fardoe schreef:Jane2, wat ik me afvraag, merk je dat er bij jouw op stal meer kinderen/ jongeren enthousiast worden om het ook te gaan doen als ze jouw dochter zo bezig zien.
Ik merk zelf nl wel dat als ik er enthousiast over vertel dat mensen reageren met , oké leuk. Maar dat als ze zien en zelf ervaren hoe leuk het is, ze vaak overstag gaan.
Ik merk dat bij echte kinderen wel - alles is leuk en ze willen alles proberen - en bij best veel volwassenen ook wel. Bij tieners ligt het wel heel anders... Als hun reguliere trainer het NIET doet, doen zij het vaak ook niet. Uitzonderingen daargelaten. Die uitzonderingen zijn vaak de tieners wiens paard bijv echt scheef blijft ondanks rechtrichtende gereden arbeid - vooral als ze daarop afgerekend worden door de jury in de dressuurring...
en inderdaad, wat Jane2 ook aangeeft: als ze bij de basis moeten beginnen, haken er veel af... want hoe gruwelijk sáái is het om je paard gewoon te laten lopen, te bekijken hoe hij dat doet, balans te laten zoeken in stap...
Pas als ik dan uitleg dat ik pas 1,5 jaar bezig ben met Doortje,ze pas 4,5 is en ze nu toch al best wat kan... wordt het weer een beetje interessant.