Nog meer mensen die werken met clickertraining?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 19:12

Heeft er inderdaad natuurlijk mee te maken hoeveel hinder je ervan ondervindt :j

@ liljebo : ok, op die manier :j Heb ik hier ook wel hoor, ik heb het nu voor de 2e keer gedaan en daar hebben maanden tussen gezeten.. het is niet dat ik het elke week ofzo ga doen, weet nog niet of ik er überhaupt nog wat mee ga doen .. Als dat zo is dan zal dat zijn om het uit te bouwen naar iets, maar voorlopig heb ik nog geen flauw idee naar wat of hoe :+ Ik kan hem op die manier wel laten lopen, maar al bij al hebben we daar weinig aan, want iets trainen kan je zo niet :Y)

Je kleintje klinkt als een slim en actief ding, leuk! :Y)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 21:04

Kyra was in het begin ook best bang voor het zakje, maar met Chase the Tiger is dat zo over: het zakje 'rent' immers weg. :) Een zakje aan een dun bamboestokje is ook handig: licht, goedkoop en bij elk tuincentrum te koop in alle diktes en lengtes.

Liljebo: zou Shakira nog niet helemaal geacclimatiseerd zijn in de groep dat ze van huis sneller ging dan terug? Of heeft dat er niets mee te maken? In elk geval leuk zo'n nieuwe pony, die wijst je altijd wel op de ingesleten (of goed getrainde) dingen van je eigen paarden, zoals in het geval van het voerzakje rustig kunnen laten hangen. Wakker worden, hier is Shakira! :D

Die kat is erg leuk, zo over die hindernissen.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 07:03

HL, ik zag dat ze dat op haar vorige adres ook had, toen we haar meenamen op een wandeling. Ze vond het leuk om erop uit te gaan en jammer dat we alweer te snel naar huis gingen. Dat vond ik zo leuk aan d'r; die zin om erop uit te trekken.
Desalnietemin zal ze heus nog niet volledig geacclimatiseerd zijn. Ze begint nu brutaler te worden en dat is een goed teken. Ik verwacht dat het ong twee weken duurt voordat je een beetje het echte karaktertje begint te zien.
Maar ik geloof dat het een slimme dame met karaktertje is, waar je goed wakker bij moet blijven. (dat bleek dus inderdaad wel...haha)
Ik weet dat er ook erg lang niets mee is gedaan en wat ermee is gedaan, is volgens mij niet initiatiefdodend geweest, wat je vaak ziet. Wat dat betreft is mijn eerste indruk dat ze minder gedrild is, zeg maar.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 07:14

Nou, dat is hartstikke leuk! Altijd verfrissend om weer met een heel ander dier aan de slag te gaan en het klinkt echt heel erg gaaf. Goed gedaan!
:)

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 08:46

Heb even geen tijd overal op te reageren maar filmpje met die kat is echt fantastisch! En Shakira klinkt precies als het soort pony dat je zocht Liljebo, een pony die zin heeft om wat te gaan doen, leuk!

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 09:21

Ja, ik geloof ook dat het een ondernemend dametje is. Zou wel heel erg leuk zijn. Dit keer liever iets teveel energie, dan er gewoon geen zin in hebben.

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 09:38

liljebo schreef:
Ja, ik geloof ook dat het een ondernemend dametje is. Zou wel heel erg leuk zijn. Dit keer liever iets teveel energie, dan er gewoon geen zin in hebben.

ha leuk hoor! ik kijk uit naar alle (trainings)verhalen :)

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 13:57

liljebo! wel leuk hoor, een beetje uitdaging ^^
heel veel plezier samen =D

gisteren viel bij mij het kwartje. ik heb nu een goede manier gevonden om risse te leren flemen.
ik heb hem achter een hek gezet en ben zelf aan de andere kant gaan staan. een meter ongeveer van het hek af. ik hield mijn hand met de clicker omhoog en met de rechterhand stak ik mijn vinger op en zij "fleem". ik bleef dit woord herhalen. omdat ik ver weg stond ging risse reiken om mijn hand aan te raken en stak hij zo ver mogelijk zijn neus uit. op het moment dat hij zijn lip dus optilde clickte ik en beloonde ik :) op deze manier moet het toch wel een keer gaan lukken :D
ook ben ik bezig met de oefening parkeren en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben!!!
hij zeurt echt veel minder. dit zal in combinatie zijn met de acceptatie dat de beloning komt na de click :)
hij blijft goed staan als ik naar zijn bips loop, alleen hij vind het wel moeilijk als ik voor hem ga staan, hij wil dan graag naar me toe komen.. ik ben dus weer uit mijn dipje gekropen en ga er helemaal voor!

heb het wel even druk met tentamens en andere dingen.
werken met risse is dan de ultieme ontspanning.
ik merk zelfs dat ik soms meer zin heb om op de grond met hem te werken, dan op hem te gaan zitten :')
dat had ik eerst echt niet van mij zelf verwacht.

