maar dat is voor mij gewoon niet handig

dus knuffel ik met Nike, DIKKE VETTE ROLLENDE HAFLINGER

hij is koel

Die hengst ben ik mee begonnen, maar tijd en licht te kort.. dus hebben ze hem nu door iemand anders laten trainen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Of nouja, m'n pony dan 

maar ze is wel ontzettend lief
Ze is wel zadelmak maar ik rij haar nu niet omdat ik daar op dit moment domweg het lef niet voor heb en ik heb er ook geen zin in
Ik vind d'r zo ook leuk zat...

En het doel is vaak ook anders (lange teugelen is echt dressuurmatig, lange lijnen is gewoon de basis & sturen, eventueel als voorbereiding op het mennen). Volgens mij dan toch

Ik heb de spaanse pas aangeleerd vanuit de jambette en dan steeds een stapje zetten en been vragen en door blijven lopen. Hij snapte er eerst helemaal niks van en het zag er in het begin echt niet uit, haha, maar op een gegeven moment viel het kwartje (dit heeft wel een tijdje geduurd) en hij snapt het nu. Hij kan het alleen nog niet onder het zadel, alleen op de grond met zweephulp, dus dat wordt even flink oefenen. Zal binnenkort wel ff een filmpje ervan maken en dan plaats ik het wel hier.
Fijne dag allemaal! 
En nog vergeet hij wel eens een been,
Hij leerde de jambette door een tikje van de zweep op zijn been, dan je gewicht naar de andere kant verplaatsen dan welk been je vraagt, en op een gegeven moment, drong het bij Moreno wel door.. Maar het heeft héél lang geduurd voordat hij uiteindelijk ook ging lopen onder het zadel, dat is nu sinds 3 weken gelukt.. Ik gaf gewoon elke keer been als hij de jambette gaf..
Gewoon longeren met 2 touwen
Is weer heel wat anders
En ik ga zo eerst Moreno nog wat aan de clicker laten wennen,
En nog eventjes rijden denk ik, of longeren.. of of.. keuze genoeg
heb het nu dik 20 paarden geleerd op allemaal andere manieren 

als je je jambette zoveel mogelijk wil sparen kun je het best vragen met gewoon naar voren vragen. Je moet het paard met de voorbenen over de balk zetten en dan naar voren vragen. Stapt hij er achter over, gelijk terugzetten, opnieuw beginnen. Elk ministapje naar voren al gelijk belonen

Ik ga er niet intensief op rijden omdat ik voor het mooie iets te groot ben, maar als ik gewoon al een leuk ritje kan hobbelen vind ik het ook best
Wat trekt je paard een lief hoofd op die eerste foto zeg! Echt heel leuk 
En wat je allemaal hebt bereikt met haar, echt superknap 
Maar mijn mazzel kennende staat het erf volgebouwd.. Zonde want het is lekker weer!