Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) en misschien helpt hier meeposten wel om mij daaraan te herinneren 
Ik denk dat ik morgen wat ga aanklooien in de roundpen, dat is toch iets fijner oefenen dan een piste van 40x40
ZusJacobs schreef:Lange lijnen (of lange teugel) is idd zonder longeersingel. Het effect is heel anders en veel moeilijker zonder singel, maar je kunt er veel meer mee (je kunt zo namelijk de schouder ook begrenzen). En natuurlijk mag jij hier mee posten
Morgen nog eens kijken in de roundpen en op het gemakje wat proberen. Misschien ook meteen eens kijken wat [***] ermee doet, lange lijnen is geen probleem dus lange teugelen ook niet, toch?
Beetje stapoefeningen zullen wel kunnen, hij liep beetje moeilijk vandaag (dat springen gisteren was misschien toch niet zo goed
alhoewel hij het gepresteerd heeft om op het einde van de sessie op de 1 of andere manier tegen de bakrand aan te knallen, dus misschien is dat wel een oorzaak
). Heerlijk zo'n medisch kwakkelgeval .. maar een paar dagen aankijken of het niet betert (wat het doorgaans wel doet) en anders moet de DA toch maar eens kijken (alhoewel die de laatste keer al meteen aan z'n hoeven wilde beginnen knippen, zag dat die er niet zo goed uitzagen maar heb gezegd dat hij z'n gereedschap maar weer weg moest leggen
).
En mijn touw is dan weer wat zwaarder, misschien dat het daarom wat moeilijker gaat .. Maar moeilijk gaat ook
Want ik ga er vanuit dat het aan mij ligt
Hou je de zweep wel in je hand die het dichtst bij je paard is? Of juist in de andere hand? Of hangt dat misschien van het moment/de oefening af? Ik heb werkelijk waar geen idee
Moet dringend eens wat informatie gaan verzamelen/bekijken 
*Maris schreef:Hoi,
ik heb ooit de dvd van Piet Bakker wel gezien en ik ben onlangs weer begonnen met lange lijnen. Maar ik wil het lange teugelen ook beginnen. Maar hoe begin ik ? eerst over de hoefslag lopen aan binnenzijde van paard ter hoogte van schouders ( of gelijk al bij de billen ) ?
wendingen lopen door buitenhand naar voren ?
en misschien schouderbinnenwaarts door aan de buitenzijde van paard te lopen ?
Kortom wat is les 1 ?![]()
groetjes,
maris
En dat heb je niet als je langs de achterhand doorgaat, en dan kan ik die achterhand ook meteen een stuk makkelijker meenemen. Probleem wat ik dan wel weer heb is als hij het op z'n heupen krijgt en z'n neus op de grond gooit (irritante beestjes) dat de teugels ook meteen op de grond liggen ..
) hielpen niet en [***]'s concentratie was ook niet echt aanwezig. Ben dan even een stukje naar buiten gegaan, maar daar had ik ook snel spijt van, [***] was héét
Het halthouden ging wel een stuk beter, normaal als hij halthoudt dan laat hij 1 achterbeen buiten z'n lichaam staan, was al aan het denken of dat te maken had met z'n rugprobleem, maar buiten deed hij dat helemaal niet, omdat hij een stuk actiever doorstapte (iets te actief naar mijn goesting
). Buiten gaat alles beter dan in de piste moet ik zeggen, het is echt geen bakpony
Maarja, voor mijn gemak zal hij toch af en toe moeten, wil toch wel eens dingen doen & proberen zonder het gevaar mijn pony kwijt te zijn

hij deed zo zijn best de grapjas ging zelf een galopje uit proberen. Iets waar we echt nog lang.... niet aan toe zijn maar wel leuk dat die zelf zo enthousiast is.
Maar ik zal wel een manier vinden