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 13:59

Een aantal van jullie doet toch aan Horse Agility en ook de OLHA competitie? Het starters level parcours ziet er voor deze maand wel makkelijk in elkaar te draaien uit. De meeste dingen hebben we wel op stal of kan ik simpel zelf maken. Dus ik dacht, misschien eens proberen. Moet even kijken of ik nog op tijd de tijd vind om het te bouwen, oefenen en of ik iemand het kan laten filmen.
Maar weten jullie of de hindernissen aan bepaalde eisen moeten voldoen? Dat kan ik nergens vinden namelijk. Mag een curtain ook zelf in elkaar geknoopt zijn van van dat rood-witte plastic bijvoorbeeld, en mag een vlag ook een kussensloop op een bezemstok ofzo zijn? :D En de scary corridor, ik dacht aan: felgele dekbedovertrek ophangen, bal, plu, wat plasticzakken en dat rood-witte lint ophangen/neerleggen, zit ik dan in de goede richting te denken?

Nog iets anders: welke cue gebruiken jullie voor je paard zijwaarts naar je toe laten bewegen, en/of kont of heup naar je toe laten bewegen? Bijv. voor het opstappen ofzo. Ik weet niet goed wat ik daarvoor kan gebruiken zonder dat het verwarrend wordt met de cue voor juist van je af bewegen, nl. hand op die plaats leggen of richting paard bewegen/wijzen. Voor naast het krukje zou 'ik op het krukje' natuurlijk de cue kunnen zijn (is het al een beetje, maar ik moet die oefening nog verbeteren), maar ik wil het ook vanaf de grond gaan oefenen...

Myrth, leuk dat het goed gaat. En ik herken dat: ik ben nu ook een beetje druk en dan heb ik ook eigenlijk meer zin in even kort wat vanaf de grond doen in plaats van rijden (omdat dat dan vlug-vlug zou moeten en dat is niet relaxed, vind ik).

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:07

Myrth leuk dat het goed gaat.. ik kreeg dat op bepaald moment trouwens ook... dat ik ernaast minstens zo leuk vond als erop.
Vooral omdat je dat ook gewoon eventjes tussendoor kunt doen.

Visitor, ik neem aan dat je lid bent van die club en dat je dan ook het boekje hebt met gegevens over de hindernissen. Er zijn dus wel eisen mbt lengtes e.d. maar ik gebruikte als balken vaak dikke rechte takken en had ook zelf een curtain gemaakt (moet wel bepaalde breedte/hoogte hebben). Als vlag had ik een tafellaken :) op de steel van een bezem. hihi. Scary corner is kwestie van fantasie laten werken- Ik geloof wel dat minimaal 1 of 2 (weet het niet meer zeker) items hoog bevestigd (boven hoofd paard) moet zijn. Plu gebruikte ik ook, maar de shetten hebben hem vermoord.

Cue naar je toe laten komen heb ik ook wel eens over gedacht. Zag eens ergens dat hij werd aangelerrd door bv heup naar je hand te laten targetten. Dat werd aangeleerd door beetje druk en bij het 'terugveren' van bv de achterhand richting je hand te clicken.
Ik vraag mij af of je dan niet verwarring krijgt met wijken voor druk

Ik kan je vraag dus eigenlijk niet beantwoorden.

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:34

Nee, ben nog geen lid, dat zou ik dan nog even moeten worden. Maar goed om te weten dat er dus wel nog bepaalde eisen aan worden gesteld, leek me al raar anders. Tafellaken en bezem, zoiets was mijn idee dus ook, mooi. Dank voor de info. Eens kijken of ik het nog allemaal op tijd geregeld krijg, en anders doe ik later een keer mee, maar dit leek me een mooi instap parcours, hoef ik niet alle hindernissen in één keer aan te schaffen/maken.
Ja precies, voor die verwarring ben ik dan dus ook bang.

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 15:25

Kan niet meer editten. Heb me net aangemeld, maar is toch allemaal ingewikkelder dan het lijkt. Ik heb namelijk nog nooit PayPal gebruikt, moest me aanmelden, heb ik gedaan, daarbij mijn creditcard gegevens gegeven. Geen idee of ik nu dan betaald heb of nog wat moet doen. Snap niets van dat PayPal. Maar heb de club gemaild dus hoop dat het goed komt en ik nog deel kan nemen!

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 15:52

Ik weet nog dat mijn aanmelding, twee jaar geleden, ook niet vlekkeloos ging. Kon echter wel meedoen. Je krijgt eigenlijk een pasje met nummer, dat je bij je filmpje moet vermelden, maar ik kon toen alvast zo meedoen.

