Nog meer mensen die werken met clickertraining?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 16:58

LIljebo: dat herken ik wel. Ik vind het altijd wel een beetje moeilijk dingen te (blijven) trainen die het paard ook leuk vindt. Tja voor een bridge en beloning op de juiste tijd kun je ze toch veel laten doen, maar vinden ze het ook zelf leuk? Iets dat ik me toch regelmatig afvraag, zeker omdat Kyra nogal met de oren naar achter loopt. Nu is dat toch wel beter geworden, de laatste tijd.

@visitor: ik ben heel benieuwd naar de HA filmpje.

Visitor

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 17:23

Heb 'm je gestuurd, HL!

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 17:28

Ben vanmiddag even foto's wezen maken bij de les van de eigenaresse. Eind v.d les kwam de staleigenaar met het boek van Inge Teblick. Die zou ze even zoeken zodat ik die kon lezen. Staat genoeg leesvoer in wat ik snel heb kunnen zien. Visitor, erg leuk om je zo in actie te zien. Vind het zo leuk dat je dan een beeld krijgt bij de verhaaltjes hier:)

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 17:40

Dank je, cube! Wat leuk dat je het boek van Inge Teblick nu hebt. Welke is het, grondwerk of denkwerk? Nou ja, allebei leuk en genoeg inspiratie uit te halen. Leuk dat je staleigenaar daar ook mee bezig is/voor open staat.

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 19:16

Grondwerk, staat echt zoveel meer info in dan in mijn eigen boek van Miriam nieuwe weme, vrijheidsdressuur. Als het bevalt ga ik het zelf aanschaffen, en er is dus ook nog denkwerk begrijp ik. Is er voorkeur voor 1 van die 2? Of beide goed als naslagwerk/achtergrondinfo.

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 19:55

Denkwerk is meer de theoretische achtergrond, gaat over leertheorie, en grondwerk meer de praktische gids, daar staan allemaal oefeningen in. Grondwerk heb ik niet uitgelezen, meer doorgebladerd en af en toe een klein stukje gebruikt, denkwerk heb ik achter elkaar uitgelezen, het is maar net wat je interessant vindt en naar op zoek bent. Volgens mij staan op de site van Inge Teblick van beide boeken de inhoudsopgaves, dat geeft je misschien een idee.

nimue2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 19:57

Jongens (nou ja, meiden dan) wat gaan jullie weer goed! Hier ligt alles even stil door ziekte - sleep me nog net naar de paarden om alles te verzorgen, maar verder houdt het op :-(
Horse agility is een leuk idee; misschien iets voor de Noordzweed van mijn man!
Cube: grondwerk is veel praktischer dan denkwerk. Denkwerk is een boek dat een mooi overzicht geeft van leertheorie geplaatst in onze paardenwereld, maar om dingen te doen vind ik Grondwerk beter.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 21:17

nimue2010 schreef:
Jongens (nou ja, meiden dan) .

Ho, ho er lezen hier ook "jochies" mee hoor 8-) :D

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 01:59

Beterschap Nimue.

HA vind ik erg leuk om te doen: het geeft nieuwe inspiratie en omdat je iets volgens iemands anders zijn regels moet uitvoeren wordt je ook erg geconfronteerd met welke punten je in je training zou kunnen (willen) verbeteren.

Leuk dat je de link wilde delen, Visitor.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 14:40

Visitor: eindelijk je filmpje kunnen bekijken :) Als eerste: wat ben ik jaloers op je binnenpiste!!

Het hoofd van je paard bij de lintjes was zo grappig, ze leek bijna beledigd toen zo'n lintje haar oor raakte :P Ik vind haar ook helemaal niet dik, lekker buikje, maar dat hebben de mijne ook. Ben benieuwd wat je score is!

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 16:04

Beterschap nimue

ennuh... aha... we hebben een mannelijke meelezer in het clickerforum. Wist ik niet :)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 17:17

Dat wist ik ook niet.

Wij hebben gisteren een nieuw gezinslid gevonden:Afbeelding

Afbeelding

Nu nog een naam...

