al aardig wat paarden spagaat geleerd inmiddelsmaar balkje vind ik altijd nog wel handig
Lang gaat hem worden
Ach, blijven oefenen denk ik maar

maar als ik haar terug zet en haar voetje naar voren wil optillen dan doet ze dat niet want ze wilt hem maar niet naar voren doen..