De TRT online cursus van Tristan Tucker

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 09:27

Cer schreef:
Ik val even binnen.. ik heb een aantal clinics van hem gezien :j
maar wat ik me afvraag van de 'do it yourself'-methode is bijv. dat Tristan ook een bepaalde overtuigde houding heeft van zichzelf. Als je deze cursus gaat doen, dan moet je ook een streng instructeur zijn voor jezelf, maar wie lukt dat echt?
Want ik denk dat het niet gaat werken, maar ik ben heel benieuwd naar de ervaringen .. zelf liep ik nl tegen een aantal zaken aan waar ik geen oplossing voor had, omdat de paarden die ik bij hem heb gezien, niet exact het gedrag lieten zien van de dieren die ik had, en dan moet ik gaan gokken en dat vind ik lastig.. dus in hoeverre is zo'n online cursus breed toepasbaar? Vraag ik me oprecht af :)

De technieken worden voorgedaan met een ervaren paard (dus hoe het er uiteindelijk uit moet zien) en met een onervaren paard (waarbij je kan zien wat er fout kan gaan en hoe op te lossen), daarnaast zijn er Q&A sessies waar je je vragen en filmpjes direct aan Tristan voor kan leggen als je ergens niet uitkomt.

En ja, natuurlijk moet je wel streng op jezelf zijn om je lichaamshouding en signalen goed naar je paard over te brengen, beetje zelfreflectie en miss soms een videocamera aan de kant om jezelf eens vanuit een andere hoek te zien werken is wel handig. Maar dat heb je in pricipe wel bij alle methodes nodig om er echt een succes van te maken.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 09:36

Oh die Q&A sessies zijn dan idd wel handig :j

Tuurlijk moet je streng zijn, maar dat lukt maar zelden denk ik..
Laatst bijgewerkt door Cer op 28-12-15 10:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne37

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 09:57

Ik denk dat dat meevalt Cer. Ik moet er zelf ook heel hard aan werken omdat ikzelf ook snel gespannen ben maar zodra ik het zelf in de gaten heb en bewust ontspan zie ik meteen het verschil in mijn paard haar reactie. Dat werkt wel stimulerend (en leert mij ontspannen :D )

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 10:03

Jbloks1 schreef:
Jbloks1 schreef:
Ik heb me ook ingeschreven en betaald klopt het dat je geen bevestiging email ofzo krijgt?

zie nu dat het bij ongewenst stond.

Heb dus helemaal geen bevestiging ontvangen zie ik nu :=

Op FB zijn er meer die niets ontvangen hebben. Wacht het vandaag wel even af.

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 10:17

Mosh schreef:
Op FB zijn er meer die niets ontvangen hebben. Wacht het vandaag wel even af.

De bevestiging is een geautomatiseerde e-mail die al snel in de junkmail terecht komt denk ik.

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 10:29

Inmiddels heb ik me ook opgegeven, maar mijn vraag blijft staan (zeker omdat ik net weer facebook genoemd zag):

VeerenAshley schreef:
Als geïnteresseerde heb ik een vraag:

Her en der in dit topic wordt facebook i.v.m. de cursus genoemd. Als je geen facebookaccount hebt, mis je dan veel?

Zou iemand hier alsjeblieft op kunnen antwoorden? Bedankt!

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 10:46

VeerenAshley schreef:
Inmiddels heb ik me ook opgegeven, maar mijn vraag blijft staan (zeker omdat ik net weer facebook genoemd zag):

VeerenAshley schreef:
Als geïnteresseerde heb ik een vraag:

Her en der in dit topic wordt facebook i.v.m. de cursus genoemd. Als je geen facebookaccount hebt, mis je dan veel?

Zou iemand hier alsjeblieft op kunnen antwoorden? Bedankt!

Je hebt geen facebookaccount nodig hoor! Alle informatie wordt gedeeld via de website en de e-mail :)

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 11:17

Gelukkig! Dank je wel.

Nu dus maar vol spanning wachten op de eerste mail... :D

o_sandra_o

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 11:32

Ik doe ook mee! Ben heel benieuwd wat het mij en de paarden gaat opleveren!!

