[HK] We staan op de grond ...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NikkivanOlst

Re: [HK] We staan op de grond ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 23:26

Ik hou ook van leuke dikke knuffel paardjes :+:
maar dat is voor mij gewoon niet handig :))
dus knuffel ik met Nike, DIKKE VETTE ROLLENDE HAFLINGER _O-
hij is koel :')

Die hengst ben ik mee begonnen, maar tijd en licht te kort.. dus hebben ze hem nu door iemand anders laten trainen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 23:30

Whaha ja, Nike is inderdaad volledig mijn type :Y) :))

Aha, ok, maar dan had ik toch goed dat jij dat was :+

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 23:37

Ik doe gewoon best veel tegenwoordig :))
ben in aardig wat takken paardensport actief _O- behalve het dressuur/springen/mennen/westernrijtje :3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 10:10

Ik kom me ook even voorstellen als dat mag :) Of nouja, m'n pony dan :Y)

Het gaat om Dora the Explorer, een (wat mij is verteld ) New Forest merrie van 4, bijna 5 :)
Ik heb d'r pas 3 maanden dus we kunnen nog niet echt superveel en we hebben wel eens ruzie :+ maar ze is wel ontzettend lief :) Ze is wel zadelmak maar ik rij haar nu niet omdat ik daar op dit moment domweg het lef niet voor heb en ik heb er ook geen zin in :') Ik vind d'r zo ook leuk zat...

Wat ik met Dora doe is gewoon heel wat stukken afwandelen, losgooien, door de bak heen rennen met d'r (vind ze erg leuk sinds kort), en ik ben d'r wat kleine kunstjes aan het leren. Ook heb ik 1 geprobeerd (heel amateuristisch xD) met 2 longeerlijnen te stappen, om te kijken hoe ze dat vindt, maar ja, geen longeersingel dus die buitenste lijn schoof alle kanten op, pony vond het een eh, erg unieke ervaring denk ik maar ze bleef wel braaf :D

Voorlopig hou ik het met d'r op wat kleine kunstjes blijven oefenen en het wandelen en spelen in de bak, en als we zijn verhuisd wil ik gaan beginnen met agility :)

Afbeelding
Ik heb werkelijk waar, van de foto's waar ik met haar loop, zowat alleen maar foto's dat we hetzelfde been tegelijk omhoog hebben en ook nog zohaast allemaal in dezelfde knik :')

Nouja bij deze, hoi :D

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 14:05

Welkom Chelleee! Leuke pony heb je! Ben je van plan om in de toekomst er nog wel op te rijden?
@[***]: Ik vind het echt een coole pony, hij ziet er superschattig uit, echt wel t typetje waar ik ook op val. Ik vind Cobe ook geweldig, doet me in veel opzichten denken aan die draak van mij :+

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 14:08

*spamt*
[GVL-ITP] Tinker Rowan aan de Vrijheidsdressuur!

Welkom idd Chelleee :))
Erg leuk ding :)
lange lijnen moet je niet met twee longeerlijnen doen, maar maar met eentje,
en je staat ongeveer ter hoogte van de flank
Afbeelding
zo kom je ook minder in de knoop met je lijnen :)

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 14:10

Heb laatst nog een fotoshoot gehad met Pumbaa waar wel schattige foto's uitgekomen zijn. En wat lijkt hij toch lief, maar ondertussen...haha ;)
Hier even 2 foto's voor het idee :D Ben wel heel trots op hem, hij kent sinds kort ook de spaanse pas!
Afbeelding
Afbeelding

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 14:11

ooohhh ik vind pumbaa zoooo gaaf :))
ik wil ook zo'n paardje :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 14:12

@ VT : dat is niet lange lijnen, maar lange teugelen :P

Welkom chelleee! Erg leuk dier heb je!

Pumba is cool nadine_yvana :D :D
Hoe heb jij de spaanse pas aangeleerd? (heb vorige keer wat geprobeerd, maar zonder al teveel succes, dus ben nieuwsgierig hoe anderen dat gedaan hebben :) ).

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 14:16

ik vind lange lijnen en lange teugelen hetzelfde :')
je hebt bij allebij lange teugels en je zit er niet op _O-

Nee, je hebt wel gelijk sowwy :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 14:17

Haha, op zich heeft het wel veel met elkaar te maken, maar omwille van de positie waar je loopt is het toch anders :P En het doel is vaak ook anders (lange teugelen is echt dressuurmatig, lange lijnen is gewoon de basis & sturen, eventueel als voorbereiding op het mennen). Volgens mij dan toch :+ :))

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 14:20

lange lijnen is ook dressuurmatig?
Afbeelding
Afbeelding
:))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 14:21

Je moet altijd alles anders doen :+ :P

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 14:21

Ik doe altijd alles anders _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 14:22

Anyway, ondanks dat hoop ik toch ooit de helft te kunnen van wat jij kan :Y)

Ik ga nu even met de hond wandelen, en daarna die van mij weer eens lastigvallen met zo'n clickerding :P :))

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 14:24

zoveel kan ik nou ook weer niet hoor, ik rommel ook maar wat aan _O-

uitlaatste en clickerse :))

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 14:25

Hihi dankjulliewel :D Ik heb de spaanse pas aangeleerd vanuit de jambette en dan steeds een stapje zetten en been vragen en door blijven lopen. Hij snapte er eerst helemaal niks van en het zag er in het begin echt niet uit, haha, maar op een gegeven moment viel het kwartje (dit heeft wel een tijdje geduurd) en hij snapt het nu. Hij kan het alleen nog niet onder het zadel, alleen op de grond met zweephulp, dus dat wordt even flink oefenen. Zal binnenkort wel ff een filmpje ervan maken en dan plaats ik het wel hier.

