Veel RBI-paarden worden niet RBI geboren, maar RBI gemaakt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
nenaavdw schreef:In feite ben ik dus vrij in het geven van les in clicker training.
crosmuller schreef:[
Maar ik clicker wel eens met het jonge paard van een vriendin en gisteren ontsnapte dat paard van de poetsplaats en stond ze opeens achter me met een enthousiast koppie. Dus het leek een klein beetje op je fantasiebeeld, niet helemaal.
@Lj wat je net zei over het wandelen met trulsa, ik denk dat je interpretatie wel klopt. Ik kan me er iets bij voorstellen. Ik heb er bij myrtle geen last van ik heb net lekker met haar gewandeld, ze was lekker voorwaarts en vrolijk. Ik kan tussendoor best klikken voor netjes naast me lopen zonder dat ze chagrijnig of gefrustreerd raakt. Maar kan me wel voorstellen dat het bij een ander paard zo kan werken.
[***] schreef:Viel me op dat het boos zijn vooral bij het aandraven zelf is, als hij een paar passen verder is verandert zijn houding al voor een stuk. ')
nenaavdw schreef:In feite ben ik dus vrij in het geven van les in clicker training.
liljebo schreef:Het kan verdraaid handig zijn om goed thuis te zijn in meerdere manieren van trainen, zodat je een hele gereedschapskist voor handen hebt.
Alleen als je op meer vlakken thuis bent, kun je een bewuste keuze maken, vind ik.