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 11:34

Ik heb mail met inloggegevens
Ga nu eerst naar stal, heb springles.
Vanmiddag eens even kijken. Ik heb ook nog geen touwhalster en leadrope, maakt dit nog uit welke en hoe lang het touw is

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 11:48

Gewoon een simpel touwhalster voldoet. Zelf vind ik die van horsecharms fijn omdat je neusomtrek kunt opgeven en dan precies de goede maat hebt. Mijn paard zit namelijk qua neus wel op cob, maar qua lengte hoofd meer tegen full aan ;) leadrope standaard is 3,6m (12ft). Ik heb er zelf 1 van Equiplay best quality, en een goedkopere variant van 6,7m. Merk wel iets verschil in signaal doorgeven, maar voldoen beiden prima.

Hier ook net de inloggegevens binnen. Ben benieuwd!

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 11:49

Tiahastrona schreef:
Ik heb mail met inloggegevens
Ga nu eerst naar stal, heb springles.
Vanmiddag eens even kijken. Ik heb ook nog geen touwhalster en leadrope, maakt dit nog uit welke en hoe lang het touw is

Bij voorkeur een dun touwhalster en touw van minimaal 3 meter.

Ik ben nu even onderweg en zal vanmiddag laatste mensen toevoegen en daarna gaat alles dicht

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 13:22

Helaas krijg ik de filmpjes niet te zien: de computer blijft eindeloos laden. Zijn er meer mensen met dit probleem?

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 13:26

VeerenAshley schreef:
Helaas krijg ik de filmpjes niet te zien: de computer blijft eindeloos laden. Zijn er meer mensen met dit probleem?

Je kunt even proberen om de kwaliteit van de video te verlagen door met je rechtermuisknop op de video te klikken en kwaliteit te wijzigen. Helpt dat?

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 13:47

Nee, helaas helpt dat niet. Wat nu? Heeft er iemand hetzelfde probleem (gehad)?

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 13:56

Hier ook besloten om me aan te melden, vanmorgen zonder problemen alvast het intro filmpje en het eerste filmpje van module 1 gekeken.

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 14:05

VeerenAshley schreef:
Nee, helaas helpt dat niet. Wat nu? Heeft er iemand hetzelfde probleem (gehad)?

Is er misschien iets aan de hand met je internetverbinding en op welk apparaat bekijk je de filmpjes (en welke internetbrowser?)

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 14:05

Marielle_93 schreef:
Hier ook besloten om me aan te melden, vanmorgen zonder problemen alvast het intro filmpje en het eerste filmpje van module 1 gekeken.

Goed om te horen dat alles prima werkt. Veel succes en plezier met de training!

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 14:09

connepon85 schreef:
Is er misschien iets aan de hand met je internetverbinding en op welk apparaat bekijk je de filmpjes (en welke internetbrowser?)

Mijn internetverbinding is prima, daar zou het niet aan moeten liggen. Ik heb een laptop (van een jaar of 5 oud), en heb geprobeerd te kijken op Explorer en Chrome.

Edit: toevoeging: andere filmpjes (zoals op Youtube, en het algemeen toegankelijke filmpje van TRT op de webpagina) kan ik zonder problemen bekijken.

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 14:18

VeerenAshley schreef:
connepon85 schreef:

Mijn internetverbinding is prima, daar zou het niet aan moeten liggen. Ik heb een laptop (van een jaar of 5 oud), en heb geprobeerd te kijken op Explorer en Chrome.

Edit: toevoeging: andere filmpjes (zoals op Youtube, en het algemeen toegankelijke filmpje van TRT op de webpagina) kan ik zonder problemen bekijken.

Dat is vreemd zeg, want het andere filmpje werkt via dezelfde software. Zou je misschien even een mailtje met het probleem willen sturen naar support@trtmethod.com ?

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 14:20

Zal ik doen! Moet dat in het Engels trouwens?

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 14:23

VeerenAshley schreef:
Zal ik doen! Moet dat in het Engels trouwens?

Nee hoor, mag gewoon in het Nederlands

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 14:28

OK, bericht verstuurd! Bedankt voor je hulp.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 14:44

Videos doen het hier prima. Moest alleen ff uitvogelen hoe het zat met ondertiteling, maar al gemerkt dat ik die zonder fijner vind haha. Gelukkig is mijn engels wel goed.

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 15:07

Hier werkt het ook prima. Op mijn telefoon kan ik alleen de eerste filmpjes van de serie zien, op mijn ipad wel gewoon alles, kijkt toch prettiger :D
Het Engels is prima te volgen, dus hier ook geen gebruik van de ondertiteling.
Leuk om oefeningen die ik (niet altijd even onderbouwd) al wel toepas met wat meer het hoe en waarom uitgelegd te krijgen.
Ga ermee aan de slag!