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 14:28

Het is eindelijk weer droog hier, dus ga ook straks ff mn peerdje lastig vallen :+ Fijne dag allemaal!

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 15:36

@ Sabine: wát een leuk wollig ding! :D
Ik hoop dat het gaat klikken!
Ohja en trouwens, die spaanse pas.
Ook ik heb eerst de jambette aangeleerd, aan beide kanten.
Toen heb ik op het moment dat hij dan zijn been uitslaat, hem naar voren gevraagd.
Het duurde bij ons alleen wel een hele tijd :+ En nog vergeet hij wel eens een been,
maar over het algemeen gaat het nu prima :j

Moreno kent het nu ook onder het zadel. Ik denk dat het makkelijkste is iemand eerst voor je paard te laten staan en de jambette te vragen, maar ik deed dat niet :') Hij leerde de jambette door een tikje van de zweep op zijn been, dan je gewicht naar de andere kant verplaatsen dan welk been je vraagt, en op een gegeven moment, drong het bij Moreno wel door.. Maar het heeft héél lang geduurd voordat hij uiteindelijk ook ging lopen onder het zadel, dat is nu sinds 3 weken gelukt.. Ik gaf gewoon elke keer been als hij de jambette gaf..

@ Chelleee: Welkom! :D
Ik hoop dat je veel plezier gaat beleven met je pony!

@ Nadine: Aaah, wat een leuk dier! <3

@ Sabine @ VisibreTeam: Jeetje, al dat lange teugelen, lange lijnen ,weet ik veel, alles lijkt zo op elkaar :')
Ik zit nu te denken aan dubbele longe, lijnen, weet ik het :') Gewoon longeren met 2 touwen :Y)
En ik lees ook positieve reacties over longeren met bijzet, iemand daar ervaring mee?
Want dan verandert er op zich qua longeren niet zo veel voor mij, wat wel handig is..

Zoo, net autorijles gehad :oo Is weer heel wat anders :') En ik ga zo eerst Moreno nog wat aan de clicker laten wennen,
en er misschien al wat spaanse pas mee doornemen, want dat doet hij erg graag :P En nog eventjes rijden denk ik, of longeren.. of of.. keuze genoeg :Y)

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 15:38

Sabine, ik zal straks even uitgebreid gaan zitten voor het uitleggen van de spaanse pas := heb het nu dik 20 paarden geleerd op allemaal andere manieren _O-
dus moet even kijken :')

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 15:41

Bereid je voor, op 20 verschillende uitlegmethoden :Y)

Ik zit wat te knoeien met die spagaat.. Ik las dat met de jambette het makkelijkste was,
maar ik ben bang dat hij dan niet meer blijft lopen met de spaanse pas..
Misschien moet ik het toch eens met een balkje proberen, maar doe je dan als nog met de jambette,
of gewoon door vooruit te vragen?

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 15:46

naaahwww geen 20 _O-
een aantal basis dingen, het is per paard toch weer even kijken hoe en wat het beste werkt :)

Balkjes zijn IDEAAL. je kunt het aanleren met de jambette of door gewoon vooruit te vragen :) als je je jambette zoveel mogelijk wil sparen kun je het best vragen met gewoon naar voren vragen. Je moet het paard met de voorbenen over de balk zetten en dan naar voren vragen. Stapt hij er achter over, gelijk terugzetten, opnieuw beginnen. Elk ministapje naar voren al gelijk belonen :)

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 15:47

Okee thnx :D Dan zal ik dat gaan proberen :j
Maar eerst inclickeren, hmm, ik heb ineens zoveel plannen haha :P
Ik ga dus maar snel, des te meer tijd :))
Moreno bereid je voor :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 16:04

Dankjulliewel :)

Ah, dat wist ik dus nog niet van langelijnen.. Was ook maar aan het kijken wat pony ervan vond en ik brak inderdaad al 500x m'n nek door die lijnen haha..

nadine_yvana; als ze op de nieuwe stal staat een tijdje en ze wordt wat rustiger dan is het wel de bedoeling dat ik een zadel voor d'r koop en het dan ga proberen... Op de nieuwe stal staat ze de hele dag lekker buiten dus dan wordt ze hopelijk wat rustiger in haar doen en laten :) Ik ga er niet intensief op rijden omdat ik voor het mooie iets te groot ben, maar als ik gewoon al een leuk ritje kan hobbelen vind ik het ook best :) Wat trekt je paard een lief hoofd op die eerste foto zeg! Echt heel leuk :)

Ik heb Vienna regelmatig gezien op een ander forum, blijft een machtig paard zeg :) En wat je allemaal hebt bereikt met haar, echt superknap :D

Vandaag zijn er wedstrijden op stal, dus áls ik überhaupt al het erf over kan met d'r, dan kan ik even met ponylief buiten lopen.. En anders wordt het een heel vervelend dagje voor d'r.. :( Maar mijn mazzel kennende staat het erf volgebouwd.. Zonde want het is lekker weer!

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 17:28

Ik ben nog naar de dierenwinkel geweest maar helaas geen clickers, is ook maar een kleine winkel. Maandag dan maar even bij een andere kijken.

@VibriseTeam, misschien moet je dan het halster van Cobe lenen voor als je tegen die tijd regenbooghaar hebt :+