@ crosmuller : is inderdaad wel fijn dat hij zich daarvoor geeft

De manier waarop is misschien niet elegant, maar hij wil wel rennen, en hij rent met het neusje aan de grond!

Maarja, wat ik er verder mee moet weet ik dus niet

Mbt die van jou .. voor mij zou het al zin hebben om ervoor te zorgen dat ze minder bang wordt van het plastic zakje

Dus niet meteen naar Chase The Tiger, maar gewoon het plastic op zich, desensibiliseren .. overal mee aanraken... lukt denk ik ook niet als ze er zo bang van is? Daar zou ik sowieso voor zorgen, is altijd handig .. En dan kan je daarna nog kijken, als ze er helemaal mee vertrouwd is, of ze het wil achtervolgen voor snoepjes

Het kan trouwens wel helpen om weg te lopen met een eng iets, maar dan in de zin van het desensibiliseren, en dus niet met de bedoeling dat ze het echt gaat aanraken (mag altijd wel natuurlijk, maar zal niet in het begin lukken

). Dus als het echt een probleem is, ook als je haar wil aanraken enzo, kan je dat wel blijven doen. Gewoon haar mee aan een touwtje, stukje plastic langs je mee en gewoon gaan wandelen, niks verwachten, niks willen, gewoon wandelen. En dan wordt haar bang zijn in principe vanzelf wel minder als ze merkt dat er niks gebeurd