Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
HippoLogic schreef:Ik gebruik mijn stem soms als een "ga door" signaal wat ik afsluit met een click. Ook bij de jackpot gebruik ik mijn stem als ondersteuning. En sinds ik met een clicker werk zijn de resultaten van mijn training ook echt beter geworden.
Amable schreef:Voor wie onze training graag wil volgen, hier een fototopic![]()
[GVL-ITP] Spelen met een fries en Andalusier
HippoLogic schreef:@ Suze: dan ken je het principe van timing en bridgen ook al, dat is handig.
@Leonie: Ook al lijkt het nu alsof je bij elke stap vooruit twee achteruit gaat, dat kan ook je eigen gevoel zijn. Soms is het een voorbode van ineens 6 stappen voorwaarts. Dieren africhten is heel dynamisch en soms onvoorspelbaar. Soms denk je "Dat leek zo gemakkelijk maar het valt vies tegen" en achteraf weet je helemaal niet waarom het nu zo moeilijk was.... Dat is de reden dat ik een trainingsdagboek bijhoud. Dan kijk ik af en toe terug en dan besef ik dat ik al erg veel geleerd heb en word ik weer hoopvol.
@iedereen: ik ben op zoek naar een leuke video/dvd of leuk boek over clicker training bij paarden. Ik zoek echt iets waar oefeningen/ideeën in staan ter inspiratie en van een (ver)gevorderd niveau. Mag ook in het Engels zijn. Wie heeft een aanrader? Graag met een linkje.
LeonieL schreef:Ik denk juist dat een woord wel effectief is. JUIST doordat je verschillende tonen hebt (ooit eens ergens gelezen)
Ik gebruik EKS als vervanging voor de clicker (afkorting van Exellent) en ik denk dat dat wel handig is. waar je ook bent, je hebt altijd je stem bij je. en je hebt je handen vrij. dingen die je bij de clicker niet hebt.
Maar alles heeft wel voor en nadelen denk ik.
HippoLogic schreef:@iedereen:[/b] ik ben op zoek naar een leuke video/dvd of leuk boek over clicker training bij paarden. Ik zoek echt iets waar oefeningen/ideeën in staan ter inspiratie en van een (ver)gevorderd niveau. Mag ook in het Engels zijn. Wie heeft een aanrader? Graag met een linkje.
Urko schreef:barbara schoning - clickertrainng voor paarden
verder alle boeken van karen pryor, gebaseerd op hond en dolfijnen maar super boeken, beter in het engels want nederlands is echt slecht vertaald!
Urko schreef:Ik ken iemand die zijn paard ook tijdens het rijden clickert, zij heeft de clicker op haar zadel (western-knop) vastgemaakt. Ik heb geen idee hoe ze hem dan gebruikt, maar ze heeft dit paard op deze manier bom proef gemaakt (beest verschoot eerst overal van buiten)
e_horse schreef:Amable schreef:Voor wie onze training graag wil volgen, hier een fototopic![]()
[GVL-ITP] Spelen met een fries en Andalusier
Gaaf! Mooie paardjes heb je! Die steigerfoto is inderdaad heel goed gelukt!
Hoe heb je GO aangeleerd en in welke stapjes?