Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
liljebo schreef:Nu heb ik haar een paar rondjes aan de longe laten stappen; gewoon om te kijken wat ze weet en kan.
Ze doet het goed maar 'trekt' naar de kant waar ze het veldje op is gelopen. Niet echt enthousiast dus.
Begrijpelijk want wellicht heeft ze niet veel longe-ervaring en de keer dat ze werd gelongeerd bij de dierenarts vanwege de keuring, werd er dus wel wat druk opgezet omdat ze in draf beoordeeld moest worden (ook toen trok ze richting uitgang)
Nu hink ik op twee benen.
Aan een kant denk ik dat ik misschien moet belonen voor ieder goed moment. Dan krijg je dus high reinforcement, wat het leuker kan maken, maar wat ook ervoor kan zorgen dat je weer meer druk moet zetten voor het wegsturen. (bij het proberen ook de clicker gebruikt, maar het lijkt wat af te leiden)
Dit om het leuker te maken.
Aan de andere kant zou ik ook gewoon standaard kunnen beginnen met per kant 2-4 rondjes stap en dan 2-4 rondjes draf en dan weer 2-4 rondjes stap (basisoefening dus) en dan dus bv overgang vanuit draf naar stap op moment van ontspanning, en dan stoppen op moment van ontspanning met beloning. (Nathalie Penquitt werkt op die manier. Ze beloont ontspanning dus met verandering van oefening/rust en beloont pas met lekkers als de oefening wordt afgesloten, uiteraard op moment van ontspanning)
Hoe zouden jullie het aanpakken?
Visitor schreef:Haha, mooie foto. En mooi verhaal, cm! Had je al een hoepel?
liljebo schreef:Nja, ik ken het principe van het rechtrichten wel (heb ook die cursus gedaan en ben een tijd ook van die club lid geweest :p ), maar ik denk dat het hier niet zoveel toegevoegde waarde heeft. Ze is onhandig en nog niet goed in balans, maar niet scheef. Er gaat straks ook niemand opzitten.
Ik denk dat je balans en ritme goed aan de longe kunt trainen, eigenlijk
Visitor schreef:Alle parcoursen staan gewoon op de site! Hier http://www.thehorseagilityclub.com/onli ... e-agility/
En dit is het starters level (instap niveau) van deze keer: http://www.thehorseagilityclub.com/wp-c ... tarter.pdf
Dat kunnen jullie wel!
Tja, ik snap het, paarden zijn al duur genoeg! (Ik had laatst een grote financiële meevaller en mocht van mezelf weer wat geld uitgeven aan paardgerelateerde 'onzin', zoals dit, (en een trailer, om te kunnen oefenen met buitenritten in het bos![]()
) maar ook wil ik nog wat leuke clickerboeken of -dvd's aanschaffen, daar ga ik jullie denk ik later nog over bevragen
.)
Je kan dus alle parcoursen gewoon voor de lol doen, want ze zijn openbaar. Of anders neem je het op voor de fun en laat je iemand die ook aan HA doet jou beoordelen, dan doe je toch een beetje mee, als je dat leuk vindt.
Solleke_Noah schreef:Visitor schreef:Alle parcoursen staan gewoon op de site! Hier http://www.thehorseagilityclub.com/onli ... e-agility/
En dit is het starters level (instap niveau) van deze keer: http://www.thehorseagilityclub.com/wp-c ... tarter.pdf
Dat kunnen jullie wel!
Tja, ik snap het, paarden zijn al duur genoeg! (Ik had laatst een grote financiële meevaller en mocht van mezelf weer wat geld uitgeven aan paardgerelateerde 'onzin', zoals dit, (en een trailer, om te kunnen oefenen met buitenritten in het bos![]()
) maar ook wil ik nog wat leuke clickerboeken of -dvd's aanschaffen, daar ga ik jullie denk ik later nog over bevragen
.)
Je kan dus alle parcoursen gewoon voor de lol doen, want ze zijn openbaar. Of anders neem je het op voor de fun en laat je iemand die ook aan HA doet jou beoordelen, dan doe je toch een beetje mee, als je dat leuk vindt.
Haha, paardgerelateerde onzin, inschrijving horse agility en... een trailerEens kijken of ik mijn vriend zo gek kan krijgen het parcours te filmen
Wat bedoelen ze hier juist mee: Back over pole, front feet only. Any method.
Paard met voorvoeten over de paal, en dan achterwaarts er terug over? Of daarna gewoon voorwaarts gaan?
Het enige wat we niet hebben zijn die vlaggen. Of toch althans geen manier om ze zo hoog te bevestigen.