Ik zit dus ook met die verwarring. Het lijkt mij makkelijk als ik de paarden dichterbij kan vragen als ik hen zittend op een stoeltje borstel (hoezo lui :+ ), maar ik weet nog niet zo goed hoe ik dat kan aanpakken.
Ik ben wel al begonnen met zelf draaien aanleren, maar het werk met silja niet, want die gaat steeds met de kont naar mij toe staan, ongeacht welke kant ze uitdraait. Ze wil daar nl geborsteld en gekriebeld worden :+

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 15:57

Ik heb net wel al mijn membership nummer ontvangen. Maar ik kan nergens zien of ik al betaald heb en credits heb om deel te nemen. Nou ja, ik heb ze gemaild in elk geval dus het zal wel loslopen. Ga jij ook meedoen deze maand of heb je al iets ingestuurd?
Haha, die Silja. Mijn paard heeft dat met kriebelen (eh, hard rossen met de borstel) op de schouder en hals.
Misschien heeft iemand anders nog een idee voor een cue voor naar je toe bewegen.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 15:59

Nee, ik deed eigenlijk alleen met billy, maar niet meer vanaf juni vorig jaar. Toen werd hij ziek. En nu issie dood. De andere paarden hadden er minder lol aan en konden en mochten toch niet springen. Sil kan met haar been niet recht achteruit en hälga raakt gefrustreerd van het over balkjes stappen (vooral achterwaarts) omdat haar botten niet altijd willen. En trulsa... nou ja trulsa ...:+

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 16:01

Haha, ik dacht inderdaad misschien met Trulsa... Nouja, later misschien met Shakira?

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 16:12

misschien... ik weet het nog niet.. heb vrij veel wensen :) (maar goed dat ze dat nog niet weet)

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 16:19

Haha. Nou ja, zo lang er lekkers te verdienen valt met die wensen, zal ze er wel akkoord mee zijn, gezien haar laatste snoeptasje-steel-actie ;-)
Heb al reactie van de club en handboek alvast digitaal gekregen, zodat ik aan de slag kan. Jippie!

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 17:43

Heel veel succes Visitor :D
Word vast leukkkkk

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 18:14

XMyrth wat leuk dat er 'ineens' zoveel vooruitgang is! Dan snapt hij nu dus wel goed het bruggetje tussen de click en beloning, super! Komt dat nu toch door het hek ertussen?
Visitor, klinkt leuk! Komt vast wel goed met die aanmelding, paypal heeft ook even verwerkingstijd nodig meestal. Tenminste dat is mijn ervaring.. Wanneer moet je dat parcours opnemen dan? Voor de zoveelste van de maand ofzo! Benieuwd hoe dat allemaal gaat. Maar even goed oefenen dan;)
Vandaag 2e keer de oefening hoofd laag gevraagd. Vlgs mij begint dagkaarten wel te vallen, maar ik vind er zelf geen bal aan haha. Wel dat ze doet hoor, maar ik vind het zo'n 'niks' oefening. Hou maar voor ogen dat het kan helpen om spanning af te laten vloeien.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 18:16

cube: waar hoofd laag wel eens voor wil helpen is bij enge voorwerpen waar ze onderdoor moeten, zoals bv een lintengordijn. Kan je wat linten opzij houden en hoofd laag vragen, is voor de meeste paarden een goeie tussenstap op voorzichtig tussen de linten door te gaan.

Vbtje van tijdens een horse agility les (niet mijn paard):

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Solleke_Noah op 09-04-13 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 18:20

Zie ineens dagkaarten staan..damn autocorrect:) Daar moet staan dat het kwartje begint te vallen:)
Solleke, dan kan het inderdaad toch wel handig zijn, bedankt dat je die tip geeft.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 18:22

Ik ben op dit moment ook bezig mijn oudje 'hoofd laag' aan te leren, zo leuk he als dat kwartje opeens valt :)

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 18:32

cube schreef:
Visitor, klinkt leuk! Komt vast wel goed met die aanmelding, paypal heeft ook even verwerkingstijd nodig meestal. Tenminste dat is mijn ervaring.. Wanneer moet je dat parcours opnemen dan? Voor de zoveelste van de maand ofzo! Benieuwd hoe dat allemaal gaat. Maar even goed oefenen dan;)

Ja ik heb totaal geen ervaring met PayPal en snap er dus gewoon niets van. Weet niet of ik nou nog wat moet doen of dat het nu vanzelf gaat. Maar ik wacht maar even af. Ah wacht eens even, ik krijg net een mail van PayPal dat ik een eerste betaling heb gemaakt en een automatische betaling heb ingesteld voor toekomstige aflossingen. Nou, dat klinkt alsof het is gelukt.
Parcours moet voor het starter level dit keer voor midnight 15 april worden ingestuurd. Ik ben gewoon laat, want volgens mij heb je normaal gesproken een maand de tijd. Ik weet niet of nu de nacht van zondag op maandag of van maandag op dinsdag wordt bedoeld, denk het laatste, maar in elk geval moet ik het dus wel dit weekend uiterlijk regelen. Gelukkig vindt mijn paard niet dingen snel eng en loopt ze netjes mee, dus ik denk dat ik met één keer (delen van) het parcours lopen vooraf aan het echte filmwerk al wel een heel eind kom. Ik wil het ook niet in den treure oefenen eigenlijk. Je kan op de site http://www.thehorseagilityclub.com/ meer lezen. Dit is het parcours dat ik moet gaan doen, geinig toch? http://www.thehorseagilityclub.com/wp-c ... tarter.pdf

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 18:34

Leuk Visitor, post je je filmpje ook hier? :)