Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Visitor schreef:Leuk CM, mooi dat ze er energiek van werd! Maar ik vind het nog lastig voor te stellen hoe je het precies hebt gedaan. Ik kan allemaal variaties bedenken. Werk je dan los of aan een lijn en in stap of in draf? En als het aanraken nog niet op cue stond, hoe wist ze dan dat ze op een bepaald moment naar de pion mocht? En ging ze dan in draf op de pion af?
Lijkt mij ook wel een leuk plan, namelijk.
Jammer dat je weinig kan doen, LJ.
crosmuller schreef:Al is de theorie dat het stilstaan als beloning voor activiteit bij een traag paard moet werken. Ik geloof wel dat dat kan werken maar als je nog niet zo ver bent met duur uitbreiden sta je echt vaak stil en dat heeft toch wat effect op....... hoe moet ik het zeggen... de stemming van je paard?
Visitor schreef:crosmuller schreef:Al is de theorie dat het stilstaan als beloning voor activiteit bij een traag paard moet werken. Ik geloof wel dat dat kan werken maar als je nog niet zo ver bent met duur uitbreiden sta je echt vaak stil en dat heeft toch wat effect op....... hoe moet ik het zeggen... de stemming van je paard?
Ik herken dat! Klinkt goed, hoe je het hebt aangepakt. Ga ik ook eens proberen.
Gisteren heb ik een beetje onbewust ook zoiets gedaan, maar dan met balkjes lopen = bridge. Dus het werd vanzelf, oeh snel richting de balkjes (zelfs één keer zomaar in draf). Toen moest ik ook aan de oefening met de pionnen denken (en dat ik dus was vergeten dat te proberen
) Kan ik ook eens in gaan zetten als beloning voor andere oefeningen.
Chainen!
crosmuller schreef:Visitor schreef:Chainen!
edit: ja inderdaad, alleen wat slordig chainen in mijn geval want het was niet oefening A en dan B, waarbij B goed getraind is, maar oefening C t/m Z en dan B die niet zo heel netjes nog getraind was.
Citaat:ik dacht net, misschien werd ik zelf ook wel vrolijk van dat heen en weer gedrentel en had dat ook een effect op Myrtle en mijn perceptie van de sessie.
crosmuller schreef:Ja wat ze bij tinley bedoelen is het verhogen van de criteria, een dier zal vaak proberen of de beloning ook te verdienen is met minder inspanning. Als er geen intrinsieke motivatie is in elk geval. Het is dan zaak om dat niet te belonen. Een beetje getraind worden door je dier is ook niet erg denk ik (en welk dier kan dat beter dan..... de kat). Maar wel goed om je er bewust van te zijn.
liljebo schreef:crosmuller schreef:Ja wat ze bij tinley bedoelen is het verhogen van de criteria, een dier zal vaak proberen of de beloning ook te verdienen is met minder inspanning. Als er geen intrinsieke motivatie is in elk geval. Het is dan zaak om dat niet te belonen. Een beetje getraind worden door je dier is ook niet erg denk ik (en welk dier kan dat beter dan..... de kat). Maar wel goed om je er bewust van te zijn.
Ja dat klopt wel (zie silja) maar er zit wel iets in.
Bij een gezond paard (of ander dier) kun je daar niet intrappen. Is dan idd dat evenwicht zoeken, wat ik noemde.
Bij gehandicapten, zul je ze echter de kans moeten geven hun grenzen aan te geven (denk ik. ik voel immers niet wat voor hun pijn doet)