Cer schreef:Ik val even binnen.. ik heb een aantal clinics van hem gezien
maar wat ik me afvraag van de 'do it yourself'-methode is bijv. dat Tristan ook een bepaalde overtuigde houding heeft van zichzelf. Als je deze cursus gaat doen, dan moet je ook een streng instructeur zijn voor jezelf, maar wie lukt dat echt?
Want ik denk dat het niet gaat werken, maar ik ben heel benieuwd naar de ervaringen .. zelf liep ik nl tegen een aantal zaken aan waar ik geen oplossing voor had, omdat de paarden die ik bij hem heb gezien, niet exact het gedrag lieten zien van de dieren die ik had, en dan moet ik gaan gokken en dat vind ik lastig.. dus in hoeverre is zo'n online cursus breed toepasbaar? Vraag ik me oprecht af
De technieken worden voorgedaan met een ervaren paard (dus hoe het er uiteindelijk uit moet zien) en met een onervaren paard (waarbij je kan zien wat er fout kan gaan en hoe op te lossen), daarnaast zijn er Q&A sessies waar je je vragen en filmpjes direct aan Tristan voor kan leggen als je ergens niet uitkomt.
En ja, natuurlijk moet je wel streng op jezelf zijn om je lichaamshouding en signalen goed naar je paard over te brengen, beetje zelfreflectie en miss soms een videocamera aan de kant om jezelf eens vanuit een andere hoek te zien werken is wel handig. Maar dat heb je in pricipe wel bij alle methodes nodig om er echt een succes van te maken.