Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nouvel schreef:eerst maar eens kijken waar ik 'm vandaan kan halen of dat ik het eerst eens met halstertouwen of een slof zal proberen...
farahmunda schreef:Ik kom me ook even melden, ben twee weken geleden terug gekomen van een kliniek met mijn schimmel + rugblessure.
Kreeg het advies om met dit touwtje te longeren.
Heb mij eerst gered met twee halstertouwen en het hoofdstel. Laat ik het zo zeggen, ik was niet tevreden de eerste week.
Nu heb ik het echte touwtje gehaald bij de nieuwe Epplejeck in Groningen. De eerste twee dagen ging meneer nogsteeds
in het touwtje hangen en werd ik er niet veel vrolijker vanDaarna ben ik weer over gegaan op de kaptoom en mijn pessoa.
Hiermee 3 dagen gelongeerd en ik zag weer wat verbetering. Hij kreeg wat meer vertrouwen in ontspannen aan de longeerlijn.
(wie weet ook minder last van zijn rug natuurlijk) Gisteren heb ik de pessoa in de kast gelaten en het touwtje weer gepakt, wel aan
de kaptoom. En eindelijk ontspant meneer! Vandaag ging het ook weer super!
Mijn andere paardje, de bruine, die deed het direct heel goed op het touwtje, maar goed deze heeft ook geen rugblessure en is
veel minder stresserig.