Vandaag begin ik met clicker training. :)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 18:04

Ah, wat een schatje Hippologic!

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 18:25

Aaaahhh... die is leuk.

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 20:06

Oh wat een schatje!

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 20:09

Ahhh wat een schatje hl!
Ja ik ben ook maar pension klant daar, sn, maar het is wel heel fijn inderdaad die binnenbak! Ja grappig he, ze ziet volgens mij ook echt het nut niet ervan in, je kan er toch gewoon omheen?

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 15:32

Wat een boef!
Een noorse boskat toevallig?
Heerlijk beestje

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 15:38

Wat een schattig beestje, HL :)

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:27

HL is het een mannetje of vrouwtje?

Ik had gisteren een grote doorbraak met ons trainings osje (Ik train samen met een cursusgenootje nu ook een shet, varkens, ezeltjes een os en een alpaca :) ).
Ik had al 3 a 4 keer (met tussenpozen van een week) handtarget getraind. De eerste keer wilde hij niet uit mijn hand eten. De andere keren lukte het 3 keer en dan was zijn interesse weg. Ik wist ook niet zeker of hij het wel snapte. Gisteren met musli getraind ipv stukjes brood, en na elke klik ook uitgebreid geaaid. En veel pauze tussen de sessies. Het ging iets beter met de handtarget.

Toen begonnen met achterwaarts (hij is een beetje lomp dus dat leek me wel zinvol). Ik vond het wel een gok om met een nieuwe oefening te beginnen terwijl ik twijfelde of hij de eerste wel begreep, maar toch maar gedaan. Hij reageerde niet heel snel maar uiteindelijk is hij toch een keer of 7 naar achteren gestapt. En toen ik even wegliep omdat ik dacht dat hij toe was aan een pauze kwam hij uit zichzelf bij me staan. Echt superleuk ik had het gevoel eindelijk contact te hebben :).

Omdat hij dan zo traag reageert vraag ik me steeds af of hij het wel snapt, maar het lijkt nu toch van wel.

Met mijn eigen paard Myrtle niet veel geoefend maar lekker veel naar het bos geweest en gewandeld. Even haar intrinsieke motivatie om te bewegen aanspreken. Ook belangrijk :).

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:29

crossmuller, oh wat leuk dat je traint met verschillende dieren. haha varkens en een alpaca. geweldig! daar wil ik wel een keer filmpjes van zien :D
fijn om te lezen dat er vooruitgang in lijkt te komen. patience is the key :)

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:36

xMyrth schreef:
crossmuller, oh wat leuk dat je traint met verschillende dieren. haha varkens en een alpaca. geweldig! daar wil ik wel een keer filmpjes van zien :D
fijn om te lezen dat er vooruitgang in lijkt te komen. patience is the key :)

Is geen slecht idee filmpjes.. De varkens zijn echt mega enthousiast echt lachen met die beesten. De alpaca is wat schuw maar hij vindt het clickeren wel leuk. We doen rustig aan met hem.

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:42

Dan krijg je straks een alpaca met een spaanse pas.. hoe gaaf is dat

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:51

nenaavdw schreef:
Dan krijg je straks een alpaca met een spaanse pas.. hoe gaaf is dat

Haha we doen vooral gezondheidstraining (voetjes geven, tanden na kunnen kijken, tegen een target staan ed), maar ach wie weet :).

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:54

ach wie weet over een paar jaar. Wel super stoer als je dat met een varken of alpaca kan doen!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 17:54

Er zijn veel filmpjes over alpaca clicker training te vinden op youtube, bv http://www.youtube.com/user/aknina51
Lijkt me heel uitdagend, zoveel verschillende diersoorten trainen.

Ons poes heet nu Pip/Pippi. Ze is een "Europese langhaar" dat is Canadees/"polite gezegd" voor vuilnisbakkenras. Ze is 10 weken oud en best goed opgevoed: je kunt haar oppakken, op haar buik aaien, ze is heel erg voorzichtig met haar klauwtjes met spelen, bijt niet of heel erg zachtjes. Echt heel geschikt voor ons gezin, met een peuter. En 'ze' is een zij, dus. Ze komt van de kattenopvang.