Parelli zegt trouwens ook dat paarden mensen trainen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
HippoLogic schreef:Over andere dieren gesproken. Misschien heeft nog iemand een tip? Onze kat is nogal vocaal (lees: miauwt echt de hele dag door om eten, om aandacht om naar buiten te mogen, 5 minuten later om naar binnen te mogen, 3 minuten later om naar buiten te mogen enz). IK heb haar nu geleerd op een bepaald krukje bij de deur te springen voor ik de deur opendoe naar buiten. Dan zit ze wat hoger en als ze stil is aai ik haar en doe ik snel de deur open. Heel soms (we zijn nu een week of 6-7) bezig zit ze netjes op de kruk zonder te zeuren om naar buiten te mogen en als ik dat zie laat ik haar zsm naar buiten. Maar ik word gek van het gemauw, het gaat namelijk ook 's nachts door...
HippoLogic schreef:Over andere dieren gesproken. Misschien heeft nog iemand een tip? Onze kat is nogal vocaal (lees: miauwt echt de hele dag door om eten, om aandacht om naar buiten te mogen, 5 minuten later om naar binnen te mogen, 3 minuten later om naar buiten te mogen enz). IK heb haar nu geleerd op een bepaald krukje bij de deur te springen voor ik de deur opendoe naar buiten. Dan zit ze wat hoger en als ze stil is aai ik haar en doe ik snel de deur open. Heel soms (we zijn nu een week of 6-7) bezig zit ze netjes op de kruk zonder te zeuren om naar buiten te mogen en als ik dat zie laat ik haar zsm naar buiten. Maar ik word gek van het gemauw, het gaat namelijk ook 's nachts door...
crosmuller schreef:Hoi HL, ik heb wel een paar dingen die me zo te binnen schieten:
- goed bezig met het krukje!
- weet je zeker dat ze lichamelijk 100% is?
- is het een optie dat je de slaapkamerdeur open laat zodat ze bij jullie kan, voor sommige katten helpt dat tegen het miauwen, ze voelen zich dan gewoon eenzaam. Werkt niet bij elke kat.
- en dan nog een nuttig filmpje van sophia yin: http://www.youtube.com/watch?v=FSwUw9DiT6A
edit: en een katteluikje maken
Visitor schreef:O gaaf zeg, dat lijkt me een mooie opleiding! Leuk ook dat je je niet hoeft te beperken tot één bepaalde diersoort!
Ik zag net de nieuwe nieuwsbrief van Inge Teblick. Staan leuke dingen in, ook een heel stuk over CT en Parelli. Als zij het opschrijft, weinig druk gebruiken en dan wachten, dan klinkt het allemaal zo makkelijk...
Oja, mijn paard begint nu de 'spagaat' door te krijgen. En vanochtend stond ze heel erg d'r gewicht van voor naar achter te plaatsen in de spagaat. Ik zat te denken, zou ik vanuit een combinatie van spagaat (als dit bevestigd is) en de oefening 'hoofd laag', verder een buiging kunnen free shapen (dus bridgen voor gewicht naar achteren verplaatsen - ik heb tenminste het idee dat dat nodig is voor de buiging - en zo verder)? Komt zomaar in me op, lijkt me leuk te proberen, iemand ervaring mee?