Valt niet mee he, altijd weer die weg zoeken

Weet er alles van
Volgens mij iedereen hier.
Visitor, wiebelen met de zweep lijkt mij toch eerder een aanwijzing dan druk? Het blijft, denk ik, toch altijd zoeken wat voor jou en je paard werkt. En vervolgens blijf je het volgens mij de rest van je leven bijstellen.

Werken met meer beloning voor moeilijkere oefeningen heb ik ook wel gedaan en dat hielp volgens mij ook. Maar nu doe ik dus niet zoveel.
Wil wel weer wat gaan experimenteren, maar mijn dames zijn wat lastiger te motiveren. Silja heb ik al uitgelegd; die wil alleen doen wat ze leuk vindt en als ze dat toevallig leuk vindt (want vaak heeft ze helemaal geen zin bv als het waait -ze haat wind- , als er iets anders is dan anders -haat ze ook- of als ze weer zo'n echte merrie-dag heeft...

Maar ging het een tijd geleden ook nog gepaard met die vraagtekens over clickeren.... laatste keer viel het mij opeens op dat ze accuut stopt als ik stop en mij dan verwachtingsvol aankijkt. De boze blik is weg. Nu beloon ik dus zo nu en dan voor perfect gedrag en dat werkt nu dan weer prima.
Ondanks dat ik het eerste wandelingetje na lange tijd wel R- heb gebruikt omdat de clicker toen alleen voor ongeduld en boos gezicht zorgde. Typisch.